Repeater + acces point werkt ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-07 22:54
Beste tweakers,

Ik zit hier bij mijn broer thuis die door een wat vervelende huisbaas internet krijgt via een acces point Engenius ECB300 (een dure, goede, draak van een apparaat). Er wordt gepoogd met de acces point te verbinden via een sitecom N300. De pc verbind wel via LAN met de sitecom repeater.
De acces point is verbonden met een lange utp kabel naar de verhuurder. De sitecom is gekocht door mijn broer omdat de vorige extender/repeater de Tp-link Tl-wa850re opeens besloot geen verbinding meer te hebben met internet via de accespoint. Maar de sitecom geeft dus ook nul op rekest. Vermoed dus dat het bij de accespoint ligt.

Zo nu en dan krijg/kreeg ik nog wel verbinding met de accespoint op de settings pagina via http://192.168.1.1/index.htm maar dat werkt op het moment ook niet meer.

Bij de TP links als hij verbinding probeerde te maken kreeg ik een soort time out, de ... doet er te lang over om te antwoorden.De sitecom zegt dat hij verbinding heeft, maar nee dus. Ik heb de acces point hard gereset, helpt niet.

Van mijn broer begrijp ik dat zijn schoonvader het blijkbaar wel lukt met zijn telefoon om met de acces point (de engenius) te verbinden, het lukt echter onze 3 mobiele telefoons het niet.

Er zit nog een sitecom netwerk switch tussen waarop de repeater, deze pc, en de ps4 op aangesloten zijn.

Hierbij de IP config van de pc:

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Users\Sebastian>ipconfig /all
Windows IP-configuratie
Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Sebastian-PC
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : sitecom.ext
Ethernet-adapter voor Local Area Connection 3:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Remote NDIS based Internet Sharing Device
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 02-35-38-02-0E-54
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::5c20:2bcc:6eae:1800%23(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.42.215(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 3 februari 2016 16:31:25
Lease verlopen. . . . . . . . . . : woensdag 3 februari 2016 17:31:25
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.42.129
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.42.129
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 386020664
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-15-D4-BF-06-00-25-22-C2-14-43
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.42.129
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld
Ethernet-adapter voor Local Area Connection:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: sitecom.ext
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Con
troller (NDIS 6.20)
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-25-22-C2-14-43
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::1e7:b07d:d6f7:23d1%10(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.128.100(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 3 februari 2016 16:19:35
Lease verlopen. . . . . . . . . . : donderdag 4 februari 2016 16:19:35
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.128.253
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.128.253
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234890530
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-15-D4-BF-06-00-25-22-C2-14-43
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.128.253
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld
Tunnel-adapter voor isatap.{0DB50453-84A3-4246-8B97-66ADA5B0BA36}:
Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Tunnel-adapter voor isatap.sitecom.ext:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: sitecom.ext
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #2

Wellicht dat 1 van jullie een simpele oplossing heeft want ik heb geprobeerd om een dynamisch IP in te zetten, iets met DHCP etc etc. Maar netwerk is helaas niet mijn sterkste punt. Help ?

Alvast bedankt,

Jelle

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36
Begrijp ik het goed dat je broer het engenius ap bij je broer staat er dat de huurbaas de aansluiting heeft geleverd door middels van een lange utp kabel?

Zoja, als je broer dus een vaste aansluiting heeft gekregen (de lange utp) dan maak ik uit je verhaal dat de sitecom moet ingezet worden als client? (Sitecom ontvangt het signaal en word bedraad doorgezet naar apparaten? ) klopt dit?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
shure-fan schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:56:
Begrijp ik het goed dat je broer het engenius ap bij je broer staat er dat de huurbaas de aansluiting heeft geleverd door middels van een lange utp kabel?

Zoja, als je broer dus een vaste aansluiting heeft gekregen (de lange utp) dan maak ik uit je verhaal dat de sitecom moet ingezet worden als client? (Sitecom ontvangt het signaal en word bedraad doorgezet naar apparaten? ) klopt dit?
Mijn broer woont boven een schuur, in de schuur hangt de engenius. Vanuit het huis van de verhuurder loopt een UTP kabel naar de engenius. Toen ik nog bij de settings kon zag ik dat de engenius fungeerde als acces point. De sitecom repeater is dus via wifi (tenminste, dat zou zo moeten zijn) met de engenius verbonden. Vanuit de sitecom loopt een utp kabel naar de ethernet switch, hierop is de pc aangesloten.

