Op zoek naar een degelijk Gametoetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonBaijens
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 19:11
Beste Tweakers,

Ik ben al enkele dagen mijzelf aan het inlezen op het gebied van gaming-toetsenborden. Op dit moment heb ik een vrij algemeen toetsenbord dat gebruik maakt van batterijen, en dat werkt toch een stuk minder fijn, zeker wanneer midden in een gamesessie de batterijen ermee ophouden. Om deze reden ben ik op zoek naar een goed game-toetsenbord voor een prijs onder de €100,-.

Het enige probleem is dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en niet precies weet wat een gametoetsenbord dan per se goed maakt. Vandaar mijn vraag: wat is een goed toetsenbord om een beetje shooters als Battlefield, Call of Duty of games als The Witcher op te spelen?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows-pc met een Logitech gamingmuis (Geen idee wat er verder relevant kan zijn)
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Gekeken voor verschillende toetsenborden, maar veel daarvan wekken twijfels bij me op op het gebied van prijs en/of de technologie die hierachter zit. Ik hoopte dat jullie enkele aanraders hebben om eens naar te kijken, voor een prijs onder de €100,-.

Met vriendelijke groet,
Anton Baijens

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:10
ik zou inderdaad ook een bedraad toetsenbord aanraden.

Heb je al eens gekeken naar het verschil tussen een mechanisch en normaal toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palko
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-07 15:13
Zelf heb ik de G510 van logitech, deze heeft 15 macro knoppen die je voor alles en nog wat kan gebruiken, een schermpje waar je bijvoorbeeld je stats op kan zien zoals je k/d ratio. ook twee audio jack aansluitingen voor bijvoorbeeld een headset en twee usb poorten.

dit is geen mechanisch toetsenboard
pricewatch: Logitech G510 Gaming Keyboard
hij is ook best vaak in de aanbieding bij alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-06 10:21

Spacialz

Ovenvers

Ligt ook een beetje aan je eisenpakket :)

Sommige mensen zweren bij een bepaald toetsenbord waarbij de W A S en D toetsen gehighlight hebt.
Ook zijn er varianten met heel veel extra opties zoals toetsen die in te stellen vallen voor bepaalde handelingen ingame.
Zie ook regelmatig dat mensen een verlicht toetsenbord mooi vinden.

Heb je een voorkeur voor een merk of ervaringen met een bepaald merk?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf al jaren de gameseries van Logitech (G11, G15v1/v2, G19 etc), ben ik nog steeds erg blij mee.

Enige grote verschil in de meeste keyboards, mechanische toetsen, daar zal je eerste keuze in moeten zitten. Zelf ben ik er niet zo'n fan van (al heeft Logitech bv wel de G710 mechanisch)

De goedkoopste van Logitech is afaik de G105 vanaf 5 tientjes, vanaf daar gaat het tot iets over de 100 euro, elk met weer specifieke extra's (LCD, extra usb, audio jack, ASWD eigen kleurtje etc).

Wel een belangrijk punt, zover ik weet zijn alle Logitech toetsenborden in EU zgn Shift / Z combinatie (dus halve shift, dan een / en daarna de Z), als je een oudegediende Shift Z bent, zal je flink moeten zoeken, plaatsjes op de website kloppen vaak niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Cheezus

Luiaard

Tja, voor die games hoef je niet echt op zoek naar een speciaal gaming keyboard. Macro's gebruik je niet en een schermpje zoals hierboven is meer een gimmick dan dat het echt iets toevoegd (dat is mijn ervaring tenminste). Een willekeurig bedraad model van een normaal merk zal aan je eisen voldoen dus dan hangt het meer af welk design jou aanspreekt en of je extra features (usb poorten, verlichting etc.) belangrijk vindt.

Mechanische toetsen zijn voor zover ik weet vooral fijner bij typewerk, met gamen druk je de toets toch meestal volledig en langdurig in waardoor het niet zoveel uitmaakt - hier heb ik zelf echter geen ervaring mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Cheezus op 03-02-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor het budget wat je hebt, kun je ook eventueel even kijken naar een mechanisch toetsenbord. :)
Cheezus schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:27:
Mechanische toetsen zijn voor zover ik weet vooral fijner bij typewerk, met gamen druk je de toets toch meestal volledig en langdurig in waardoor het niet zoveel uitmaakt - hier heb ik zelf echter geen ervaring mee.
Tegenwoordig hebben mechanische toetsenborden diverse switches. Afhankelijk van het type game wat je speelt (en wat je eigen voorkeuren zijn) kun je dus bijvoorbeeld red, blue of brown switches gebruiken, al zijn er nog meer verschillenden, tegenwoordig.

