welke videokaart raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon450
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-12-2023
Welke videokaart moet ik kopen die overweg kan met mijn huidige: AMD Radeon HD 7700 serie
1024 MB?
Dit omdat ik ook erg graag de nieuwere games wil kunnen spelen,want nu hapert mijn pc bij behoorlijke wat games..

Mijn set-up is nu:
Videokaart: AMD Radeon HD 7700 serie
Moederbord: ga-h77m-d3h
Processor: Intel I5; 3.20 Ghz
Ram geheugen:8 GB ddr
Thermal master 500W

Ik geef er liever niet meer als 100 euro aan uit! minder mag natuurlijke altijd! :P
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Beste antwoord (via dragon450 op 04-02-2016 20:50)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Voor Crossfire maakt het merk niet uit, het moet gewoon een GPU uit dezelfde serie zijn, dus een AMD HD7700. Het liefst ook helemaal hetzelfde type GPU, bv een HD7750 bij een HD7750 en geen HD7770, want dan moet die HD7770 trager werken. Maakt niet uit of het een MSI of Asus is. Je moet wel een beetje opletten dat de koelers samen gaan op je moederbord, maar meestal zijn koelers voor een HD7700 niet breder dan twee slots.

Ik zou echter ook niet meer beginnen aan Crossfire met zo'n oude videokaart. Je moet beseffen dat videogeheugen met Crossfire niet verdubbelt, dus je gaat nog steeds maar 1GB VRAM hebben en dat is te weinig voor veel nieuwe games. En zoals al gezegd, Crossfire/SLI schalen niet altijd goed bij games. Je bent dus veel beter af door je huidige videokaart te verkopen, daar krijg je nog ongeveer €50 voor, en dan heb je €150 budget voor nog iets snellers, of €50 voor een voeding en €100 voor een videokaart. Met zo'n budgetten zou ik zeker voor tweedehands gaan (voor de videokaart, een voeding koop je best nieuw).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw is er voor die prijs niet echt iets beters te vinden dan een HD 7700, ligt er ook aan of je een 7750, 7770 of 7790 hebt. Tweedehands zijn vaak erg leuke kaarten te vinden voor 100 euro en minder, zoals een HD 7870, 7950, r9 270(x) etc. Alleen heb je ook een andere voeding nodig aangezien die Thermal Master niet geschikt is voor een modern systeem met een beetje videokaart. Wil je upgraden, kom je dus in ieder geval boven de 100 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon450
Oke top,bedankt voor je snelle reactie!
even een stomme vraag hoor haha,maar: moet ik nu een videokaart aanschaffen van het zelfde merk dat ik nu heb of moet ik alleen kijken naar dezelfde serie?
en wat voor een koeler raden jullie mij dan aan?
Alvast echt enorm bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
merk en serie maken niets uit. Drivers moeten toch van de computer af en nieuwe geinstalleerd.
Als je niet gaat overclocken is de koeler die al op de kaart zit voldoende en hoeft er geen andere op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon450
bluebear schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:33:
merk en serie maken niets uit. Drivers moeten toch van de computer af en nieuwe geinstalleerd.
Als je niet gaat overclocken is de koeler die al op de kaart zit voldoende en hoeft er geen andere op.
Je zegt: 'Drivers moeten toch van de computer af en nieuwe geinstalleerd'
je begreep dat ik mijn huidige videokaart er in wil laten zitten, en dat ik opzoek ben naar een tweede videokaart voor in mijn pc ?
ik had van iemand begrepen dat het wel zou uitmaken van welk merk ik dan zou kiezen
hij zei mij: dat een Asus videokaart bijvoorbeeld niet samen gaat met een andere merk van videokaart, weet iemand of dit waar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Crossfire is niet aan te raden.
Daarnaast zal een HD7950 of HD 7970 betere prestaties geven dan zelfs twee HD7790 kaarten in Crossfire.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
dragon450 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:05:
[...]

je begreep dat ik mijn huidige videokaart er in wil laten zitten, en dat ik opzoek ben naar een tweede videokaart voor in mijn pc ?
Daar heb ik overheen gelezen.

Maar zoals Nitrox vermelde, is crossfire niet aan te raden. Games schalen niet geweldig met crossfire (ligt er een beetje aan welke games je speelt)
Een tweedehandse kaart voor +-100 euro zal je betere prestaties geven; zie reactie van JVRadeon.

Indien je echt crossfire wilt, dan is het wel slim om hetzelfde merk en serie te pakken ja. Crossfire heeft al genoeg irritaties waar je incompatibility niet bij wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

dragon450 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:00:
Dit omdat ik ook erg graag de nieuwere games wil kunnen spelen,want nu hapert mijn pc bij behoorlijke wat games..
Dan vraag ik mij sterk af welke games jij aan het spelen bent, want ik kan het nieuwste van het nieuwste op speelbare framerates (lees > 45) draaien met m'n HD7770.