De sitecom ontvangt dus het signaal van de engenius, dus die moet het signaal doorvoeren via een utp kabel naar de pc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
Edit: Never mind na een half uur is er weer geen verbinding. Op mobiele apparaten krijgen we geen Ip adres, de pc probeert te indentificeren waar hij mee verbonden is. Gaan we weer,waarom is dit ?

Toevoeging: laptop direct op utp kabel aangesloten die in de acces point zat en dus geen verbinding... Het lijkt dus of in de kabel zelf of in het modem van de huisjes melker te zitten

[ Voor 101% gewijzigd door Jelle Brolnir op 03-02-2016 19:31 . Reden: situatie is weer waardeloos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Dan zou ik de verhuurder vragen om een nieuwe kabel aan te leggen, ik neem aan dat je broer huurt met als voorwaarde een goed functionerend internet.

Kan ook zijn dat de router van de verhuurder een brol (lees: slecht functionerend apparaat) is, en dan zou het een optie kunnen zijn deze te vervangen (en meteen de utpkabel vervangen tot in het huis van je broer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik zie 2 verschillende IP ranges voorbij komen:

192.168.42.XX

En

192.168.128.XX

Ga eerst eens zorgen dat je binnen hetzelfde subnet blijft als je verbinding wilt hebben en houden ?

Op beide IP adressen staat ren DNS server gedefineerd, dus die gaan elkaar zeker al dwarsliggen en internet onmogelijk maken

[ Voor 24% gewijzigd door Breezers op 03-02-2016 21:31 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
Ik lees dingen ook verkeerd kom ik achter,

Beste ts: heb je de mogelijkheid om een laptop rechtstreeks aan te sluiten op de utp kabel die in de engenius steekt?

Als dat kan, zou je meteen internet moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Om op Breezers in te haken: de twee IP-bereiken, komen die toevallig omdat er getetherd wordt met een telefoon?

Wat betreft de extender, in veel gevallen komen verbindingsproblemen door een verstoord kanaal, gebrek aan signaal of gebruik van een oude encryptiestandaard (TKIP is trager). Als de verbinding rechtstreeks via het access point wel in orde is, controleer dan eens de installatie van de extender met de volgende stappen:

Sluit een netwerkkabel aan tussen uw range extender en uw computer of verbindt na de hieronder genoemde reset met het draadloze netwerk van de extender.

Voer een reset uit van de range extender, door de OPS knop gedurende 20 seconden ingedrukt te houden.

Wacht 2 minuten totdat de range extender weer is opgestart.

Open een webbrowser (b.v. Internet Explorer) en open het volgende adres:
http://192.168.128.253

Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin

Klik op het menu item 'Wizard'.

Bevestig dat het netwerk van de Engenius een signaalsterkte heeft van hoger dan 50. Is de signaalwaarde lager dan 50, probeer dan de extender op een andere plek (dichter bij de router) en/of stel een ander draadloos kanaal in op de Engenius. Het is aan te raden om de Engenius te voorzien van een vast draadloos kanaal en deze te beveiligen met de WPA2 AES beveiligingsstandaard.

Volg de aanwijzingen op het scherm.

Nadat de extender is geïnstalleerd, kun je verbinding maken met het nieuwe _EXT netwerk. Bij het draadloos verbinden gebruik je hetzelfde wachtwoord als voor de Engenius.

Werkt de extender na installatie niet goed, test dan eens of het wel goed werkt wanneer je de Engenius op een ander draadloos kanaal instelt en ook de extender hiervoor configureert.

Blijven de verbindingsproblemen aanhouden, kijk dan eens welke tekst onder Home tussen haakjes staat achter Mode: Universal Repeater (bv. connected, scanning, waiting for keys, etc.). Met die status kunnen we dan mogelijk achterhalen wat er misloopt.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
Pagina: 1