Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 00:45
Hallo,

Ik heb recentelijk een huis gekocht en wil hier graag zonnepanelen op het dak gaan leggen.
Ik ben er al redelijk over uit wat ik wil echter zit ik nog met het merk zonnepanelen waar ik door de bomen het bos niet echt meer zie.
Ik heb bij verschillende partijen offertes opgevraagd en kom op het volgende uit.

365Zon
9x Suntech 270WP 10 jaar garantie
SolarEdge SE3000 omvormer
9x Optimizer P300
Vd valk montage systeem
€3620,-

Ecopro
9x Axitec 270WP 12 jaar garantie
9x Optimizer P300
Vd valk montage systeem
€3800,- Upgrade naar solar world 280wp €288,-

Lokale partij
9x Trina Solar 270WP 12 jaar garantie
9x Optimizer P300
Clickfit montage systeem
€3900,-

Enie
9x Bisol 280WP 20 jaar garantie
9x Optimizer P300
Schletter montagesysteem
€4490,-

Zoals jullie zien ontloopt het elkaar allemaal niet heel veel en over al deze partijen vind ik voornamelijk goede reacties. Nu is mijn vraag, zou de €180,- meerprijs van de Axitec panelen het waard zijn t.o.v. de Suntech? Hier heb ik dan wel 2 jaar langer garantie.. Verder zou ik Solar World kunnen nemen, ze geven aan dat dit echt een topmerk is, echter zit hier maar 10 jaar garantie op, dus heb ik ook geen garantie dat deze meerprijs het daadwerkelijk waard is. Daarnaast komt enie nog met een andere offerte met hoog segment panelen, echter is dit gelijk wel heel veel duurder gezien het feit dat het toch een investering blijft en het dan weer een stuk langer duurt om terug te verdienen.
Nu neig ik eigenlijk naar de goedkoopste omdat ik de meerwaarde van de duurdere een beetje mis, maar wat zouden jullie aanraden?

Vast bedankt!

Groeten Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-07 10:00
probeer solaredge niet te gebruiken.
je hebt echt veel schaduw nodig om die extra prijs goed te maken.
(en dan vraag ik me af of je er wel pv neer zou moeten leggen)

om een beetje te kunnen vergelijken.
deel de aanschafprijs door het aantal Wp.
dus de €/Wp, geeft je meer inzicht. ;)

garanties zijn aardig leuk en goed verzonnen, maar wat is de echte waarde?
moeilijk te voorspellen, voor het zelfde geld gebeurd er .........
en heb je er niks aan.
(dus die zou ik niet mee nemen in de beslissing)

meer persoonlijk (maar wel aan te raden):
zou ik de panelen pakken met de meeste Wp per m2.
(er bestaat haast niet iets zoals te veel opbrengst, je kunt altijd nog gaan verwarmen met stroom.
en gebruik kan omhoog gaan de komende jaren, dus dat ook dekken is altijd prettig.)
dus liever een paneel met 300+ Wp, als wat je nu hebt.
als je dat zonder solaredge doet is het misschien nog goedkoper ook.

edit:
ik kijk even wat beter.
maar zelfs de goedkoopste is nog best prijzig.
1,49€/Wp.
maar prijzen zijn lastig te bepalen als je niet alles weet.
(platdak montage materiaal is wel wat duurder b.v.
en dan ook nog solaredge, maakt het ook niet goedkoop etc etc etc....)

[ Voor 12% gewijzigd door migjes op 03-02-2016 15:11 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221191

detim schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:49:
Hallo,

Ik heb recentelijk een huis gekocht en wil hier graag zonnepanelen op het dak gaan leggen.
Ik ben er al redelijk over uit wat ik wil echter zit ik nog met het merk zonnepanelen waar ik door de bomen het bos niet echt meer zie.
Ik heb bij verschillende partijen offertes opgevraagd en kom op het volgende uit.

365Zon
9x Suntech 270WP 10 jaar garantie
9x Optimizer P300
Vd valk montage systeem
€3620,-

Ecopro
9x Axitec 270WP 12 jaar garantie
9x Optimizer P300
Vd valk montage systeem
€3800,- Upgrade naar solar world 280wp €288,-

Lokale partij
9x Trina Solar 270WP 12 jaar garantie
9x Optimizer P300
Clickfit montage systeem
€3900,-

Enie
9x Bisol 280WP 20 jaar garantie
9x Optimizer P300
Schletter montagesysteem
€4490,-

Zoals jullie zien ontloopt het elkaar allemaal niet heel veel en over al deze partijen vind ik voornamelijk goede reacties. Nu is mijn vraag, zou de €180,- meerprijs van de Axitec panelen het waard zijn t.o.v. de Suntech? Hier heb ik dan wel 2 jaar langer garantie.. Verder zou ik Solar World kunnen nemen, ze geven aan dat dit echt een topmerk is, echter zit hier maar 10 jaar garantie op, dus heb ik ook geen garantie dat deze meerprijs het daadwerkelijk waard is. Daarnaast komt enie nog met een andere offerte met hoog segment panelen, echter is dit gelijk wel heel veel duurder gezien het feit dat het toch een investering blijft en het dan weer een stuk langer duurt om terug te verdienen.
Nu neig ik eigenlijk naar de goedkoopste omdat ik de meerwaarde van de duurdere een beetje mis, maar wat zouden jullie aanraden?

Vast bedankt!

Groeten Tim
Axitec zou ik niet nemen.

Kijk is naar SHARP LG of AEG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 16:20

Theo

moederbord

Paat dak montage materiaal kan waarschijnlijk veel goedkoper daar dit niet meer is dan aluminium hoekprofiel van 5 bij 5 cm. Het enige wat een leverancier doet is dat zij het voor je zagen in twee stukken van 100 cm en een stuk van 50 cm. Dit kun je ook zelf doen.

Ter vergelijking; ik betaalde 15 euro per schans gezaagd. haalde ik het profiel en zaagde ik het zelf was ik 5 euro kwijt...

Wil je dus wat besparen dan is dit een optie.

Verder kun je ook kijken naar de optie van gebruikte zonnepanelen met nieuwe omvormers. De prijs per Kwh ligt dan behoorlijk lager; 1 euro per Kwh voor een setup met 265+ Wp panelen is goed haalbaar (ik was zelf 70 cent per Wp kwijt)

http://gebruiktezonnepane...epanelen-en-omvormer.html

7400 Wp op het dak