Cisco 2960G switch TCAM error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een Cisco 2960G switch welke na opstart een foutmelding geeft dat de switch niet bruikbaar is omdat de TCAM size 0 in plaats van 40 is. Hierover zijn mij twee dingen niet duidelijk:

1. Waarom is een Layer 2 switch niet bruikbaar als TCAM defect is, wordt dit niet alleen voor QoS gebruikt?

2. Is er een manier om dit, zonder de switch door Cisco te laten repareren, op te lossen?

De switch draait momenteel iOS 15.0(2)SE9, wat volgens de Cisco site de laatste versie is.

Als iemand hier meer over weet en ook nog de tijd wilt nemen mij dit uit te leggen, zal ik zeer erkentelijk zijn!

Groet,

- Deceipher

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:16
Die Cisco 2960G kan ook statisch routeren en heeft daarom die TCAM nodig. Misschien de SDM template veranderen van die switch? Kan je in de rommon mode komen van die switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Bl@ckbird, dank voor je reactie. Ik had dat inderdaad ook gelezen, echter is opsturen naar Cisco voor RMA geen optie, en het bericht mbt image is enigsinds achterhaald, inmiddels is er al een veel nieuwere versie van iOS, die ook op deze switch staat.

Plizz, jij ook bedankt! Ik wist niet dat de statische routing via TCAM ging, dacht dat dat alleen op een L3 switch gebeurde en een L2 gewoon CAM gebruikt, en als hij al TCAM heeft dit enkel voor QoS gebruikt. Kon dit ook nergens terugvinden. Rommon zou moeten lukken, zodra ik uitvind hoe ik een break via putty kan versturen.. Special command > break lijkt niets te doen tijdens opstarten. Kom ik op terug :)

Gr.,

- Deceipher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:16
Je moet op die mode knopje ingedrukt houden tijdens het starten en de switch gaan dan in rommon mode. Dan zie je "switch:".