Concurrentie-analyse HP en Asus

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Hallo

Voor mijn opleiding (Marketing en Communicatie) moet ik een concurrentieanalyse maken van 2 grote bedrijven. Ik had zelf in gedachte om HP en Asus te ''vergelijken'' aangezien zij beide in vele segmenten laptops aanbieden.

De opdracht luidt als volgt:
Concurrentie-opdracht ReclameMedia

Heeft iemand een idee waar ik goede en betrouwbare informatie kan vinden van deze bedrijven voor een concurrentie-analyse.

Zoals jullie zien is het niet een heel uitgebreide opdracht. Dus op zich hoeft het niet moeilijk te zijn maar waar haal je de informatie vandaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Googelen naar advertenties? Je hoeft alleen maar de marketing te beschrijven, volgens mij maak je het moeilijker dan het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik zou zeggen begin bij de site van beide merken. Asus verkoopt alleen via retailers terwijl HP ook zelf verkoopt op hun eigen site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:58

samo

yo/wassup

Een deel van de opdracht die je moet uitvoeren van je docenten is het vinden van informatie om je concurrentieanalyse op te baseren. De vraag in de groep gooien is daarom niet in lijn met de opdracht. Ik zou je vooral aanraden eerst zelf te onderzoeken en met een voorlopige conclusie te komen. Wellicht kunnen we daar over verder discussieren.

Stuur me een PM als je je eerste voorlopige conclusie hebt, en dan mag daarmee dit topic weer open. Tot die tijd zal je het even moeten doen met de twee bovenstaande tips.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Dit topic is gesloten.