Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Specs die eventueel nuttig zijn voor antwoorden:
- 2x MSI GTX 980 Ti Gaming 6G (SLI uitgeschakeld tijdens deze OC)
- 16GB DDR3 1600MHz 9-9-9-11CL
- i7 4770k 4.5GHz 1.3V
- EVGA SuperNova G2 1000W
- MSI Z97 Gaming 7

Ik heb mijn videokaarten al op een stable 1443MHz OC gekregen door alleen de powerlimit op 109% te zetten.

Ik ben verder gegaan naar 1477MHz met +46mV, maar al zet ik deze op 87mV dan gaat hij maar even naar de 1489Mhz en gelijk weer terug naar 1477MHz. Is hier een reden voor? Soms gebruikt de gpu maar 50% en heb ik 40fps. Heeft hier iemand een fix voor, of is dit gewoon een crappy MSI ding? Valt mij ook op bij GPU-Z, max boost 1351MHz terwijl er toch echt 1477MHz en soms 1489MHz aangetikt wordt.

Hoop dat jullie genoeg info hebben, en dat jullie mij kunnen helpen. :)

Afbeeldingslocatie: https://dl2.pushbulletusercontent.com/vj9L55TNbTAIt8BUwmkYRLzxPxLDjZnL/IMG_4137.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Juice. op 03-02-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Klokt hij niet gewoon meteen weer terug vanwege hitte?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Meekoh schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:02:
Klokt hij niet gewoon meteen weer terug vanwege hitte?
Nope, al bij 60c klokt hij terug. Vrijwel 3 seconden nadat ik het aanpas via Afterburner.

#EDIT: Bij SLI komen ze niet hoger dan 1468MHz, zelfs bij een boost tot ook 1489MHz terwijl dit bij een enkele GPU 1477MHz bedraagt.

[ Voor 20% gewijzigd door Juice. op 03-02-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Volgens mij ligt het maar net aan de situatie, draai nu een GTA benchmark en klokken soms naar 1481MHz en daarna terug naar 1468MHz. Al heb ik 50FPS, en de kaarten 77% in gebruik zijn. Hah kom er achter dat ik geen verbetering in FPS zie met SLI aan in plaats van uit. Wat slecht dit.

[ Voor 37% gewijzigd door Juice. op 03-02-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik weet niet of het nog werkt bij die nieuwe kaarten...

Extract je VBIOS van je VGA kaart met GPU-z

Download Kepler BIOS Tweaker

Verwijder het TDP plafond (power limit), en flash je vBIOS terug.

nu zijn al je remmen los

[ Voor 7% gewijzigd door Lip op 03-02-2016 14:16 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Lip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:15:
Ik weet niet of het nog werkt bij die nieuwe kaarten...

Extract je VBIOS van je VGA kaart met GPU-z

Download Kepler BIOS Tweaker

Verwijder het TDP plafond (power limit), en flash je vBIOS terug.

nu zijn al je remmen los
Ik heb dat geprobeerd, mij is dat niet gelukt. Moet zeggen na 2 minuten in GTA te hebben gezeten zijn mijn drivers gecrasht terwijl de kaarten 74c waren, 55% useage hadden en op 1468MHz geklokt waren met 50 fps gemiddeld. Ik word hier zo moe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je deze ook geprobeerd?

https://www.google.nl/sea...ei=kP6xVovENMXRswHQ0LTYAw

Wel een koele naam, heb je al de KGBtool geprobeerd :D

[ Voor 21% gewijzigd door Lip op 03-02-2016 14:31 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Zal het nogmaals proberen. Maar hoop niet dat ik het helemaal verpest :P Heb geen DUAL BIOS namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Juice. op 03-02-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Heb even via GPU-Z gekeken (uitgevonden via een video) wat mijn PerfCap is. En dat zijn: VRel en VOp. Valt hier iets aan te doen? Al gooi ik er +87mV op.

#Edit: Nu alleen VRel.

