Toon posts:

Formatie planeten nu wel of niet fataal ?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had begrepen dat er dit jaar een formatie van de planeten zou zijn. Ik heb ooit eens gelezen in X-factor (d8 ik) dat onderstaande situatie, die ik zo even uit de hand getekend heb dit jaar zich moet voordoen met tot nog dusver onbekende gevolgen. IJstijd misschien ?
Afbeeldingslocatie: http://kabel.netvisit.nl/~koning01/formatie.jpg

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-01 09:34
een ijstijd van 10 minuten?

Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Is dat zo? Ziet er fraai uit: alignment. Maar lijkt me niet direct aanleiding voor catastrophes.
Mars staat nu heel dicht bij de aarde, verhoudingsgewijs. Je kan ook duidelijk een rosse gloed zien. Verder is het vandaag midzomerdag, nieuwe maan. Best een interessante dag. De solar eclipse in Afrika was mooi, hoorde ik van mijn vriendin Sandi.

• FCA
  • Laatst online: 23-01 15:33

FCA

Komen we vanzelf achter. Denk persoonlijk dat er niks gebeurd :z

Zie niet in hoe een planeetstand, die bij benadering er een beetje leuk uitziet, van enig belang kan zijn.

Verandert z'n sig te weinig.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Als ik zo dat plaatje bekijk worden de meeste planeten ovaal, da's gaaf! 8-)

Maar ehh nee ik zou niet weten waarom er iets zou gebeuren op Aarde als die planeten zo staan. Denk niks, of idd een ijstijdje van 10 minuutjes ;)

Verwijderd

Zoals het is getekend is het 2D dus alles in een plat vlak........
In het echt liggen ze natuurlijk niet op de zelfde hoogte.

Hoe weten ze nou dat het fataal is, als het al eerder is voorgekomen dan kan niemand het na-vertellen en als het nooit is voorgekomen, hoe weet je dan dat het fataal is.
Of kunnen ze in de toekomst kijken ??? :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Wat staat Pluto dan trouwens ineens akelig dichtbij..

Zou die niet smelten?

Of staat ie stiekem toch ver weg maar lijkt het dichtbij omdat het een 2D bovenaanzicht is?

Verwijderd

in de metreologie waar ik niks vanof weet staat wel iets over deze situatie ik weet niet precies wat er staat maar een ijstijd lijkt me een beetje ver gezocht lijkt me eerder dat het juist een mooie warme dag wordt en een catastrofale ontketening van allerlij dingen met fatale ofloop lijkt mij ook spannend maar ja zoals een wijs man ooit zei ëerst zien dan geloven"

• FCA

FCA

Metreologie?

Je zult wel meteorologie bedoelen. Maar daar houden ze geen enkele rekening met planeetstanden enzo.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het is al vele malen eerder gebeurd in de 4.5 miljard jaar dat het zonnestelsel bestaat. Ze invloed van de aantrekkingskrcht van Venus en Mars heeft ontstellend minder invloed dan die van de maan. Houdt er rekening mee dat er een kwadraat in zit en dat de afstanden enorm zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

De stand van de planeten zijn idd WEL belangrijk. Bij de verschillende jaar getijden staat de aarde op verschillende afstanden van de zon.
/\ = aarde (deze tekens omdat het de kanteling aan geeft, noordpool halfjaar zonlicht en half jaar donker!!), 0 = zon
stand 1 : \ 0
stand 2 : 0 \
stand 3 : / 0
stand 4 : 0 /

Er zijn in het zonnestelsel 2 belangrijke planeten. De Zon en Jupiter. Jupiter door zijn grote een planeet met een grote aantrekkings kracht. Ze houden elkaar in belans. Wat er precies gebeurt weet niemand echt 100%. Er zijn wel theorieen wat er zou gebeuren als er een planeet bijv. ontploft. En dat zal zeker gevolgen hebben voor de rest. De aarde staat op een mooie afstand van de Zon. Niet te dicht bij, niet te ver.

