3 beeldschermen iMac Retina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guybruggemann
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-02 19:57
Hey medetweakers!

Vraag: Ik heb een imac retina met 3 displays.

1. iMac display
2. Dell 27U
3. Sony TV

Deze beeldschermen beschikken niet over een thunderbolt. Tevens is er een server op de iMac aangesloten waardoor 1 van mijn thunderbolt poorten bezet is. De andere thunderbolt poort is aangesloten op een breakout box waar ik de andere 2 schermen op aansluit.

Echter kan ik maar 2 schermen tegelijkertijd aan hebben.

Specs:
Specs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13
Wat bedoel je met twee schermen tegelijkertijd? iMac + Sony, iMac + Dell, Dell+Sony?

Vanuit de specificaties:
Gelijktijdige ondersteuning voor volledige native resolutie op het ingebouwde display en tot 3840 x 2160 pixels op een extern display

Ik denk dat de huidige grafische kaart het niet trekt.

Maar het kan ook aan je box liggen. Welke box heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik kan met een macBook Pro retina een TB display en een HDMI scherm naast het interne display gebruiken. Maar volgens mij kunnen de iMac's maar 1 extra displayport scherm per ThunderBolt poort aan en alleen direct dus niet via daisy chaining.

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 03-02-2016 13:18 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guybruggemann
Mijn systeem

iMac (thunderbolt) ---> breakoutbox (2 thunderbolt + 1 HDMI). Hiervan is 1 thunderbolt al in gebruik dus is er 1 poort beschiknaar.

1 thunderbolt aansluiting zit op de Dell27U en de HDMI kabel zit aangesloten op de TV. Echter kan ik wel 2 displays aansluiten (ongeacht welke), maar zodra er een derde bijkomt lukt het niet meer.

Ik heb deze dock:
http://www.caldigit.com/thunderboltstation2/

Guy

[ Voor 8% gewijzigd door guybruggemann op 03-02-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke breakoutbox is het precies? Een Belkin Thunderbolt 2 Express Dock HD bijvoorbeeld, kan alleen twee beeldschermen aansluiten als ten minste één beeldscherm Thunderbolt heeft (en niet DisplayPort):
Note about dual displays: At least one display has to be Thunderbolt or Thunderbolt 2 technology-ready. For displays that are not Thunderbolt technology-ready, the Thunderbolt port is backwards compatible with Mini DisplayPort. The dock supports either HDMI or Mini DisplayPort, but not both. The dock supports only one display at 4K cinema resolution.
Gok dat de de Dell een DisplayPort aansluiting heeft en geen Thunderbolt (welke allebei dezelfde soort stekker gebruiken, om het makkelijker te maken...).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guybruggemann
Klopt, ik gebruik voor aansluiting van de dell een thunderbolt met een Thunderbolt naar DVI adapter. Misschien ligt het hieraan dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom zet je niet de Dell direct aan je tweede TB poort (Die dan DP doet) en de Sony (HDMI) en server (TB) op de breakout? Dan moet de breakout wel echt een TB uit hebben en niet DP.

[ Voor 32% gewijzigd door |sWORDs| op 03-02-2016 13:30 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor zover ik weet zijn er geen Dell monitoren met Thunderbolt, dus dit gaat sowieso niet werken. De Thunderbolt (op de dock) kan wel op een DisplayPort (op de Dell) worden aangesloten, maar dan werkt de HDMI uitgang weer niet. De enige oplossing is een scherm met een Thunderbolt ingang, of een tweede videokaart, of een tweede dock.

Zie ook de FAQ van CalDigit:
3. Can the Thunderbolt™ Station 2 support multiple displays?
The Thunderbolt™ Station 2 can only support dual monitor configurations if your computer’s hardware can support dual monitors via Thunderbolt™ and if:
- One of the displays is a Thunderbolt™ Display
or
- The second display is connected to a second Thunderbolt™ Station 2 or another Thunderbolt™ 2 device
To check if your Mac can support dual monitors via Thunderbolt™, please refer to entry #18 on Apple’s support page. http://support.apple.com/kb/ht5219#dispnum

[ Voor 52% gewijzigd door Daedalus op 03-02-2016 13:41 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:53

BCC

http://apple.stackexchang...7-with-5k-display-support

USB videokaartje is denk ik de handigste oplossing (bijvoorbeeld hier: http://www.displaylink.com/products/usb-adapters).

[ Voor 17% gewijzigd door BCC op 03-02-2016 13:59 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13
guybruggemann schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:27:
Klopt, ik gebruik voor aansluiting van de dell een thunderbolt met een Thunderbolt naar DVI adapter. Misschien ligt het hieraan dus?
Dus geen thunderbolt maar Displayport. Die kan niet gebruik maken van de daisychain. Wat je ook nog zou kunnen proberen is Dell op Thunderbolt poort van de iMac. De TV op de HDMI van de hub en de server op de tweede thunderbolt poort van de hub

edit:
Hm... zoals |sWORDs| ook al zegt. Niet gezien

[ Voor 5% gewijzigd door Pendora op 03-02-2016 14:13 ]

Pagina: 1