[winamp] Playlist met nummers ervoor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dus sinds kort een Mp3-CDspeler (zonder ID3) en daarom wil ik een uitdraai maken van een winamp playlist en die daarna ook op cd branden. Als je in Winamp bij MISC -> Generate HTML Playlist doet komt er een playlist uit zonder nummers ervoor. En dat is toch wel handig als er straks meer dan 100 nummers staan en je anders steeds moet tellen waar welk nummer staat. Hoe kan ik snel een nummer voor elke regel krijgen?
Het hoeft niet persé met winamp maar als het bijv. met word kan is dat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet het natuurlijk al via msn van mij.
Maar voor anderen:
in ms frontpage (jaja, ik weet het) kun je zo een lijstje maken. Je stelt een lijst met nummers in, en drukt na elke titel op enter.
Dan heb je een keurig lijstje...

Als je dit vaak moet doen heb je wel veel kans op RSI maar ja... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Opne de normale m3u eens met notepad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 juni 2001 15:09 schreef KillerAce_NL het volgende:
Opne de normale m3u eens met notepad....
Hmm dan krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#EXTINF:258,U2 - 02-New year's day
U2 - New Years Day.mp3
#EXTINF:322,U2 - Night and Day
U2 - Night and Day.mp3
#EXTINF:267,U2 - Pride
U2 - Pride.mp3
#EXTINF:274,U2 - Stuck In A Moment
U2 - Stuck In A Moment.mp3
#EXTINF:385,U2 - Sunday bloody sunday
U2 - Sunday bloody sunday.mp3
#EXTINF:182,U2 - Sweetest Thing
U2 - Sweetest Thing.mp3

Dat is dus niet wat ik zoek, en Tigereye: Frontpage heb ik niet (gelukkig niet :P ), kan het wel met word of anders misschien toch met Winamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Met Word werkt het precies hetzelfde...
Maar volgens mij moet je dan wel [ctrl]+[enter] gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm misschien een copy and paste in een excel sheet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapa
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
genereer de winamp list zoals je zelf beschreef. Open dan de source van deze pagina door met rechts te klikken in de html pagina en kies view source (eng versie win).
Selecteer dan alle artiesten - songtitels, en druk CTRL-C (kopieer).
Open Excel (nieuw document), selecteer de kolom b en druk CTRL-V (plakken). Houdt kolom b geselecteerd en druk CTRL-H (zoeken en vervangen) type bij zoeken : <BR> , vervangen laat je leeg.
Type nu in a1 het getal 1, in a2 het getal 2. Selecteer A1 en A2, en sleep van uit de rechteronderhoek van het geselecteerde naar beneden (je ziet een popup waarin het getal op loopt). Ga net zover omlaag totdat je bij de laatste artiest - titel bent, stop dan met slepen.
Nu heb je een lijst met nummers er voor.

[edit]
dit is volgens mij wat KillerAce_NL bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 21 juni 2001 15:22 schreef Dapa het volgende:
genereer de winamp list zoals je zelf beschreef. Open dan de source van deze pagina door met rechts te klikken in de html pagina en kies view source (eng versie win).
Open Excel (nieuw document), selecteer de kolom b en druk CTRL-V (plakken). Houdt kolom b geselecteerd en druk CTRL-H (zoeken en vervangen) type bij zoeken : <BR> , vervangen laat je leeg.
Type nu in a1 het getal 1, in a2 het getal 2. Selecteer A1 en A2, en sleep van uit de rechteronderhoek van het geselecteerde naar beneden (je ziet een popup waarin het getal op loopt). Ga net zover omlaag totdat je bij de laatste artiest - titel bent, stop dan met slepen.
Zoiets jah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Op donderdag 21 juni 2001 15:22 schreef Dapa het volgende:

[edit]
dit is volgens mij wat KillerAce_NL bedoeld :)
Euuuuuuuh... Jij doet vast meer met Excel zeker :D
Pagina: 1