[ Voor 7% gewijzigd door Juice. op 03-02-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Extra spanning er op gooien in Afterburner, hielp bij mij niet echt. Spanning verhogen met de KGBtool hielp wel. Ik zou alleen met die 980ti van je, er behoudend mee zijn. Een 660ti frituren doet wat minder pijn, dan dat je een 980ti frituurt (denk ik).

Edit : Ik kan je niet meer verder helpen. suc6!

[ Voor 9% gewijzigd door Lip op 03-02-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Lip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:46:
Extra spanning er op gooien in Afterburner, hielp bij mij niet echt. Spanning verhogen met de KGBtool hielp wel. Ik zou alleen met die 980ti van je, er behoudend mee zijn. Een 660ti frituren doet wat minder pijn, dan dat je een 980ti frituurt (denk ik).

Edit : Ik kan je niet meer verder helpen. suc6!
Inderdaad, nou ja ik heb er 2 dus moet sowieso op passen want moet beide aanpassen dan. Maar heb dan nog 1 laatste vraag. Wat is echt de maximale veilige voltage? Want hij draait nu op 1.224, zeg 1.23v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Geen idee, want geen ervaring op gedaan met de 9 series.
De simpele zielen gedachte gebruikte ik bij het klokken van mij 660ti. Zolang de temperaturen het toelaten, kan je de (minimaal) spanning verhogen, totdat je VRM's op de videokaart het niet meer bijbenen (en dat kwam bij mij eerder inzicht, dan dat de temperatuur te hoog werd).

Als je het echt zeker wilt weten dat je spanning verhoogd word op je kaart, moet je met een Ampere meter werken zoals ik gebruikte bij het overklokken van mijn i5.

Voorbeeld :
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/collection-images/productreview/1920x1080/82022.jpg?d=1398377179

Maar dan voor je PCI-Express stekkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Soms gebruikt de gpu maar 50% en heb ik 40fps.
Vsync aanstaan?

Met Vsync aan merk ik zelf dat m'n GPU zelden op 100% draait maar toch soms wat lagere FPS heb (blijft ie bijvoorbeeld doodleuk op de helft van de refreshrate zitten).
Zet ik Vsync uit dan gaat GPU gebruik wel gewoon naar 100% en is de FPS overall gewoon goed (maar dan krijg ik weer last van tearing zo gauw het boven de 60FPS komt met m'n scherm...tja :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Nemesizz schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:06:
[...]

Vsync aanstaan?

Met Vsync aan merk ik zelf dat m'n GPU zelden op 100% draait maar toch soms wat lagere FPS heb (blijft ie bijvoorbeeld doodleuk op de helft van de refreshrate zitten).
Zet ik Vsync uit dan gaat GPU gebruik wel gewoon naar 100% en is de FPS overall gewoon goed (maar dan krijg ik weer last van tearing zo gauw het boven de 60FPS komt met m'n scherm...tja :P ).
Zowel uit als aan, maar als ik merk dat ik vrijwel altijd meer dan 60 fps heb dan zet ik het aan.
Lip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:03:
Geen idee, want geen ervaring op gedaan met de 9 series.
De simpele zielen gedachte gebruikte ik bij het klokken van mij 660ti. Zolang de temperaturen het toelaten, kan je de (minimaal) spanning verhogen, totdat je VRM's op de videokaart het niet meer bijbenen (en dat kwam bij mij eerder inzicht, dan dat de temperatuur te hoog werd).

Als je het echt zeker wilt weten dat je spanning verhoogd word op je kaart, moet je met een Ampere meter werken zoals ik gebruikte bij het overklokken van mijn i5.

Voorbeeld :
[afbeelding]

Maar dan voor je PCI-Express stekkers
Ik heb wel tijdens als ik SLI aan heb staan dat ik met overclock zonder vsync op de 91c uit kom bij 1443MHz en 8001MHz op beide kaarten. Weet de temps niet van mijn VRM maar durf daar niet aan te gaan frutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat overklokken doe je voor de lol, of kom je ook echt wat tekort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Lip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:16:
Dat overklokken doe je voor de lol, of kom je ook echt wat tekort?
Bij GTA kom ik echt wat te kort, maar weet niet waar het aan ligt. Beide GPU's 50-55% useage en CPU 62% useage en dan vaak zat onder de 60 fps. Zoals benchmarks wil ik gewoon zo hoog mogelijk scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dan kan je de grafische opties toch iets terug schalen, dat maakt GTA5 er toch niet minder om?

