Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een audi a6 uit 2004 met 2x een sd-kaart lezer. Deze blijkt alleen SD en MMC te ondersteunen. Ik heb een SDHC van 32GB die niet gelezen kan worden door mijn radio. Is er een mogelijkheid om dit te regelen zonder dat ik hoef te degraderen naar een 2GB SD kaart? Ik heb ook iets gehoord met FAT 16???

Ik heb de SDHC kaart geformatteerd naar NTFS, FAT32 en exFAT, maar niks werd gelezen...

Wie kan mij helpen??

Met vriendelijke groet,

Remmelt Geurtsen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:49
Nee dat werkt niet. Tenzij Audi hier zelf een firmware update voor heeft. Dat is ook alleen mogelijk als de hardware het ondersteund.

SDHC host devices are required to accept older SD cards.[7] However, older host devices do not recognize SDHC or SDXC memory cards, although some devices can do so through a firmware upgrade.
Wikipedia: Secure Digital

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Fat16 gaat ook niet echt verder dan 2GB... waarom? Met een adresruimte van 2^16 clusters á 32KB per stuk kom je uit op 2GB...

Verder, zoals de naam suggereert, is een SDHC kaart per definitie géén SD kaart. Het is een High Capacity SD kaart. De SD controller zal hem met geen mogelijkheid snappen, hoe je hem ook partitioneert en/of formatteerd. Al weet je je SD kaart te partitioneren zodat er maar één partitie op staat van 1,87GB (diskmgmt.msc is je vriend) en die partitie weet te formatteren naar FAT16, zal het je nog niet lukken.

In andere woorden: zonder de lezer te vervangen, of mogelijk een software upgrade (waar Audi niet goed in is...), zul jij je SDHC niet leesbaar krijgen... Een antieke SD kaart ergens kopen is je enige kans. Dat... of een nieuwe radio.