Beste iedereen,
Ik heb sinds een paar weken een ander Moederbord en een extra grafische kaart gekocht (2e hands).
Nu zit ik met het volgende probleem: ik wil graag mijn beide 7950's in CFX laten draaien alleen wanneer ik de tweede kaart aansluit krijg ik na het Windows logo (opstart splash) zwart beeld. Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen aangezien ik volgens mij zo'n beetje alles al heb geprobeerd.
Geprobeerd:
- Windows 7 Ultimate (SP1) opnieuw geïnstalleerd (+ SB drivers etc);
- Drivers gedeinstalleerd en Driversweeper gebruikt om alles te verwijderen;
- Drivers opnieuw geïnstalleerd;
- Beide kaarten in beide slots gestopt;
- BIOS van beide kaarten gecheckt (komen overeen);
- PSU kabels omgewisseld;
- UlpsEnable uitgezet in RegEdit.
Wanneer ik zonder Crimson drivers opstart werkt het beeld wel maar geeft apparaat beheer aan dat één van de kaarten niet goed functioneert (code 10 kan het apparaat niet starten ofzo). Wanneer ik de standaard VGA drivers de-installeer en opnieuw opstart krijg ik de melding dat de drivers niet succesvol zijn geïnstalleerd.
Heeft iemand een idee wat en hoe ik het zaakje draaiend kan krijgen?
De specs van mijn huidige setup:
- AMD FX8320
- ASUS 990FX Sabertooth R2.0
- G.Skill 32GB 1866 RAM
- Corsair CX750M
Voor de rest; zie mijn sign.
Ik heb sinds een paar weken een ander Moederbord en een extra grafische kaart gekocht (2e hands).
Nu zit ik met het volgende probleem: ik wil graag mijn beide 7950's in CFX laten draaien alleen wanneer ik de tweede kaart aansluit krijg ik na het Windows logo (opstart splash) zwart beeld. Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen aangezien ik volgens mij zo'n beetje alles al heb geprobeerd.
Geprobeerd:
- Windows 7 Ultimate (SP1) opnieuw geïnstalleerd (+ SB drivers etc);
- Drivers gedeinstalleerd en Driversweeper gebruikt om alles te verwijderen;
- Drivers opnieuw geïnstalleerd;
- Beide kaarten in beide slots gestopt;
- BIOS van beide kaarten gecheckt (komen overeen);
- PSU kabels omgewisseld;
- UlpsEnable uitgezet in RegEdit.
Wanneer ik zonder Crimson drivers opstart werkt het beeld wel maar geeft apparaat beheer aan dat één van de kaarten niet goed functioneert (code 10 kan het apparaat niet starten ofzo). Wanneer ik de standaard VGA drivers de-installeer en opnieuw opstart krijg ik de melding dat de drivers niet succesvol zijn geïnstalleerd.
Heeft iemand een idee wat en hoe ik het zaakje draaiend kan krijgen?
De specs van mijn huidige setup:
- AMD FX8320
- ASUS 990FX Sabertooth R2.0
- G.Skill 32GB 1866 RAM
- Corsair CX750M
Voor de rest; zie mijn sign.