Verkoper op Marktplaats doet moeilijk.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.237 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
ik wou een cpu kopen op marktplaats. ik bod 60 euro op een advertentie voor een i5 2400s.

ik kreeg direct een mailtje dat hij het bod accepteert.
Voor 60€ mag u de processor hebben.
Mvg

Verstuurd vanaf: myMail voor iOS
nu gaat er bij mij toch een belletje rinkelen dat ik voorzichtig moet zijn, ik weet niet wat het was, ik vond zelf dat 60 euro een mooie deal is. en ook omdat zijn naam op marktplaats 2400s is,
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mUKDr/9c1c6c20f4.jpg
(ondertussen zie ik dat er een bug op marktplaats is, waardoor de naam van de verkoper verandert in de titelnaam)

Dus ik stuur een mailtje terug naar de verkoper:
Hallo,

we hebben een deal als je mij eerst kan toevoegen op een actief facebook account waaruit ik kan zien dat ik niet met een fraudeur te maken heb.
https://www.facebook.com/tweakers

mvg Mike
Hierop krijg ik direct dit antwoord.
Ik ben een gerespecteerd verkoper op marktplaats!!
Dus als u mij nu al een Frauder noemt.
Vind ik u echt een domme Belg!
U mag m al niet meer kopen!
Mvg
De gerespecteerde verkoper!!

Verstuurd vanaf: myMail voor iOS
Wat moet ik hiernou mee. Ben ik in de fout gegaan? of..

Blergh :r

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:34

MsG

Forumzwerver

Je had denk ik beter zijn contactgegevens kunnen vragen, of eerst doen alsof je hem wilde ophalen. Hij reageert ook wel meteen een beetje gepikeerd, maar hij is ook al 8 jaar lid van Marktplaats. Ik zou zelf ook geen zin hebben om allerlei fratsen uit te moeten halen als verkoper om maar te bewijzen dat ik ter goeder trouw ben, dan wacht ik wel eventjes een uurtje op een koper die niet zo moeilijk doet. Net als mensen die altijd duizend vragen hebben, die zijn vaak het minst geïnteresseerd in het product.

Ik denk dat de deal sowieso al is afgeketst gezien zijn reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 03-02-2016 22:48 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Gevoel volgen = niet doen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik vind het ook wel een rare test. Facebook account == geen fraudeur. Ik heb geen Facebook account, linkedin, twitter, whatsapp. Wat zegt dat dan?

En ja, de verkoper heeft ook wel een kort lontje.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 13:17

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
CurlyMo schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:47:
Ik vind het ook wel een rare test. Facebook account == geen fraudeur.
True, ik wist even niets beter :)

de ophaaltruck probeer ik meestal in belgie.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

Erg rare reactie van die verkoper, maar ja, Markplaats hè ;)

Maar zoals hierboven al is gezegd is vragen om een friend request of Facebook ook wel een rare eis voor een deal op Marktplaats.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MsG schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:45:
maar hij is ook al 8 jaar lid van Marktplaats.
Dat zegt natuurlijk niets, die dingen zijn recent nog met bosjes te koop gezet op een andere tweedehands site, heel toevallig is zijn CPU ook zijn naam? Enkel een foto van CPU-z en geen enkele van de CPU zelf?

Goed, facebook vragen is voor mij meteen een negeer actie, vind de reactie van de verkopen ook wat overdreven, maar z'n advertentie rommelt ook aan alle kanten.

edit, blijkbaar kan je dus je 'verkopernaam' bij elke advertentie wat anders geven.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 03-02-2016 23:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:29
Snap dat je zekerheid zoekt alleen was je vraagstelling behoorlijk suggestief.
De reactie daarop is ook behoorlijk "Hollands" direct pats terug en de deur dicht.
Deze deal kan je idd vergeten, ik geef de rest ook gelijk: zegt je gevoel nee, dan niet doen.
Zo bijzonder is deze deal nou ook weer niet, lukt je vast nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja, de verkoper heeft wel een kort lontje, maar dat komt tegenwoordig wel vaker voor.

Aan de andere kant: zelf ben ik een best wel gerespecteerde verkoper, denk ik ;), maar mijn Facebook account is uitsluitend voor vrienden en familie, daar hebben vreemden niets te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Je hebt tenminste een reactie gehad, dat is al heel wat!
Ik zou niet eens terug reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:34

MsG

Forumzwerver

SinergyX schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:01:
[...]

Dat zegt natuurlijk niets, die dingen zijn recent nog met bosjes te koop gezet op een andere tweedehands site, heel toevallig is zijn CPU ook zijn naam? Enkel een foto van CPU-z en geen enkele van de CPU zelf?

Goed, facebook vragen is voor mij meteen een negeer actie, vind de reactie van de verkopen ook wat overdreven, maar z'n advertentie rommelt ook aan alle kanten.

edit, blijkbaar kan je dus je 'verkopernaam' bij elke advertentie wat anders geven.
Het zegt wel wat, in combinatie met andere factoren. De meeste oplichters gebruiken toch vaak nieuwgemaakte accounts omdat Marktplaats je redelijk snel bant. Het is uiteraard geen 100%-garantie. Dat de naam ook je product is doe ik ook vaak genoeg, anders krijg je hele bevolkingsgroepen die je op gaan lopen zoeken om onaangekondigd te bellen danwel langs te gaan. En ik gebruik ook vaak gewoon stock foto's van dat soort producten. Helemaal foto's maken van een blokje pinnetjes? Ik snap dat je voorzichtig moet zijn, maar hier op Tweakers zijn mensen paranoia om alles.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als een koper mij iets niet terzake doende vraagt om te linken op facebook dan zou je van mij - in iets andere bewoordingen - een zelfde reactie terugkrijgen. Vraag dan gewoon om contactgegevens. Dan kun je met google ook wel snel achterhalen of het vertrouwd is. En dan nog blijft het een risico als je het niet zelf ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, wat verwacht de TS nu eigenlijk? Zijn manier van communiceren is nou niet om over naar huis te schrijven en het eisen stellen zou bij mij ook het verkeerde keelgat inschieten.

Ik zie hier echter weinig discussiewaarde in, en zeker niet iets voor het Shopping Forum.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:42

InFamous

excommunicado

Je kan je zichtbare naam op Marktplaats ongelimiteerd wijzigen, ook als er reeds advertenties actief zijn. De verkoper is 8 jaar actief, bied meerdere CPU's aan en wat geheugen, bij alle advertenties heeft verkoper zijn naam veranderd in het aangeboden product.

Al met al zie ik zo geen groot risico, eventueel zijn rekeningnummer door de MIO check halen om te kijken of er meldingen over de verkoper zijn.

Dit bovenstaande is geen garantie tot wat dan ook. Zoals reeds vaker gemeld, op alle tweedehands platformen blijft het oppassen en je verstand gebruiken. Haal het op of als je het niet vetrouwt kijk verder.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.