[ Voor 75% gewijzigd door CH4OS op 03-02-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonBaijens
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06 19:11
@lordprimoz, Vergeten erbij te vermelden, ik ben zeer benieuwd naar de voordelen van een mechanisch toetsenbord, heb daar veel goede dingen over gelezen, maar weet niet exact of men ook unaniem erover uit is dat dit fijner gamet.

@Spacialz, Op zich maakt het qua highlights niet veel uit, ik ben vooral erg benieuwd naar de merken en de verschillen daartussen. Op dit moment heb ik vooral gewerkt met een oud toetsenbord van Logitech (met batterij), maar om dat nou ervaring te noemen..

@SinergyX, Voor mijn toetsenbord ben ik niet opzoek naar extra USB aansluitingen en/of audio-jacks, die heb ik al genoeg :p Het liefste wil ik gewoon een degelijk gametoetsenbord waar je niet veel meer op kunt vinden dan een x aantal toetsen. Ik ben wel erg benieuwd naar mechanische toetsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:46

Cheezus

Luiaard

CptChaos schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:31:

Tegenwoordig hebben mechanische toetsenborden diverse switches. Afhankelijk van het type game wat je speelt (en wat je eigen voorkeuren zijn) kun je dus bijvoorbeeld red, blue of brown switches gebruiken, al zijn er nog meer verschillenden, tegenwoordig.
Dat wist ik, maar wat is bij gaming het voordeel van deze switches ten opzichte van de veel goedkopere rubberdomes? Naast prijs heb je bij rubberdome ook het voordeel dat deze meteen redelijk bestand is tegen bier e.d. iemand met ervaring hoe dit gaat met mechanische switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AntonBaijens schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:31:
@SinergyX, Voor mijn toetsenbord ben ik niet opzoek naar extra USB aansluitingen en/of audio-jacks, die heb ik al genoeg :p Het liefste wil ik gewoon een degelijk gametoetsenbord waar je niet veel meer op kunt vinden dan een x aantal toetsen. Ik ben wel erg benieuwd naar mechanische toetsen!
pricewatch: Logitech Gaming Keyboard G105
Zoiets is dan al aardig, G-macro knoppen, media-control en verder geen toeters of bellen.
Cheezus schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:27:
Tja, voor die games hoef je niet echt op zoek naar een speciaal gaming keyboard. Macro's gebruik je niet en een schermpje zoals hierboven is meer een gimmick dan dat het echt iets toevoegd (dat is mijn ervaring tenminste). Een willekeurig bedraad model van een normaal merk zal aan je eisen voldoen dus dan hangt het meer af welk design jou aanspreekt en of je extra features (usb poorten, verlichting etc.) belangrijk vindt.

Macro knoppen hoeven niet altijd macro's zelf te zijn, je kan ze ook gewoon mappen aan een key. Zo heb ik bv F10 en F12 onder de knoppen zitten, ctrl+shift+min en plus, daar kan ik vanuit de WASD stuk makkelijker bij :P

LCD heeft bij enkele games wel wat functie, questtracker van WoW, RSS reader (voor m'n warframe alerts), al zie je nu wel dat Arx de nieuwe standaard is geworden en LCD's beetje tot verleden horen.

[ Voor 48% gewijzigd door SinergyX op 03-02-2016 12:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:59
Wat dacht je hiervan: pricewatch: Logitech G410 Atlas Spectrum (Qwerty, US)

Mechanische toetsen en verder gewoon lekker compact en geen macro's of numpad die je toch niet gebruikt maar wel ruimte innemen. :)

Ik heb hem zelf ook en hij bevalt uitstekend! Hij is ook relatief stil voor een mechanisch toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 23:45
CM-Storm-QuickFire-TK-Gaming,-Cherry-MX-Red, €94 @ 4launch.
Met reds voor het type games wat je aangeeft. Zonder toeters en bellen.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cheezus schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:40:
[...]

Dat wist ik, maar wat is bij gaming het voordeel van deze switches ten opzichte van de veel goedkopere rubberdomes? Naast prijs heb je bij rubberdome ook het voordeel dat deze meteen redelijk bestand is tegen bier e.d. iemand met ervaring hoe dit gaat met mechanische switches?
Het verschilt per type MX-switch wat het beste past bij de games die je speelt. Zie bijvoorbeeld http://www.keyboardco.com...y-mx-mechanical-switches/. De K70 (zonder RGB) die ik heb, heeft geloof ik de MX Red switches, die vind ik moet ik zeggen redelijk all-round. :)
Nibble schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:58:
CM-Storm-QuickFire-TK-Gaming,-Cherry-MX-Red, €94 @ 4launch.
Met reds voor het type games wat je aangeeft. Zonder toeters en bellen.
Bij meer shops is die €94,- :) Volgens de Pricewatch is deze het goedkoopst bij Afuture; pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch).

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 03-02-2016 13:16 ]

Pagina: 1