[forum]snel scrollen knop op mobiel --> dubbelklik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:11
Als ik topics in het forum op m'n mobiel lees verschijnt er rechts onderin een grijs vierkantje met naar gelang de scrollrichting een witte pijl naar boven of naar beneden. Hiermee kan snel naar de bovenzijde of onderzijde van een pagina gesprongen worden. Ideaal.
Helaas merk ik bij het gebruik op dat ik altijd 2x moet 'klikken' voordat de functie werkt. Voordat ik erop klik ziet het scherm er uit zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QBlDvYC1EplvBHaCy80oqYas/full.png
Na de eerste klik springt de pagina niet naar boven of onder, maar krijg ik onderstaand scherm:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Xqdv6rq18LDwCtC2tCxl7rth/full.png
Als ik nu nog een keer klik functioneert de knop en spring ik naar het begin of einde van de pagina.

Het lijkt erop dat m'n telefoon door de locatie van het grijze vakje denkt dat ik de extra browserknoppen wil zien. Zodra deze weergegeven zijn en het grijze vierkantje dus eigenlijk iets hoger is gepositioneerd werkt deze 'pas'.

iPhone 5s
iOS 9.2.1
Safari

Beste antwoord (via Niek_ op 03-02-2016 17:03)

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Lijkt me ook een bug onhandig gedrag van Safari. Wellicht is een workaround om de scrollknop met custom CSS (te 'kopen' in de Karmastore) wat naar boven te verplaatsen?
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.scrollTo {
bottom: 40px;
}

óf hem gewoon bovenaan zetten:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.scrollTo {
top: 10px;
}

[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 03-02-2016 12:25 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als het zoveelste probleem met mobile Safari. Als je nu naast het knopje tikt, komt dan ook de knoppenbalk naar boven? En als je bij de instellingen die knoppenbalk altijd laat zien, werkt 't dan wel in 1x?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Niek_
Ook als ik naast de knop klikt komt de knoppenbalk naar boven. Ik ben niet bekend met de mogelijkheid om de knoppenbalk altijd te laten zien en zie deze mogelijkheid ook niet onder instellingen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Lijkt me ook een bug onhandig gedrag van Safari. Wellicht is een workaround om de scrollknop met custom CSS (te 'kopen' in de Karmastore) wat naar boven te verplaatsen?
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.scrollTo {
bottom: 40px;
}

óf hem gewoon bovenaan zetten:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.scrollTo {
top: 10px;
}

[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 03-02-2016 12:25 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niek_ schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:10:
Ook als ik naast de knop klikt komt de knoppenbalk naar boven. Ik ben niet bekend met de mogelijkheid om de knoppenbalk altijd te laten zien en zie deze mogelijkheid ook niet onder instellingen.
Ok, het is dus niet functioneel in de site waar het de mist mee in gaat, maar puur de browser die zo werkt. Daar valt voor de devvers helaas weinig aan te doen. Enige oplossing is zoals Evest aangeeft via custom css de knop hoger plaatsen zodat deze niet meer op de plek staat dat de knoppenbalk laat verschijnen.

@Evest,
Helemaal bovenaan is ook weer niet handig zoals je nu hebt, dan komt-ie op dezelfde plek te staan als de header, in geval je die altijd laat weergeven. En de kans is ook dat je bovenaan zo'n zelfde trigger regio hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Niek_
Ontzettend bedankt voor de complete oplossing. Werkt als een trein.
Pagina: 1