Proberen 4k te draaien op een enkele 660ti, dan kom je pas te kort. Maar goed daarin verschillen wij van mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Lip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:09:
Dan kan je de grafische opties toch iets terug schalen, dat maakt GTA5 er toch niet minder om?

Proberen 4k te draaien op een enkele 660ti, dan kom je pas te kort. Maar goed daarin verschillen wij van mening. :)
Op FullHD red ik het niet met een enkele 980 Ti. Nou ja, 2 ook niet. Raar genoeg was ik al zei 55% gpu en 60% cpu terwijl ik weinig fps heb. Maargoed dat ga ik proberen op te lossen via Windows herinstalleren.

[ Voor 15% gewijzigd door Juice. op 03-02-2016 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat had je van te voren kunnen weten, volgens mij.

* Lip wijst naar de buren waarin GTA5 uitgebreid onder handen is genomen.

Het punt is dat de kaarten van nu, niet krachtig genoeg zijn om GTA5 in de hoogste grafische instellingen te draaien. En dat hebben de programmeurs van GTA5 "by design" gedaan, wat al bekend was bij de "launch date". Misschien moet je gewoon met lagere settings genoegen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Lip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:25:
Dat had je van te voren kunnen weten, volgens mij.

* Lip wijst naar de buren waarin GTA5 uitgebreid onder handen is genomen.

Het punt is dat de kaarten van nu, niet krachtig genoeg zijn om GTA5 in de hoogste grafische instellingen te draaien. En dat hebben de programmeurs van GTA5 "by design" gedaan, wat al bekend was bij de "launch date". Misschien moet je gewoon met lagere settings genoegen nemen.
Volgensmij snap je mij niet. Ik heb een goed systeem die het aan zou moeten kunnen. Maar op een of andere manier gebruikt mijn hardware niet zijn volle capaciteit. Dat ligt niet aan mijn specs, en dat is ook iets wat ik niet bij de release heb kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nee volgens mij praten we langs elkaar heen.

Maar kijk hier eens :
http://nl.hardware.info/r...ultaten-full-hd-1920x1080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Lip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:53:
Nee volgens mij praten we langs elkaar heen.

Maar kijk hier eens :
http://nl.hardware.info/r...ultaten-full-hd-1920x1080
Deze kerel speelt het anders vloeiend met de zelfde settings alleen dan 4K en ik heb het zelfde maar dan met 1080p. Erg vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Klokt je CPU niet terug bij belasting omdat de temperatuur te hoog op loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Lip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:08:
Klokt je CPU niet terug bij belasting omdat de temperatuur te hoog op loopt?
Pas bij de 84 graden gaat hij naar 1430MHz en daar blijft deze dan op hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb 't over je CPU, daar staat een spanning op van 1.3V. Het is niet ondenkbaar dat je CPU te heet word en je CPU daardoor moet terug klokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Lip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:35:
Ik heb 't over je CPU, daar staat een spanning op van 1.3V. Het is niet ondenkbaar dat je CPU te heet word en je CPU daardoor moet terug klokken
Die wordt 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wanneer? Idle (alleen het windows bureaublad), of stressed (tijdens het spelen van GTA?). Gemeten met realtemp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Lip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:07:
Wanneer? Idle (alleen het windows bureaublad), of stressed (tijdens het spelen van GTA?). Gemeten met realtemp?
Tijdens een stresstest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik zou een verse windows instal proberen de game maakt duidelijk geen gebruik van de hardware die er wel is zou netjes met 99% load op kaarten door moeten pruttelen...
Wat gebeurt er als je een ander spel speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
maks11223344 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:20:
Ik zou een verse windows instal proberen de game maakt duidelijk geen gebruik van de hardware die er wel is zou netjes met 99% load op kaarten door moeten pruttelen...
Wat gebeurt er als je een ander spel speelt?
Heaven en 3DMarkzijn de enige applicatie die de volledige capaciteit van mijn videokaarten gebruikt. Vaak zat 30-60% useage maximaal. En ik speel de volgende games: GTA V, Modded Minecraft (ook hier enorme lag terwijl alles rond de 20% useage zit), Rocket League zonder FPS cap, CS:GO.

