2 Internet verbindingen. 1 computer. Dubbele snelheid??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 477647

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 internet verbindingen van Ziggo beide 120 Mbit, uiteraard beide een eigen Modem ook een eigen router, ik gebruik het modem van Ziggo niet als router..
Ik heb 2 gigabit netwerkkaarten in mijn computer (windows 7).
Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is beide netwerken met mijn computer te verbinden en daarmee dubbele download snelheid te halen.
1 probleem, er ligt maar 1 netwerkkabel naar boven.
Nu had ik zelf de onderstaande situatie in gedachten.
en vraag ik me dus af, is dit mogelijk en hoe moet ik het dan op mijn computer configureren.

https://www.dropbox.com/s/gvysn8jg9fb1du0/Netwerk.png?dl=0

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 477647 op 03-02-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Simpel, nee. Het verkeer zal altijd via één van de punten moeten lopen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:39

lier

MikroTik nerd

Stapelen kan helaas niet, wel zou je je download in meerdere streams kunnen doen waardoor je wel de volledige bandbreedte kan benutten. Zo werkt een newsserver ook.

Waarom heb je twee verschillende routers? Zou een dual WAN router niet een veel mooiere oplossing voor je zijn?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar Speedify, werkt via meerdere VPN verbindingen die gebond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lier schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:26:
Stapelen kan helaas niet, wel zou je je download in meerdere streams kunnen doen waardoor je wel de volledige bandbreedte kan benutten. Zo werkt een newsserver ook.

Waarom heb je twee verschillende routers? Zou een dual WAN router niet een veel mooiere oplossing voor je zijn?
Dat ik 2 routers heb is toeval, had al een Sitecom X7, toen kreeg ik gratis een Sitecom X8.
Het idee was gewoon om zonder extra kosten de internet snelheid om hoog te gooien, voor de 2e internet verbinding hoef ik namelijk ook niet te betalen.
Ik vindt het idee van een Dual WAN router super, alleen zijn ze niet heel goedkoop en als Ziggo wat veranderd ben ik mogelijk mijn 2e internet verbinding kwijt.
Dan is de aanschaf voor niets geweest.
Ik download btw via sabnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
melvinnie schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:26:
Je zou kunnen kijken naar Speedify, werkt via meerdere VPN verbindingen die gebond worden.
Nog nooit van gehoord, maar ik ga der even naar kijken, tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Heb je twee verbindingen via Ziggo? Hoe zit dat aangesloten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je schets is niet echt handig, je kunt het met een enkele router doen waar je twee poorten voor WAN gebruikt en dan laten loadbalancen. Afhankelijk van de loadbalance methode haal je dan dubbele snelheid met meerdere devices of meerdere threads, maar elke enkele thread zal altijd maximaal 120Mbit halen.

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 03-02-2016 11:41 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
melvinnie schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:37:
Heb je twee verbindingen via Ziggo? Hoe zit dat aangesloten dan?
Coax signaal versterker, 2 modems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ook niet aan te raden, je kunt beter je inkomende signaal in drievoud delen en dan de modems er direct aanhangen en de versterker (voor de rest van het huis), tenzij je echt een laag signaal op je AOP hebt. (Maar dan nog kun je beter Ziggo laten komen om hun uitgang aan te laten passen dan zelf versterken.)
Switch 1 kan indien deze in de meterkast zit ook gewoon weg, met 5 poorten kun je 2x WAN, NAS, TV en tweede switch voorzien en eventueel kan de tweede switch dus ook weg.
Welke versterker en welke routers?

[ Voor 51% gewijzigd door |sWORDs| op 03-02-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667821

Het kan wel, maar dan moet Ziggo aan hun kant je verbinding ook koppelen. In het verleden werd dit heel veel gedaan met ISDN uitbelbanken. Kon je met 4 of 8 lijnen inbellen bij je provider en dan aan beide kanten koppelen.
Maar de kans dat Ziggo dat voor je doet is 0 ;) Beter kan je dan een groter abo nemen.

