Toon posts:

Advies voor HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
schrijf voor me game's

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de SSD zat ik te denken aan Samsung 850 EVO, 250 GB SSD Voor Windows en voor game schrijf zit ik te denken aan 750 gb of 1 tb of minder

Wie kan mij helpen om een juiste schrijf te vinden / aan te raden, want ik zat te denken voor Windows SSD en voor games gewoon een normale want ik speel voornamelijk Multiplayer games

De games die ik voornamelijk speel is:
Counter strike globel
battlefield 3 en 4
Rainbow six siege,

Mijn systeem bestaat nu uit:

Moederbord: ASUS Rampage III Extreme Republic of Gamers
Koeler: Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Geheugen: Kingston HyperX T1 - Geheugen - 6 GB
Processor: Intel Core i7 950 / 3.06 GHz - LGA1366
HDD: WD Caviar Blue WD7500AALX - Vaste schijf - 750 GB

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 17:54 ]

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
En waarom denk je aan dat bepaalde type? En wat is minder dan 1TB en toch aanvaardbaar? En is het voor in een laptop of niet? Welke aansluitingen zijn aanwezig op je mobo? Ga je je SSD aansluiten op SATA, via M2, PCI-E? Ook gedacht dat sommige games baat kunnen hebben om geïnstalleerd te staan op de SSD? Ik weet niet welke multiplayer games je speelt, maar bijvoorbeeld World of Tanks, Warships, Warplanes, halen daar een voordeel uit voor het laden.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden? Je geeft verder geen enkele info.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Verwijderd

Topicstarter
kendo schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:47:
Wat heb je zelf al gevonden? Je geeft verder geen enkele info.
Ow dacht dit een advies forum was, en voor mij lijken die schrijven allemaal op elkaar dacht vraag hier advies wat meeste gebruikt word

Verwijderd

Topicstarter
Arator schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:03:
En waarom denk je aan dat bepaalde type? En wat is minder dan 1TB en toch aanvaardbaar? En is het voor in een laptop of niet? Welke aansluitingen zijn aanwezig op je mobo? Ga je je SSD aansluiten op SATA, via M2, PCI-E? Ook gedacht dat sommige games baat kunnen hebben om geïnstalleerd te staan op de SSD? Ik weet niet welke multiplayer games je speelt, maar bijvoorbeeld World of Tanks, Warships, Warplanes, halen daar een voordeel uit voor het laden.
Nou ik denk voor SSD aan die type omdat ik die het meeste voorbij zie komen,
en hier ook meeste vraag na is en uit omgeving hoor ik dat die goed is,

Maar zie boven me Computer Spec's deze kon ik gisteren niet invoeren omdat ik ze niet bij de hand had.

• Arator
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:46:
[...]
Ow dacht dit een advies forum was, en voor mij lijken die schrijven allemaal op elkaar dacht vraag hier advies wat meeste gebruikt word
Neen, we leveren hier geen maatwerk. Daarvoor moet je naar de hardware-boer op de hoek. Wat kan je wel verwachten? Mensen die eenzelfde stukje hardware reeds in gebruik hebben, kunnen hun ervaring doorgeven. Of we kunnen onze eigen visie geven over de voor- en nadelen van een bepaald type/merk.
Nou ik denk voor SSD aan die type omdat ik die het meeste voorbij zie komen,
en hier ook meeste vraag na is en uit omgeving hoor ik dat die goed is,
En ga je ook zo shoppen voor een CPU? Het is niet omdat iets veel voorkomt of dat veel mensen het gebruiken, dat het ook jouw setup gaat passen.

Omdat vergelijkingen met auto's blijkbaar altijd alles duidelijker maken. Uit dit artikel haal ik dat de meest verkochte bandenmaat "205/55 R 16 H" is. En toch kan je deze niet gebruiken op een Citroën C3, Fiat Panda, Opel Agila, Renault Kangoo,... omdat die op kleinere banden rijden (vooral maat 165/70 R14 T blijkt uit het artikel)

Nu on topic

Die 850 EVO is inderdaad een mooie schijf en die haalt in testen goede resultaten. Maar de resultaten die die haalt in testen, gaat die nooit halen bij jou omdat je mobo enkel SATA 300 ondersteunt en niet SATA 600.
Voor die bijkomende schijf van 750GB. Ik zie dat je reeds een WD hebt steken. Ben je niet tevreden over dat merk? Zo ja, haal dan toch gewoon terug een WD. Hoef je enkel nog maar te kiezen of je voor Blue of Black gaat (naargelang je eisen die je stelt aan de schijf).

Verwijderd

Topicstarter
Ben tevreden alleen me WD is op, loopt steeds meer vast,
en mijn MB Ondersteunt toch Sata600 ? want heb namelijk twee poorten er van op zitten

• Arator
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:31:
en mijn MB Ondersteunt toch Sata600 ? want heb namelijk twee poorten er van op zitten
Daar heb ik me inderdaad in vergist. Stond niet bij de specs op tweakers, en op de site van Asus vond ik het ook niet terug.
Dus je kan inderdaad SATA600 aansluiten _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Arator schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:21:
[...]

Daar heb ik me inderdaad in vergist. Stond niet bij de specs op tweakers, en op de site van Asus vond ik het ook niet terug.
Dus je kan inderdaad SATA600 aansluiten _/-\o_
Mjah, via een 3rd party chipje, en uit dat tijdperk kan het nog wel eens een JMicron zijn of iets dat daarop lijkt. Performance is belabberd, gebruik bij voorkeur de native 3Gbps SATA van het bord, dat is veel sneller.
Pagina: 1