Geen schijven in BIOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VDB Tech
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-12-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een vandaag een PC geupgrade met een nieuwe SSD, hij werkt prima maar ik kan geen prioriteiten instellen in de BIOS dus moet ik elke keer F8 indrukken als ik opstart om hem handmatig te selecteren.

Zoals jullie kunnen zien staan er in de BIOS hier alleen algemene termen en kan ik niet de SSD selecteren als primaire schijf.
Foto: http://i.imgur.com/PsiWhRj

De computer herkent de schijf trouwens wel, hij staat er gewoon bij onder main in de BIOS en als ik hem handmatig selecteer werkt hij ook gewoon maar hoe kan ik toch de SSD als primaire schijf instellen?

Met vriendelijke groet,

Samuel

[ Voor 23% gewijzigd door VDB Tech op 03-02-2016 15:17 ]

Alle reacties

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

r44

Geef wat meer informatie over je systeem.
Moederbord, Bios versie
Op welke poort heb je SSD aangesloten

44

• VDB Tech
Goeie vraag, Het is een Medion, hij zit gewoon op één van de SATA poorten aangesloten maar dat is niet echt van toepassing want het werkt gewoon zolang ik de SSD handmatig selecteer. Ik zie hem ook gewoon onder "Deze computer" en Device manager staan.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Druk eens op 'enter' zoals het nu geselecteerd is in je bios. Krijg je dan geen menu waarbij je kan kiezen welke harde schijf er gekozen moet worden.

Verder: In welke sata poort heb je de SSD gestoken? Heb je de SSD in de satapoort van je HDD gedaan en je HDD in poortje 2?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De harddrive order staat soms in een ander venster.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• VDB Tech
Beetje vreemd maar ik veranderde de OS instelling in de BIOS van 8 naar 7/XP en nu werkt het gewoon.
(Er staat Windows 8.1 op de PC btw)

Toch bedankt voor jullie tijd en moeite.
Pagina: 1