Binnenkort hebben wij weer onze halfjaarlijkse/jaarlijkse 'pop' gesprekken. Een gesprek met je manager over je persoonlijke ontwikkeling in je werk c.q. carrière. Tegelijkertijd is het ook een soort van beoordelingsgesprek, waar sta je nu en waar wil je staan..etc.
Ik werk binnen de overheid op een soort van toezichthouder/begeleider functie. Erg onderhevig aan de politieke waan van de dag. Laten wij het daar op houden.
Persoonlijk denk ik daar als volgt over:
Ik wil helemaal niet doorgroeien in mijn werk en naar een hogere functie doorstromen.
Ik vind mijn functie nog de meest interessante binnen mijn organisatie.
Bovendien zit ik al in mijn max schaal en trede in mijn huidige functie. Ik wil best meegroeien met mijn functie (zolang ik deze nog kan verenigen met mijn eigen normen en waarden) en ben ook prima bereid om interne opleidingen te doen om mijn functie beter uit te kunnen oefenen.
Maar echt ambities heb ik niet. Toch lijkt het een beetje een taboe om te zeggen dat ik er zo over denk. Je moet willen groeien en soort van carrière willen hebben. Stilstand is achteruitgang.
Natuurlijk wil ik mij als mens wel verder ontwikkelen, wat ik echt wil is het volgende:
-minder werken (daarom werken we ook flink aan het afbouwen van de hypotheek)
-een betere vader worden (heb drie kinderen 6,3 en 0 jaar oud)
-ik wil mij ontwikkelen in mijn hobby Powerliften en gezond blijven.
-ik wil meer een "echte man" worden ipv van een "goede man".
Maar goed, dit zijn geen zaken waar je het met je manager over wilt hebben.
Zelf heb ik ook steeds meer moeite om hiervoor maar een 'lulverhaaltje' op te hangen. Ja ik wil best een studie doen, blablabla.
Hoe gaan jullie hiermee om en waarom kunnen we in hemelsnaam niet gewoon beoordeeld worden over hoe je je werk doet!
Ik werk binnen de overheid op een soort van toezichthouder/begeleider functie. Erg onderhevig aan de politieke waan van de dag. Laten wij het daar op houden.
Persoonlijk denk ik daar als volgt over:
Ik wil helemaal niet doorgroeien in mijn werk en naar een hogere functie doorstromen.
Ik vind mijn functie nog de meest interessante binnen mijn organisatie.
Bovendien zit ik al in mijn max schaal en trede in mijn huidige functie. Ik wil best meegroeien met mijn functie (zolang ik deze nog kan verenigen met mijn eigen normen en waarden) en ben ook prima bereid om interne opleidingen te doen om mijn functie beter uit te kunnen oefenen.
Maar echt ambities heb ik niet. Toch lijkt het een beetje een taboe om te zeggen dat ik er zo over denk. Je moet willen groeien en soort van carrière willen hebben. Stilstand is achteruitgang.
Natuurlijk wil ik mij als mens wel verder ontwikkelen, wat ik echt wil is het volgende:
-minder werken (daarom werken we ook flink aan het afbouwen van de hypotheek)
-een betere vader worden (heb drie kinderen 6,3 en 0 jaar oud)
-ik wil mij ontwikkelen in mijn hobby Powerliften en gezond blijven.
-ik wil meer een "echte man" worden ipv van een "goede man".
Maar goed, dit zijn geen zaken waar je het met je manager over wilt hebben.
Zelf heb ik ook steeds meer moeite om hiervoor maar een 'lulverhaaltje' op te hangen. Ja ik wil best een studie doen, blablabla.
Hoe gaan jullie hiermee om en waarom kunnen we in hemelsnaam niet gewoon beoordeeld worden over hoe je je werk doet!
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.