[theorie_mode]
Over die ijstijd. Ze vermoeden of weten ook dat de polen ooit anders zijn geweest. Maar door het gewicht van het ijs zou de aarde zijn verschoven. Door dat hij in zijn draaien uit zijn baan was geschoten. Dit zou een verklaring zijn voor de ijstijd. Toen de pool was verschoven is de ijskap ook verschoven. Dus richting Europa. En weer terug naar waar hij nu is.
[/theorie_mode]

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Altijd lachen, de X-Factor. :P

Is dat niet een uitgave van vorig jaar? Toen hadden we op 5 mei ook zo'n formatie. Ik heb hier op het forum een rekensommetje gemaakt, de invloed van een planeet als Jupiter is ongeveer 0,1% van die van de maan, in het geval dat-ie aan dezelfde kant van de zon staat. Valt (of viel) dus best mee.

• FCA

FCA

Stand van de maan, de zon en heeeeeeeeeeel misschien Jupiter is misschien belangrijk. Maar de rest heeft zo'n kleine invloed, dat als er ergens een brandje optreedt, dat meer effect heeft. |:(

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 16:37 schreef Unicorn het volgende:
Altijd lachen, de X-Factor. :P

Is dat niet een uitgave van vorig jaar? Toen hadden we op 5 mei ook zo'n formatie.
[..]
Hadden ze toen niet voorspelt dat de aarde zou gaan kantelen :P

Verwijderd

ja in ieder geval iets met logie in de naam en wat met planeten te maken heeft

tevens wou ik even zeggen dat de ijstijd alleen een verschuiving van de polen is en niet dat de hele aarde bedekt is geweest met ijs want de polen liggen los in het water en op het land en de polen veschuiven elke dag een stukje hier merken wij niks van

en ook staat de aarde te dicht bij de zon om voorledig bedekt te worden met ijs
hiervoor zou de aarde een paar duizend kilometer verder moeten staan

Verwijderd

AAAHHHH

WE GAAN DOOOOOOOOOOOOOOOOD

not , jonge jonge , wa maakt die stand nou uit? geen ruk toch?

[Verneuk de layout niet zo man :) - LD]

Verwijderd

tevens wou ik even zeggen dat de ijstijd alleen een verschuiving van de polen is en niet dat de hele aarde bedekt is geweest met ijs want de polen liggen los in het water en op het land en de polen veschuiven elke dag een stukje hier merken wij niks van
Hoe kom je daar nou bij? In een ijstijd is de gemiddelde temperatuur op aarde wat lager. Hierdoor zijn o.a. de ijskappen groter, of ze nou verschuiven of niet.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

[edit]Beetje overbodig :)[/edit}

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het niet eens met het feit dat gezegd wordt dat Jupiter niet veel aantrekkingskracht zal uitoefenen op de aarde. Je moet niet vergeten dat ALLE gasreuzen, mercurius en venus recht tegenover de aarde (komen te) staan. Hetzelfde miniscule effect heb je al met nieuwe maan ( springij ), dan wordt er ook al zichtbaar aan het water harder aan de aarde getrokken. Nu de extra zwaartekracht van al die planeten tegenover de aarde niet meer is dan 0,01% is toch die ene procent heel wat voor een planeet die op 150.000.000
km van de zon circelt. Hij zou maar es 1,5 miljoen km dichterbij getrokken worden, dan krijgen we het verdomd warmpjes hier a.s. zomer. 1 procent lijkt weinig maar de aarde balanceerd op een dusdanig dun draadje tussen bevriezen of verbranden dat een procentje al fataal kan zijn. maar we zullen zien...ik ben beniewd.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 16:04 schreef michielk het volgende:
Zoals het is getekend is het 2D dus alles in een plat vlak........
In het echt liggen ze natuurlijk niet op de zelfde hoogte.

