Vraagje over DNS

Pagina: 1
Acties:

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
Een DNS server vertaald de URL www.blabla.nl in een IP adres 123.123.123.123 als ik het goed begrepen heb. En zo'n beetje elke provider heeft er een staan denk ik.

Maar wat gebeurd er nu als er een nieuw domein geregistreerd wordt of als een domein van host veranderd? Hoe worden dan die honderden DNS servers ter wereld van de nieuwe informatie voorzien?

Dit heb ik wel gevonden:
Because maintaining a central list of domain name/IP address correspondences would be impractical, the lists of domain names and IP addresses are distributed throughout the Internet in a hierarchy of authority. There is probably a DNS server within close geographic proximity to your access provider that maps the domain names in your Internet requests or forwards them to other servers in the Internet.
Is het nu zo dat als de DNS server van mijn provider het niet weet, dat hij dan ergens anders gaat vragen of die het weet en een antwoord opslaat voor de volgende keer? En hoe gaat dat dan bij een verhuizing? Dan kun je toch wel eens op de "oude" site terecht komen of niet?

There is no place like 127.0.0.1

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

DNS is een groote DB, als een DNS server iets niet heeft gecached staat vraagt ie aan de root servers naar de authoritive voor de TLD (hij kan die vragen ook cachen zodat de root servers niet overloaded raken ofcourse), dan vraagt de DNS server de authoritive server voor het TLD naar de authoritive server voor het domein en dit door totdat de DNS server een antwoord krijgt (en moet dit eigenlijk niet in de FAQ :) )

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
Bedankt! Zoiets had ik zelf ook al bedacht maar ik wist het niet zeker.

Ook al is het eigenlijk basiskennis denk ik niet dat het is de FAQ hoort. Als je de search gebruikt dan zie dat deze question niet zo frequently asked is. :) Er staan meer DNS problemen in.

There is no place like 127.0.0.1