Virusscanner voor een game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452786

Topicstarter
Goedendag tweakers,

Ik ben opzoek naar een andere virusscanner waarvan je geen last van heb tijdens het gamen.
Heb zelf al gelezen dat bitdefender erg goed zou zijn, maar las dat er gebruikers waren die ineens de games niet meer konder starten nadat ze het programma hadden geinstalleerd.

Zelf is mijn scanner (norton) verlopen en wil ik een nieuwe scanner aanschaffen. Maar is norton nu wel echt zo goed?

Beste antwoord (via Anoniem: 452786 op 24-02-2016 08:58)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 22:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 452786 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:47:

Heb zelf al gelezen dat bitdefender erg goed zou zijn, maar las dat er gebruikers waren die ineens de games niet meer konder starten nadat ze het programma hadden geinstalleerd.
Ik raad je aan te beginnen met het doorlezen van dit topic; [Virusscanners] Discussietopic deel 4

Veel virusscanners, waaronder Bitdefender, kennen tegenwoordig profielen of een speciale game mode / auto pilot mode waarin de scanner zo weinig mogelijk tot geen popups zal geven maar zelf beslissingen zal nemen bij een mogelijke bedreiging.

Ik gebruik al jaren Bitdefender op meerdere systemen en kan mij niet herinneren ooit een game te hebben gehad die niet wilde starten. Gebruiken de mensen die je dat vertellen wellicht cracks oid? Dergelijke cracks gebruiken vaak technieken die niet onbekend zijn in malware land en waarop een scanner alarm zal slaan. Ik kan me wel voorstellen dat bijvoorbeeld een firewall component inkomende game connecties kan blokkeren maar dit kun je natuurlijk instellen. Hetzelfde kan ook in het geval een bestand wel onterecht als "fout" wordt aangeduid.

Wat betreft goede scanners is mijn advies om altijd een te kiezen uit de top-5 van de bekende anti-malware tests welke je in het genoemde topic terug kunt vinden. De meeste leveranciers bieden ook de mogelijkheid om een trial versie te testen. Let wel op dat je nooit twee antivirus producten tegelijkertijd installeert. Deze gaan elkaar vroeg of laat lastigvallen en (soms ernstige) problemen opleveren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Zelf gebruik ik Avast! free antivirus.
Deze werkt na mijn idee prima.
Hij heeft ook een stille gaming-modus in die modus is die zoals de naam al zegt stil en klik nergens perongeluk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
avast nooit van gehoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heb je al eens in dit topic gekeken? (gebruik eventueel de zoek functie). Genoeg informatie over verschillende virusscanners te vinden denk ik zo. [Virusscanners] Discussietopic deel 4

Philips Hue Secure Contact sensor Review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iedereen heeft zo zijn persoonlijke mening. Ik gebruik al 5 jaar product X en dat bevalt goed. Ik denk ook niet dat het heel veel zegt als ik aangeef dat ik Norton gebruik en nooit loopt te zeuren tijdens gamen. Ik ga er vanuit dat je de meeste scanners niet zal horen tijdens gamen. Norton, Bitdefender, McAfee, Avast, het doet allemaal wat het moet doen en iedere scanner heeft wel eens problemen of foutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:07
eset,norton,nod32, kan nog wel even door gaan.. als jij een juiste installatie hebt zal je er echt geen last van hebben!

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ik gebruik ook avast. Zowel op m'n "surf" laptoppie als m'n game pc.
Op beide apparaten helemaal geen last van Avast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 550385

Ik zou persoonlijk voor MalwareBytes gaan. Wellicht geen standalone antivirus pakket, maar wel zeer effectief. Misschien in combinatie met Bitdefender of ESET? Zet je realtime protection bij een van de twee uit om conflicten te voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Anoniem: 550385 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:27:
Ik zou persoonlijk voor MalwareBytes gaan. Wellicht geen standalone antivirus pakket, maar wel zeer effectief. Misschien in combinatie met Bitdefender of ESET? Zet je realtime protection bij een van de twee uit om conflicten te voorkomen
Malwarebytes is inderdaad geen anti-virus, maar inderdaad erg effectief. De topicstarter zou eventueel een combinatie kunnen gebruiken van Malwarebytes en bijvoorbeeld Avira. Al vind ik nog steeds dat de gebruiker de meeste invloed heeft op het oplopen van een virus. Voorkomen is immers beter dan genezen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zelf gebruik ik bij mijn Game PC kaspersky internet security 2016

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 17:38

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 22:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 452786 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:47:

Ik raad je aan te beginnen met het doorlezen van dit topic; [Virusscanners] Discussietopic deel 4

Veel virusscanners, waaronder Bitdefender, kennen tegenwoordig profielen of een speciale game mode / auto pilot mode waarin de scanner zo weinig mogelijk tot geen popups zal geven maar zelf beslissingen zal nemen bij een mogelijke bedreiging.

Ik gebruik al jaren Bitdefender op meerdere systemen en kan mij niet herinneren ooit een game te hebben gehad die niet wilde starten. Gebruiken de mensen die je dat vertellen wellicht cracks oid? Dergelijke cracks gebruiken vaak technieken die niet onbekend zijn in malware land en waarop een scanner alarm zal slaan. Ik kan me wel voorstellen dat bijvoorbeeld een firewall component inkomende game connecties kan blokkeren maar dit kun je natuurlijk instellen. Hetzelfde kan ook in het geval een bestand wel onterecht als "fout" wordt aangeduid.

Wat betreft goede scanners is mijn advies om altijd een te kiezen uit de top-5 van de bekende anti-malware tests welke je in het genoemde topic terug kunt vinden. De meeste leveranciers bieden ook de mogelijkheid om een trial versie te testen. Let wel op dat je nooit twee antivirus producten tegelijkertijd installeert. Deze gaan elkaar vroeg of laat lastigvallen en (soms ernstige) problemen opleveren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor alle info.

Heb nu 30 dagen bitdefender in gebruik en ziet er goed uit.
Pagina: 1