Een DNS server vertaald de URL www.blabla.nl in een IP adres 123.123.123.123 als ik het goed begrepen heb. En zo'n beetje elke provider heeft er een staan denk ik.
Maar wat gebeurd er nu als er een nieuw domein geregistreerd wordt of als een domein van host veranderd? Hoe worden dan die honderden DNS servers ter wereld van de nieuwe informatie voorzien?
Dit heb ik wel gevonden:
Maar wat gebeurd er nu als er een nieuw domein geregistreerd wordt of als een domein van host veranderd? Hoe worden dan die honderden DNS servers ter wereld van de nieuwe informatie voorzien?
Dit heb ik wel gevonden:
Is het nu zo dat als de DNS server van mijn provider het niet weet, dat hij dan ergens anders gaat vragen of die het weet en een antwoord opslaat voor de volgende keer? En hoe gaat dat dan bij een verhuizing? Dan kun je toch wel eens op de "oude" site terecht komen of niet?Because maintaining a central list of domain name/IP address correspondences would be impractical, the lists of domain names and IP addresses are distributed throughout the Internet in a hierarchy of authority. There is probably a DNS server within close geographic proximity to your access provider that maps the domain names in your Internet requests or forwards them to other servers in the Internet.
There is no place like 127.0.0.1