Hoe heb je dat overigens gedaan met Ziggo abo's? Heb je 2 abo's of gewoon illegaal een tweede modem aangesloten? Dat dat werkt verbaasd me wel, je eerste modem pakt toch de beschikbare frequenties en zo kan de tweede deze niet gebruiken?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 667821 op 03-02-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodge-Charger
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-05 14:23
Mikrotik routers kunnen allemaal dual wan ingesteld worden, het nadeel is wel dat het wel wat kennis vraagt om het goed in te stellen.

info over dual wan/ load Balance met mikrotik(http://wiki.mikrotik.com/wiki/Manual:PCC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

Het kan wel, maar dan moet je inderdaad je twee huidige routers omruilen voor één enkele 'Dual WAN router'.

https://www.google.nl/#q=dual+wan+router
http://www.routershop.nl/search/dual+wan
http://www.smallnetbuilde...t-up-your-dual-wan-router

[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 03-02-2016 12:05 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
|sWORDs| schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:44:
Ook niet aan te raden, je kunt beter je inkomende signaal in drievoud delen en dan de modems er direct aanhangen en de versterker (voor de rest van het huis), tenzij je echt een laag signaal op de AOP hebt.
Welke versterker en welke routers?
Ik denk dat ik het niet helemaal met je eens ben,
een signaalsplitter verzwakt het signaal met z'n 3,5 db.
Dit is een tratec signaal versterker dit uitgegeven is bij de eerste interactieve decoders (testpanel).
De signaalversterker wordt je AOP. de groene kabel gaat er rechtstreeks in, dan sluit je je modem op de eerste aansluiting aan en normaal gesproken je interactieve decoder (met ingebouwd modem) op de 2e aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 667821 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:49:
Het kan wel, maar dan moet Ziggo aan hun kant je verbinding ook koppelen. In het verleden werd dit heel veel gedaan met ISDN uitbelbanken. Kon je met 4 of 8 lijnen inbellen bij je provider en dan aan beide kanten koppelen.
Maar de kans dat Ziggo dat voor je doet is 0 ;) Beter kan je dan een groter abo nemen.

Hoe heb je dat overigens gedaan met Ziggo abo's? Heb je 2 abo's of gewoon illegaal een tweede modem aangesloten? Dat dat werkt verbaasd me wel, je eerste modem pakt toch de beschikbare frequenties en zo kan de tweede deze niet gebruiken?
Horizon box ingesteld als modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

In de meeste huizen heb je 70-72db op je AOP en je hebt maar 65 nodig. De modems hangen meestal naast de AOP en krijgen met een 3 weg splitter dus voldoende (en voldoende is perfect, meer signaal dan voldoende heb je helemaal niets aan en kan meer kwaad dan goed doen). De rest van het huis zit verder weg en kan wel wat versterking gebruiken. Maar de versterker waar jij het over hebt is eigenlijk nauwelijks een versterker en zal dus weinig kwaad kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 03-02-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
|sWORDs| schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:58:
In de meeste huizen heb je 70-72db op je AOP en je hebt maar 65 nodig. De modems hangen meestal naast de AOP en krijgen met een 3 weg splitter dus voldoende. De rest van het huis zit verder weg en kan wel wat versterking gebruiken. Maar de versterker waar jij het over hebt is eigenlijk nauwelijks een versterker en zal dus weinig kwaad kunnen.
Goh, ook bij Ziggo gewerkt? ;) kunnen we elkaar een hand geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Nee, ik heb een bedrijf in domotica gehad waarbij we meestal ook alle apparatuur deden, signaal meten is de enige manier om tot een perfecte versterking door het hele huis (overal op 64-67dB uitkomen is een hele kunst) te komen, dus ik heb er nog al wat gemeten. :) En ook een aantal gevonden waar er maar 55-58 op de AOP stond, dan mag toch echt Ziggo/UPC komen om de buitenkast aan te passen.

[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 03-02-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:25
Zou het niet goedkoper zijn om over te stappen naar Alles-in-1 Max pakket van Ziggo (200 Mbps - 74 euro per maand) in plaats van 2 x alles-in-1 Complete van 120 Mbps (2 x 60 euro per maand)? Je moet nu investeren in een duurdere router met load balancing opties, terwijl je je dat geld kan besparen en je 50 euro per maand in je zak kan houden voor maar marginaal minder bandbreedte...

Als je alleen internet nodig hebt dan ben je voor 54 euro per maand klaar en krijg je 200 Mbps (https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/)

[ Voor 16% gewijzigd door Tukkertje-RaH op 03-02-2016 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:49
Dual WAN betekent niet hetzelfde als dubbele snelheid: je kan verschillende uitgaande requests verdelen maar antwoord komt altijd over 1 verbinding tenzij de provider dit voor je bundelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667821

Anoniem: 477647 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:55:
[...]

Horizon box ingesteld als modem.
Oh jah, dat ding heeft net als die gare cisco ontvangers voorheen een eigen modem erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Tukkertje-RaH schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:00:
Zou het niet goedkoper zijn om over te stappen naar Alles-in-1 Max pakket van Ziggo (200 Mbps - 74 euro per maand) in plaats van 2 x alles-in-1 Complete van 120 Mbps (2 x 60 euro per maand)? Je moet nu investeren in een duurdere router met load balancing opties, terwijl je je dat geld kan besparen en je 50 euro per maand in je zak kan houden voor maar marginaal minder bandbreedte...

