Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555806

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers,

Morgen heb ik een sollicitatie gesprek(Mijn eerste), maar ik heb geen flauw idee wat ik mag vragen voor salaris. Ik heb diverse sites gelezen(door Google) maar het lijkt me sterk dat ik gelijk €2500 tot €4500 kan eisen 8)7

Zelf zat ik te denken aan €17 a 1800 bruto per maand bij 36 uur werken. Zal ik er goed aan doen om dit te vragen of laat ik mijzelf uitbuiten?

Informatie:
Leeftijd
20 jaar
Opleiding
applicatie- en mediaontwikkeling/beheer.
Ervaring
Werk: 5 maanden
Thuis: 6 jaar
Wat doet het bedrijf precies
Hun woorden doen zij"ontwikkeling en uitvoering van marketing- en communicatieplannen".
Hoe groot is het bedrijf waar je solliciteert
20 tot 50 werknemers. (Weet ik niet precies)

Grt,

Romano ;w

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 555806 op 03-02-2016 18:25 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 555806 op 03-02-2016 18:51)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan sowieso niks "eisen". Je kan hooguit vragen en hopen dat ze erin meegaan met je.

Je geeft helemaal geen informatie. Het maakt nogal uit of je voor een multinational gaat werken of voor een klein lokaal bedrijfje. Het maakt nogal uit of je ervaring (al dan niet als hobby) hebt of niet. Het maakt uit wat je opleidingsniveau is.

Uitgaande van HBO-niveau, een klein tot middelgroot bedrijf en weinig ervaring is 1700-2200 bruto wel gebruikelijk voor een 36-urige werkweek volgens mij.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:39
Er zijn een paar dingen die belangrijk zijn:
Leeftijd
Opleiding
Ervaring
Wat doet het bedrijf precies
Hoe groot is het bedrijf waar je solliciteert

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan sowieso niks "eisen". Je kan hooguit vragen en hopen dat ze erin meegaan met je.

Je geeft helemaal geen informatie. Het maakt nogal uit of je voor een multinational gaat werken of voor een klein lokaal bedrijfje. Het maakt nogal uit of je ervaring (al dan niet als hobby) hebt of niet. Het maakt uit wat je opleidingsniveau is.

Uitgaande van HBO-niveau, een klein tot middelgroot bedrijf en weinig ervaring is 1700-2200 bruto wel gebruikelijk voor een 36-urige werkweek volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*even informatie aanpassen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NMe schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:20:

Inderdaad ik kan sowieso niet eisen. Beetje een verkeerde woordkeuzen. Ik ben 20 jaar oud en heb geen amper werkervaring(5 maanden). Het is een klein bedrijfje met ongeveer 25 werknemers. Ik zat zelf te denken om te vragen voor een salaris tussen de 17 en €1800 bruto. Vanuit gaande dat het €1600 bruto word.

Wat zal jij geven aan een 20 jarige die van MBO 4 Applicatie ontwikkeling af komt met 5 maanden werk ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

NMe schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:20:
1700 is maar 150 euro boven minimumloon. Dat is wel erg karig.

Edit: voor 23 jaar en ouder. Dat het hier om een jongere werknemer gaat had ik even gemist :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 03-02-2016 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:39
Ik zou mikken op een startsalaris rond de 2000-2100 obv 40 uur(1800-1900 bij 36 uur). Het startsalaris ligt volgens de meeste sites rond de 2400-2500 bij 40 uur, maar tegelijkertijd zijn de meeste starters in deze functie HBO opgeleid. Het is een hoog startsalaris voor iemand met een MBO opleiding maar omdat er nu eenmaal veel vraag is naar PHP ontwikkelaars mag je naar mijn idee best wat eisen ervan uitgaande dat je ook de skills hebt die nodig zijn.

Dit is een startsalaris en daarbij moet je naar mijn idee altijd zorgen voor goede afspraken over de ontwikkeling van je salaris. Maak duidelijke afspraken (meetbaar) over eventuele verhogingen na 6/12 maanden bij goed functioneren en over persoonlijke ontwikkeling door middel van cursussen. Als je goede afspraken kunt maken over deze laatste voorwaarden is het ook een optie om lager in te zetten qua startsalaris met uitzicht op een salarissprong na 12 maanden of goede mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling.

[ Voor 13% gewijzigd door n0pe op 03-02-2016 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 555806 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:33:
Wat zal jij geven aan een 20 jarige die van MBO 4 Applicatie ontwikkeling af komt met 5 maanden werk ervaring?
Dat zou afhangen van het gesprek dat ik met zo'n MBO-er heb. ;) Het precieze niveau is vaak erg verschillend tussen afgestudeerde MBO-ers. Ik ken er die ik nog amper vertrouw om een stukje software te kunnen installeren en ik ken er die beter programmeren dan ik. Zeker bij bedrijven van het formaat dat jij aangeeft zal dat soort persoonlijke inschattingen erg gangbaar zijn.

Ik zou in elk geval proberen om eerst een voorstel door hun te laten doen. Als dat niet past binnen de flow van het gesprek of ze je ronduit vragen wat je zelf hoopt te verdienen dan zou ik gewoon zeggen dat je dat lastig vindt om in te schatten als beginner op de arbeidsmarkt maar dat je graag rond de 2k per maand zou willen starten. Zo'n gesprek is gewoon een onderhandeling dus als zij zich daar niet in kunnen vinden kan dat altijd besproken worden en als het ze wel bevalt heb je zomaar een paar honderd euro bruto per maand gewonnen ten opzichte van je eerste inschatting. ;)
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:36:
[...]

1700 is maar 150 euro boven minimumloon. Dat is wel erg karig.

Edit: voor 23 jaar en ouder. Dat het hier om een jongere werknemer gaat had ik even gemist :)
Minimumloon gaat bovendien uit van 40 uur per week, AFAIK.

[ Voor 82% gewijzigd door NMe op 03-02-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nme & Zonereaver dank jullie wel voor de berichten. Ik heb hier wel wat handige informatie uit kunnen halen :) Ik zal morgen avond na het eerste gesprek vertellen wat ik wijzer ben geworden en of ik eventueel een mooi salaris heb aangeboden gekregen.

Dank jullie wel _/-\o_
Pagina: 1