Alles komt niet op de 99% uit. Zelfs Heaven 4.0 alles op het laagste behalve FullHD gebruiken mijn kaarten 20-40%.

[ Voor 25% gewijzigd door Juice. op 04-02-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Op gta na zijn alle games die je noemd niet zo gpu intensive en zal het meer op je cpu aankomen...
Heaven op laagste settings creer je zeer waarschijnlijk ook weer een cpu bottleneck

Als je ons nu eens vertels hoeveel fps je in elke titel haalt en wat je cpu load is?
Is er niet een kans dat je cpu throttled bijvoorbeeld? (Vrm temps van mobo cpu terug naar 800mhz zelf gehad...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
maks11223344 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:59:
Op gta na zijn alle games die je noemd niet zo gpu intensive en zal het meer op je cpu aankomen...
Heaven op laagste settings creer je zeer waarschijnlijk ook weer een cpu bottleneck

Als je ons nu eens vertels hoeveel fps je in elke titel haalt en wat je cpu load is?
Is er niet een kans dat je cpu throttled bijvoorbeeld? (Vrm temps van mobo cpu terug naar 800mhz zelf gehad...)
GTA vaak zat onder de 60 maar ook af en toe 90 of meer, met aangegeven hooguit 62%.
Heaven 20% met 195 fps.
Rocket League 5% met 132 fps.
Minecraft modded 35% inclusief server met 98 fps.
CS:GO 15% met 295 fps.

Throttelen lijkt mij niet als de CPU nooit tijdens het gamen vol gebruikt wordt met een lage temperatuur.

[ Voor 11% gewijzigd door Juice. op 04-02-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
So far so good met nieuwe Windows installatie. Heb nu 60-80 fps waar ik eerst 40-50 had. Helaas gebruikt het systeem nog steeds niet de volle capaciteit. Videokaarten gebruiken nu maximaal 82% en de CPU nog steeds maximaal 62%

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mWOtM/4a9d3723e6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mWOFk/50bebd33a7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/mWOGC/d36653aacd.jpg

Zoals je ziet is alleen bij de bovenste foto dat de videokaarten 99% gebruiken en zie je ook het aantal FPS duidelijk hoger dan wanneer ik weinig fps heb en dus ook bijna geen gebruik wordt gemaakt van de hardware.

Dit is na de installatie van Windows. Ik heb dit direct nadat ik Windows en drivers heb geïnstalleerd getest.

[ Voor 88% gewijzigd door Juice. op 05-02-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
Zet alle AA, MSAA filters eens uit. Deze game staat er om bekend dat dit niet goed geoptimaliseerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Puddi Puddin schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:37:
Zet alle AA, MSAA filters eens uit. Deze game staat er om bekend dat dit niet goed geoptimaliseerd is
Is dat zo? Kan er zelf namelijk niks over vinden op het internet. Moet zeggen: MSAA (en reflection MSAA) staat op X8 en AA op x16 (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:57
zet msaa maar op 4 en het loopt al een heel stuk beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Over de core clock van je kaarten, met de standard BIOS met stock voltages en power limits is 1488MHz voor 2 980 Ti's in SLI dikke prima. Wil je rond/boven de 1500MHz core clock uitkomen zul je met een custom BIOS aan de slag moeten en niet alleen de power limit verhogen maar ook het voltage (richting de 1.25v, waar je nu 1.21v draait waarschijnlijk).
Pagina: 1