Marantz NR1604 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-01 20:03
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaar of 2 de Marantz NR1604 welke goed bevalt.

Alleen heb ik al die tijd al een probleempje.

Als ik van tv zender verwissel dan gaat het beeld van de tv vaak op blauw, het blauwe scherm gaat weer weg als ik even een andere ingang selecteer en terug zet.
Het lijkt wanneer de NR1604 even geen signaal heeft hij naar een andere ingang springt (automatisch ingang zoeken)?

Ik dacht eerst dat het de tv was maar na het testen met een andere tv precies het zelfde probleem.
Lijkt net als de NR1604 even geen signaal heeft hij geen beeld meer geeft?

Ik heb het volgende aangesloten;
ps4, mediaplayer, ziggo reciever zijn aangesloten op de NR1604.
Vanaf de NR1604 loopt 1 HDMi kabel naar de tv.

De laatste firmware staat erop.

De HDMI kabels die gebruikt zijn, zijn merkloos.

Iemand die enig idee heeft?

bedankt alvast.

Dell XPS 15 9550 FHD

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56
Welke ziggo reciever heb je ? Mijn marantz reciever heeft ook hetzelfde wat jij beschrijft. Ook wel "handshake"probleem genoemd. Ik heb het met een Humax decoder gehad. Nu met de horizonbox heb ik er geen last meer van.

• Olrac.Srednjim
Galaxis schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:37:
Welke ziggo reciever heb je ? Mijn marantz reciever heeft ook hetzelfde wat jij beschrijft. Ook wel "handshake"probleem genoemd. Ik heb het met een Humax decoder gehad. Nu met de horizonbox heb ik er geen last meer van.
Ik heb het ook op de mediaplayer, xtreamer sidewinder 2.
Als ik deze aanzet duurt het opstarten nogal lang, de eerste 5 sec gaat het goed daarna blauw beeld en werkt het alleen als ik het beeld opnieuw instel.

Nou is dat voor de xtreamer geen probleem gebeurd 1x maar met de ziggo voorheen upc decoder heb ik het constant met wisselen van zenders.

Dell XPS 15 9550 FHD

• frans666
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik heb een instelling probleem en hoop dat een van jullie mij de gouden tip kan geven.
Ik kreeg onlangs de tip om arc in te stellen zodat met de tv aanzetten ook de 1604 aanging maar dat was geen succes en heb het weer uitgezet maar als ik nu netflix aanzet dan blijf ik gewoon het geluid van de tv horen. Ik snap niet hoe ik dat goed moet krijgen.
Alles zit op de 1604 aangesloten en dan één HDMI kabel naar de tv.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02-2025
Tja...
Door arc aan te zetten.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02-2025
Of even een optische kabel erbij te pluggen van tv naar receiver.

• Olrac.Srednjim
Even een update... na de problemen toch nog verder op onderzoek gegaan en een andere tv (Samsung) aan de installatie gehangen... de problemen met zappen en geen signaal zijn dan nergens te vinden.

Ik denk dus dat de JVC tv van +/- 8 jaar oud de boosdoener is... tijd voor een nieuwe tv denk ik dan maar.

Dell XPS 15 9550 FHD

Pagina: 1