2 PC's -> 1 Headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LexeTexe
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12-2021
Beste Tweakers,

Ik zou graag audio vanuit 2 verschillende pc's willen sturen naar 1 headset.
Is dit mogelijk, en zo ja hoe?

Beide pc's gebruiken onboard sound.

Headset gebruikt 5x3.5jacks:
-Groen
-Roos
-Zwart
-Oranje
-Grijs
-> Blijft nog de blauwe Line in over

PC1 gebruik ik om games op te spelen (ook gebruik ik men micro hierop)
PC2 gebruik ik voor muziek/streams/films te bekijken/beluisteren.

Ik sta open voor alle suggesties; nieuwe software / hardware / soundcard zolang ik maar al men kabeltjes van men headset kan aansluiten om men "7.1 surround" te behouden.

Alvast bedankt!

Lexe

Beste antwoord (via LexeTexe op 04-02-2016 13:30)

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 15:13
hoi, Makkelijker:
Stappen:
1. sluit een kabel aan vanaf de uigang van de muziek computer in de Line In van de PC waarvoor je de headset gebruikt (blauw geloof ik)
2. in windows naar configuratiescherm -> Geluid -> opnameapparaten (in lint boven)
3. klik nu op de line in ingang, en zoek naar een meeluisteren optie (of een naar die daar op lijkt)
4. nu komt als het goed is ergens een volume slider bij, hiermee kan je het volume aanpassen.

als er iets onduidelijk is, stel je vraag ;), hierdoor gaat je 7.1 geluid niet verloren vanaf de gaming PC

Alle reacties

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ja, 2 channel audio mixer

NRG

Acties:
  • Beste antwoord

• Ayyylias
hoi, Makkelijker:
Stappen:
1. sluit een kabel aan vanaf de uigang van de muziek computer in de Line In van de PC waarvoor je de headset gebruikt (blauw geloof ik)
2. in windows naar configuratiescherm -> Geluid -> opnameapparaten (in lint boven)
3. klik nu op de line in ingang, en zoek naar een meeluisteren optie (of een naar die daar op lijkt)
4. nu komt als het goed is ergens een volume slider bij, hiermee kan je het volume aanpassen.

als er iets onduidelijk is, stel je vraag ;), hierdoor gaat je 7.1 geluid niet verloren vanaf de gaming PC

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
Wat maakt PC1 zo ongeschikt voor films, muziek & streams?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:10

killercow

eth0

"men" ?

openkat.nl al gezien?

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:19
10 x beter dan "me".

• LexeTexe
mcelias5 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 20:20:
Komt er hierdoor niet teveel binnen op men huidige onboard sound van PC1?
Of kan ie dat allemaal perfect aan zonder enig risico?
Had erover iets gelezen maar daar spraken ze dan over splitter kabels naar de sound card, waardoor er teveel stress op de onboard kwam.

En als ik later een dedicated sound card koop, kan ik dan gewoon de headset op de dedicated card aansluiten en de tweede pc op de onboard via Line In?

Sorry maar ben niet zo goed met audio etc.
Alvast bedankt!

• Ayyylias
LexeTexe schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:12:
[...]

Komt er hierdoor niet teveel binnen op men huidige onboard sound van PC1?
Of kan ie dat allemaal perfect aan zonder enig risico?
Had erover iets gelezen maar daar spraken ze dan over splitter kabels naar de sound card, waardoor er teveel stress op de onboard kwam.

En als ik later een dedicated sound card koop, kan ik dan gewoon de headset op de dedicated card aansluiten en de tweede pc op de onboard via Line In?

Sorry maar ben niet zo goed met audio etc.
Alvast bedankt!
Hoi, nee
De line in kan je direct het geluid uit de muziekcomputer in jagen, muziekxomputer ongeveer op 60% zetten om wat beter te kunmen mixen met dat windows mix dingetje van Windows, als ik klaar ben met school voeg ik nog wat toe ;)

doordat de weerstand over deze poort veel groter is gaat er niet zo veel stroom lopen als bijvoorbeeld door een koptelefoon waardoor er niks kan beschadigen, tegenwoordig raad ik geluidskaarten af behalve als je moederbord bijvoorbeeld geen 7.1 heeft, maar sinds dit moederbord dat gewoon heeft raad ik aan om geen geluidskaart te kopen, on board audio is al zo goed dat een geluidskaart eigenlijk niks meer heeft toe te voegen. maar het zal zeker ook werken met een Geluidskaart, hierbij moet je dan wel even aanpassen naar waar je het meeluisteren laat afspelen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Ayyylias op 04-02-2016 12:45 ]

• LexeTexe
mcelias5 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:49:
[...]

Hoi, nee
De line in kan je direct het geluid uit de muziekcomputer in jagen, muziekxomputer ongeveer op 60% zetten om wat beter te kunmen mixen met dat windows mix dingetje van Windows

doordat de weerstand over deze poort veel groter is gaat er niet zo veel stroom lopen als bijvoorbeeld door een koptelefoon waardoor er niks kan beschadigen, tegenwoordig raad ik geluidskaarten af behalve als je moederbord bijvoorbeeld geen 7.1 heeft, maar sinds dit moederbord dat gewoon heeft raad ik aan om geen geluidskaart te kopen, on board audio is al zo goed dat een geluidskaart eigenlijk niks meer heeft toe te voegen. maar het zal zeker ook werken met een Geluidskaart, hierbij moet je dan wel even aanpassen naar waar je het meeluisteren laat afspelen ;)
Perfect dat stelt me gerust!
En bedankt over het advies van de soundcard niet aan te schaffen, bespaart me wat eurotjes voor een ander stukje tech _/-\o_

Bij deze heb ik nu direct geen vragen meer :)
Merci!
Pagina: 1