Als je alleen internet nodig hebt dan ben je voor 54 euro per maand klaar en krijg je 200 Mbps (https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/)
Wat ik begrijp heeft hij 1 verbinding en daar 2 routers aan hangen. Want hij zegt ook dat hij voor de 2e niet betaald, dat zou raar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Anoniem: 477647 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:19:
Hallo,

Ik heb 2 internet verbindingen van Ziggo beide 120 Mbit, uiteraard beide een eigen Modem ook een eigen router, ik gebruik het modem van Ziggo niet als router..
Ik heb 2 gigabit netwerkkaarten in mijn computer (windows 7).
Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is beide netwerken met mijn computer te verbinden en daarmee dubbele download snelheid te halen.
1 probleem, er ligt maar 1 netwerkkabel naar boven.
Nu had ik zelf de onderstaande situatie in gedachten.
en vraag ik me dus af, is dit mogelijk en hoe moet ik het dan op mijn computer configureren.

https://www.dropbox.com/s/gvysn8jg9fb1du0/Netwerk.png?dl=0
Heb je ook 2 IP adressen (externe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Ik heb dit ook (tijdelijk) gehad toen wij een horizon box kregen. Deze kreeg inderdaad zijn eigen (externe) ip en kon je ook via internetten, al was de snelheid wat appart. Wij hebben 200/20 abbo en de horizon box er bij haalde een snelheid van 30/10 (gemeten via speedtest.net, meerdere keren en ja ik heb mij ook verbaasd over de rare verhouding van 10 upload bij 30 down.). Echter na een paar dagen resette de horizon een keer en kon ik hier niet meer via internetten. (zowel via lan als draadloos). Interactive TV werkt nog wel prima en loopt via de ingebouwde modem van de horizon, maar verder niets meer. Heb van alles nog geprobeerd in de Horizon kwa settings maar geen succes.

Had hem er eerst tijdelijk bij aan hangen (heb namelijk een Dual wan router), maar zoals al eerder is aangegeven, is het beste wat ze kunnen doen je download streams verdelen over de lijnen, Echt bundelen wordt hem niet. Wel kun je natuurlijk 1 pc via de ene lijn laten lopen en een 2e via de andere lijn.

Maar hou er dus rekening mee dat het ook van het ene op het ander moment afgelopen kan zijn met je "horizon box 2e internet lijn", dus zou hier zeker geen extra geld aan uit geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
VVV-007 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:21:
Ik heb dit ook (tijdelijk) gehad toen wij een horizon box kregen. Deze kreeg inderdaad zijn eigen (externe) ip en kon je ook via internetten, al was de snelheid wat appart. Wij hebben 200/20 abbo en de horizon box er bij haalde een snelheid van 30/10 (gemeten via speedtest.net, meerdere keren en ja ik heb mij ook verbaasd over de rare verhouding van 10 upload bij 30 down.). Echter na een paar dagen resette de horizon een keer en kon ik hier niet meer via internetten. (zowel via lan als draadloos). Interactive TV werkt nog wel prima en loopt via de ingebouwde modem van de horizon, maar verder niets meer. Heb van alles nog geprobeerd in de Horizon kwa settings maar geen succes.

Had hem er eerst tijdelijk bij aan hangen (heb namelijk een Dual wan router), maar zoals al eerder is aangegeven, is het beste wat ze kunnen doen je download streams verdelen over de lijnen, Echt bundelen wordt hem niet. Wel kun je natuurlijk 1 pc via de ene lijn laten lopen en een 2e via de andere lijn.

Maar hou er dus rekening mee dat het ook van het ene op het ander moment afgelopen kan zijn met je "horizon box 2e internet lijn", dus zou hier zeker geen extra geld aan uit geven.
Tnx voor je reactie, zocht ook naar een goedkope oplossen, software matig load balance of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dutchdeveloper schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:47:
[...]

Heb je ook 2 IP adressen (externe)?
2 Modems (1 Eurodocis kabelmodem en het modem uit de Horizon TV box)
Ook 2 externe IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 14:26

NeHoX

Gamer + PV

Wellicht kun je eens kijken naar een softwarematige firewall. Je moet dan alleen een PC/Laptop met een dubbele netwerkkaart permanent online hebben achter je routers. Softwarematige firewalls zoals PFsense of IPcop kunnen dit wel.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:55
Ze zijn er mee bezig. Wikipedia: Multipath TCP

Dit is met name interessant voor mobiele telefoons welke op deze manier naadloos kunnen overschakelen van 3G naar WiFi of andersom.
Pagina: 1