Ding is wel aan vervanging toe omdat ik de settings verder op wil schroeven, maar ik ben nog niks tegengekomen wat onspeelbaar was ondanks lage settings.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Voor Crossfire maakt het merk niet uit, het moet gewoon een GPU uit dezelfde serie zijn, dus een AMD HD7700. Het liefst ook helemaal hetzelfde type GPU, bv een HD7750 bij een HD7750 en geen HD7770, want dan moet die HD7770 trager werken. Maakt niet uit of het een MSI of Asus is. Je moet wel een beetje opletten dat de koelers samen gaan op je moederbord, maar meestal zijn koelers voor een HD7700 niet breder dan twee slots.

Ik zou echter ook niet meer beginnen aan Crossfire met zo'n oude videokaart. Je moet beseffen dat videogeheugen met Crossfire niet verdubbelt, dus je gaat nog steeds maar 1GB VRAM hebben en dat is te weinig voor veel nieuwe games. En zoals al gezegd, Crossfire/SLI schalen niet altijd goed bij games. Je bent dus veel beter af door je huidige videokaart te verkopen, daar krijg je nog ongeveer €50 voor, en dan heb je €150 budget voor nog iets snellers, of €50 voor een voeding en €100 voor een videokaart. Met zo'n budgetten zou ik zeker voor tweedehands gaan (voor de videokaart, een voeding koop je best nieuw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:13
Naast de problemen met crossfire die hier boven al genoemd zijn is ook je moederbord niet ideaal voor het gebruik van twee videokaarten. Je pcie slot voor de tweede kaart werkt op gen 2.0 x 4 lanes. Daarmee verlies je 13% van de kracht van je kaart. De kaart in je eerste slot past zich aan aan die langzamere snelheid van de tweede kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gooi die HD7700 maar in de kast, en ga verder met één nieuwe, snelle kaart.

Nieuw zijn je opties beperkt:

pricewatch: Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC

Als je nu een 7750 hebt, dan ga je erop vooruit, als je een 7770 hebt, dan wat minder:

http://gpu.userbenchmark....ia-GTX-750-Ti/m7710vs2187

http://gpu.userbenchmark....ia-GTX-750-Ti/m7709vs2187

Tweedehands kun je al naar een:

- GTX760 http://gpu.userbenchmark....vidia-GTX-760/m7710vs2159
- 7870 http://gpu.userbenchmark....s-AMD-HD-7870/m7710vs2161
- 270X http://gpu.userbenchmark....s-AMD-R9-270X/m7710vs2188

(De 270X is eigenlijk een licht verbeterde 7870)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
Tweedehands zijn er ook vaak genoeg HD7950 kaarten te vinden voor minder dan €100.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon450
Enorm bedankt voor al jullie reacties en hulp iedereen!!
ik besluit dan toch maar voor een: HD7950 te gaan wegens zijn prestaties en zijn prijs 2dehands
alle laatste vraag hihi
zal ik nu ook een nieuwe voeding moeten kopen met meer wat? aangezien deze videokaart iets meer zal vragen dan mijn vorige uiteraard..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
Koeler vervangen? Er zit een koeler op die videokaart zelf.

Wat je wel misschien moet vervangen is die voeding van je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dragon450 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:20:
Enorm bedankt voor al jullie reacties en hulp iedereen!!
ik besluit dan toch maar voor een: HD7950 te gaan wegens zijn prestaties en zijn prijs 2dehands
alle laatste vraag hihi
zal ik nu ook een nieuwe koeler moeten kopen met meer wat? aangezien deze videokaart iets meer zal vragen dan mijn vorige uiteraard..
Je hebt dan ook een nieuwe voeding nodig, als je je huidige gaat gebruiken kom je aansluitingen te kort, en als je met verloopjes gaat werkend blaas je de voeding op met een grote kans dat je andere componenten van je pc meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon450
NitroX infinity schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:27:
Koeler vervangen? Er zit een koeler op die videokaart zelf.

Wat je wel misschien moet vervangen is die voeding van je.
Sorry excuses bedoelde er uiteraard mijn: voeding mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon450
is er iemand die dit misschien nog even kan bevestigen, of ik ook nieuwe voeding moet kopen dan?
als ik mijn huidige: AMD Radeon HD 7700 wil vervangen voor een: HD7950.
als het moet dan moet het natuurlijke en ben ik het ook wel bereid om te doen, maar het liefst niet want deze bevalt mij nog prima en doet nog goed zijn werk! xd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Die voeding die je nu hebt vrij slecht, ik quote: " The 12v rail is rated at 20a which means you might get 220w out of it if it didn't burn than"

Neem een goede 400W kwaliteitsvoeding voor 5-6 tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Pak gewoon de populaire en ruimschoots voldoende pricewatch: Antec VPF Series 450W.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Pagina: 1