Multimedia desktop samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 732365

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop pc die ik zelf wil samen stellen en laten bouwen. Mijn oude PC is inmiddels 6 jaar uit en kan programma's als Ableton niet meer goed aan. Ik kies hier om samen te stellen, omdat ik geen fan van merken als HP en Dell die al voor gebouwd zijn. Ik heb al wel op diverse sites gezocht
en geprobeerd wat samen te stellen. Alleen heb ik nog wat twijfels.
Ik wil mijn systeem gaan gebruiken om muziek te produceren met programma's als Ableton en fruity loops. Verder wil ik snel muziek downloaden en luisteren.
Het systeem mag ongeveer tussen de 500 en 600 euro kosten.
Ik heb geen componenten die ik over wil nemen.
Ik denk dat ik niet direct een videokaart nodig heb maar denk wel minimaal 8gb werk geheugen nodig te hebben en een SSD schijf en nog een harde schijf met DDR ram.
Ik heb verder geen echt merk voorkeur, heb her en der gelezen dan een intel vaak sneller en beter
is dan AMD. Ik neig dus wat naar een I5 systeem maar dit hoeft niet per se.
Ik ben niet van plan te gaan overklokken.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven met wat voor processer ik goed uit de voeten kan, hoeveel SD ram heb ik nodig voor windows te runnen, kan ik vooruit met 120 gb of moet ik toch per se kiezen voor 240GB.
Moet ik kiezen voor een I5 processor of kan ik ook vooruit met een AMD A6 OF A8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Nu nog het tweede gedeelte van mijn sluitbericht. Je eigen input :). Als je een lijstje bij elkaar hebt gescharreld gooi ik je topic weer open.

Dit topic is gesloten.