Vraag

• cheese89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:08
Beste Tweakers,

Mijn vraag,

Sinds kort heb ik een "nieuwe" tv die ik aangesloten heb op mijn laptop d.m.v. een lange hdmi kabel (20 meter). Echter is de beeldkwaliteit om te huilen en merk ik veel vertraging.
Op 1080p 60 Hz heb ik ong 5 seconden flikkerend beeld totdat de tv aangeeft dat die geen signaal heeft.
Op 1080p 30 Hz heb ik wel constant beeld maar veel flikkering erin (zie youtube)
YouTube: Hdmi problemen
YouTube: Hdmi problemen

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Laptop Clevo P150HM
Tv Samsung UE46D8000
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Nieuwe lange hdmi kabel (20m) -> geen verschil
Alle HDMI poorten geprobeerd -> geen verschil
30 Hz -> Lage beeld kwaliteit en flikkeringen
Korte HDMI kabel -> probleem opgelost (zowel 30 als 60hz)
Diverse instellingen van tv uitgezet (zoals digitale ruisfilter en motion plus) -> minder vertraging
Oude tv (panasonic 37-lzd70f) -> probleemloos 1080p op 30 en 60hz met alle kabels (lang of kort)

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe of tips?
In eerste instantie dacht ik de lengte van de kabels de schuld te kunnen geven maar met mijn oude tv werkt het probleemloos.

Alvast bedankt :)

Mvg Cees

Alle reacties

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Welke hdmi kabel heb je?? Ik meen dat je voor hdmi op langere afstanden een signaal versterker nodig hebt (dure hdmi kabels hebben dit meestal...)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• cheese89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:08
Beide lange kabels zijn budget kabels (allekabels.nl).
Op de kabels zelf staat highspeed hdmi cable with ethernet
Zijn beiden HDMI 1.4

• LostAccess
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik vrees dat het aan je hdmi ligt... Ik heb het zelfde probleem gehad! Had een kabel van alternate (de goedkoopste) kreeg ook flikkerend beeld. Heb daarna een Supera kabel gekocht, het probleem was weg! hoop dat je hiermee geholpen bent!!