Hoe weten ze nou dat het fataal is, als het al eerder is voorgekomen dan kan niemand het na-vertellen en als het nooit is voorgekomen, hoe weet je dan dat het fataal is.
Of kunnen ze in de toekomst kijken ??? :)
Correctie hier, de planeten draaien allemaal in hetzelfde vlak, alleen pluto draait 27 graden boven dit vlak uit. Het plaatje is ook alleen maar ter suggestie en de afmetingen zijn natuurlijk niet op schaal.

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 14:23 schreef Creation het volgende:

[..]

Correctie hier, de planeten draaien allemaal in hetzelfde vlak, alleen pluto draait 27 graden boven dit vlak uit.
ze draaien ongeveer in hetzelfde vlak,
de baan van mercurius verschilt 7 graden

• FCA

FCA

Op donderdag 21 juni 2001 17:14 schreef Fritzz het volgende:
ja in ieder geval iets met logie in de naam en wat met planeten te maken heeft

en ook staat de aarde te dicht bij de zon om voorledig bedekt te worden met ijs
hiervoor zou de aarde een paar duizend kilometer verder moeten staan
Ah... je bedoelt astrologie. Over de geldigheid daarvan kunnen we ook een interessante discussie voeren, maar dat is een beetje off-topic in deze draad, dus laat ik dat maar.

De polen verschuiven idd een klein beetje, alleen nooit genoeg voor een ijstijd. Een ijstijd is waarschijnlijk een effect dat optreedt door een verandering in zeestromen, waardoor de poolkappen meer kunnen groeien, die kappen weerkaatsen meer warmte -> meer poolkappen -> minder warmte, tot er weer een zeestroom verandert en de kappen weer smelten. Een paar duizend kilometer maakt niet veel uit voor de temperatuur. Mars, die gem. 150 mil kilometer verder staat, is niet eens zoveel kouder dan de aarde (als je de dunnere atmosfeer verrekend).

• ReseT
  • Niet online
Het enige wat is aan kan denk is dat we bloot staan aan astroide's en meteoren, omdat jupiter aan de andere kan van de zon staat en niet in staat is om met zijn grote zwaarte kracht meteoren neer te halen naar zijn oppervlakte.

En wisten jullie dat we op een dag de maan kwijtraken? :D maar daarover hebben we een paar miljard jaar om daarover na te denken

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
We're going to DIE !!!!!!!!!!!! ahhhh snel naar een andere planeet. O shit wij onderontwikkelde cultuur barbaren komen niet verder dan de maan !!! ;( s2pid

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb liever dat we de maan kwijtraken dan dat ie steeds dichterbij komt...maar ach,
dat maken wij toch niet meer mee. Maar stel toch es voor, de maan steeds dichterbij totdat ie op een punt is dat s'nachts bij volle maan het net zo licht is als overdag bijna...kickkkee :9

Verwijderd

Weer ontopic:

Een bron zoals de X-factor is ook niet erg serieus te nemen natuurlijk. Of je moet heilig in astrologie geloven.

Ik denk dat het geen enkele invloed heeft, maar dat ik wel even met een telescoopje ga turen, mocht ik die formatie meemaken.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 14:56
Het heeft totaal geen invloed die stand of heel erg klein dat het te verwaarolozen is dit is trouwens gebeurd op 5-5-2000.
En er gebeurde niks behalve dat ineens begon te waaien. :?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 20:08

EXX

EXtended eXchange

Door de enorme afstanden zijn de gravitatie-invloeden van de andere planeten verwaarloosbaar t.o.v. de maan en de zon.
Neem bv. een de massa van de zon t.o.v. Jupiter en dan ook nog eens de afstand van de Aarde t.o.v. de zon en Jupiter. Dan zul je zien dat de invloed van Jupiter miniem is.

Was dit idd niet in mei 2000? Toen stonden alle planeten als het ware op een rij aan dezelfde kant van de zon. Ook toen waren er doem-voorspellingen over aardbevingen, verschuivingen van de aardas etc. We zijn toch echt al een jaar en geen enkele voorspelling is uitgekomen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1