Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Peter Nibbik
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-01-2024
Hallo,
Wij maken ook gebruik van de windows Embedded HP laptop, met een stick een backup draaien en uitrollen is wel te doen maar echt praktisch is dat niet. Ik heb de HP Device Manager wel aan de praat
(op een W2k8 64b standaard versie server) maar echt imagen maken wil hij nog niet
(andere dingen wel - rebooten etc) ik beheer +/- 30 van deze laptop's

Nu dus met verschillende instellingen, het idee is dan om allen via deze device manager te beheren
en uiteindelijk via een 100% basis image alles mogelijk te hebben.

De laptops zijn voor VMWare en sommige hebben een USB stick (3G/4G) (dat is ook een drama... om een USB 3G/4G aan dr praat te krijgen)

Nadeel van die thina laptops is nu ook dat hij de ingebrachte wifi sleutel bij elke reboot vergeet. (ook nog een uitzoek dingetje...) Iemand ervaring met die HP device manager? Thanks alvast

Modbreak:Topic is afgesplitst van een ouder topic. Dit kon nl. prima in een op zichzelf staand topic

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 03-02-2016 19:20 ]

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb er op zich wel ervaring mee, maar wat is nu precies je vraag?

Voor wat betreft je wifi issue. De meeste van die embedded apparaten slaan standaard geen wijzigingen op, in elk geval niet-persistent. Het EWF (enhanced write filter) zorgt er voor dat writes afgevangen worden naar een ram-drive, ipv weggeschreven worden naar flash memory. Deels zodat geborgd wordt dat de inrichting altijd gelijk blijft, deels om het flash memory te beschermen.

Op deze pagina staan wat registry-keys genoemd die je in zou kunnen stellen als "standaard exclusions" voor dit write-filter, onder andere voor netwerken. Ik weet niet of dit de oplossing voor je probleem is, maar je zou hier even mee kunnen stoeien.

Verder staat in de admin guide keurig uitgelegd hoe je moet imagen en kunt deployen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• thaizzz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb ook wel wat ervaring met HP Device Manager.
Wij gebruiken op het moment versie 4.6 voor het beheren van Thin Clients van HP.
Wat Question Mark ook zegt, spit de Admin guide door; die helpt je echt enorm.

Het was voor ons ook even worstelen, maar uiteindelijk hebben we alles aan de praat gekregen in Device Manager. Onderdelen die belangrijk zijn voor goede functionaliteit:

- Zorg dat je Master Repository goed werkt (hier in worden al je Images, Tasks, Files to deploy, etc in opgeslagen)
- Zorg dat je FTP-verbinding naar de Master Repository goed werkt. (zelfde voor je shared directory settings)

Als je dit allemaal goed werkend hebt kan je aan de hand van de admin guide een image capturen naar je HP Device Manager server, die je dan weer kan deployen naar je laptops. Zet voordat je het image gaat opstellen sowieso je write filter uit en pas deze pas weer toe wanneer je alle instellingen die je wilt configureren hebt gedaan.

MCP, MCSA:2008/2012R2, MCSE:Comm