Call to Action software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:27
Ik ben op zoek naar een programma dat een telefoonnummer in een andere applicatie (geen browser) herkent als telefoonnummer en doorzet naar een sip-provider. Eigenlijk wat Android ook heeft (automatisch link maken van telefoonnummers).

Kent iemand dergelijke software of zou dit zelf te ontwikkelen zijn?

Google op call to action levert voor mij vooral heel veel irrelevante info op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'call to action' lijkt me ook bepaald niet wat je zoekt. Tenminste, dat is een marketingterm en dergelijke functies ongevraagd in andermans systeem inzetten, lijkt meer op malware dan handig ;)

Aangenomen dat je het voor jezelf wilt gebruiken: je zoekt dus een Windows desktop (?) applicatie dat, als ze in kladblok of (overdreven gesteld) een game een nummer zien dat op een telefoonnummer lijkt, het nummer klikbaar maakt zodat je kunt VoIP-bellen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Het is inderdaad voor mezelf, en je beschrijving klopt inderdaad prima :D

Het mag ook iets zijn dat je het nummer selecteert en dat het vervolgens via het klembord ingeschoten wordt naar de SIP-applicatie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Niemand die me aan dergelijke software kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
En nog maar een keer proberen. Of heeft iemand wellicht een zoekterm die mijn vraag beter uitlegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Geen idee of het bestaat, maar je kan met een tool zoals AutoHotKey of AutoIT prima een kleine applicatie schrijven die het klembord uitleest, een check doet of iets een telefoonnnummer is (zoveel cijfers, eventueel streepje op positie X, etc.) en dan een andere applicatie een tik geeft om dat nummer te gaan bellen.

Dat is precies waar AHK en AutoIT voor zijn gemaakt.
Uiteraard zal je het zelf 'even' moeten programmeren, maar de informatie om die tools heen is vrij goed.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
autoit lijkt me inderdaad perfect voor zoiets als dit: https://www.autoitscript....ocs/functions/ClipGet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:41
ik weet dat vroeger Skype een plugin had voor Browsers, maar dan wordt het wel een Skype call.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 16:45
Welke SIP provider heb je? Welke applicatie gebruik je nu voor het bellen? Voor welk OS moet het werken?

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:51

GieltjE

Niks te zien...

Ik weet dat voipgrid zo'n plugin heeft voor browsers, met een bedrijf als Voys is dat goed te doen. Vereist wel een account en telefoonnummer bij ze.

Heb meer leveranciers gezien met dit soort plugins, meestal met dezelfde eisen. Dus als je zelf een beetje kan programmeren moet het goed te doen zijn denk ik.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bijna alle "click-to-call" (zoekterm) applicaties die ik ken werken alleen vanuit een browservenster.

Ik verwacht niet dat er applicaties zijn die het rechtstreeks vanuit elke andere applicatie kunnen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Paultje3181
OK, duidelijke antwoorden. Ik ga eens kijken naar autoIT. Het gaat om Windows only software. SIP provider wisselt, over het algemeen met een softphone als microsip.
Pagina: 1