WOL van buitenaf?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 17:09
Mijn vraag
Ik heb inmiddels het zo ingesteld dat ik vanaf mijn Android Smartphone mijn computer kan opstarten door middel van het sturen van een magic packet. Ik gebruik hiervoor deze app:
Google Play: Wake On Lan

Ik wil nu ook nog graag dat als ik niet thuis ben ik op afstand mijn pc kan aanzetten.
Ik heb in mijn router poort 9, udp, laten doorverwijzen naar het ip adres van mijn computer.
Echter, ik kom er niet uit wat ik bij de instellingen moet invullen. Allerlei varianten geprobeerd, maar geen enkele die werkt. Iemand die het verlossende antwoord heeft?

Dit zijn de instellingen waarbij het werkt, als ik binnen mijn eigen netwerk ben.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WJYOJHQ.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik verwacht dat je bij het Mac-adres het mac-adres van je router moet invullen en bij ip-adres het ip-adres van je huis. Het ip-adres kan je vinden door te surfen naar www.watismijnip.nl

Wat je verder ook nog kan doen is een VPN verbinding leggen naar je huis, je kan dan vervolgens dezelfde instellingen houden.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 03-02-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07 07:52

MrManuel

The impossible is easy...

Zelf ook geen ervaring hiermee maar zover ik het zie heb je in ieder geval je WAN IP nodig.
En die is zoals rens-br zegt te achterhalen via de website watismijnip.nl

Vervolgens zou ik de MAC invullen van je netwerkkaart die je wil aansturen (dus deze laten staan zoals je hem werkend hebt).

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 09:04
Volgens mij staat hier een mooie beschrijving :
http://www.howtogeek.com/...our-pc-over-the-internet/

Oftewel je kan niet specifiek naar een enkele PC de magic packet via UDP versturen, maar die moet gebroadcast worden binnen je netwerk... Hoe dat te werk gaat zie je dus in bovenstaande tutorial...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0kk0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-01-2024
van buitenaf moet je het ip van je ziggo/kpn ip invullen.. niet je interne netwerk ip...
Dus ff kijken op http://www.mijnip.nl/ dat invullen... En dan het mac adres invullen van de netwerkkaart in de pc. Maar waarschijnlijk is dat hetzelfde als wat je nu al hebt ingevuld.

In je router proberen op een standaard ip aan een mac address te koppelen.
Iets als Address Reservation en IP & MAC Binding ARP list.

Hier geef je aan dat als je pc uit de dhcp lijst weg is uit de router (als je pc bv. meer dan 24 uur uit heeft gestaan) dat je router nog steeds wie de pc is met het mac adres.

Misschien is dit laatste niet nodig als je router het ondersteunt op pakketjes te broadcasten op .255. Die van mij ondersteunde dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Bedankt voor de reacties. Ik weet mijn WAN ip. Die heb ik nu ingevuld bij het kopje: apparaat ip.
Bij mac adres staat nog het mac adres van mijn pc (met die gegevens werkt die binnen mijn netwerk probleemloos). Maar misschien moet ik dat inderdaad ook nog in de router toewijzen.

Dat secure-on password, waar moet ik dat invullen? Alleen daar of ook in de pc? (in de pc heb ik het niet kunnen vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 12:41

Mojo

The Power Within

Volgens mij ondersteunen de meeste routers deze functionaliteit niet zomaar. Daar moet het verkeer immers doorgelaten worden. Je kan wel UDP9 doorzetten naar het IP-adres van je computer, maar aangezien die niet aan staat werkt dat niet.

Wat ik doe is remote op m'n router inloggen en in m'n routerGUI de computer booten.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41

DarkSide

theres no place like ::1

Idd niet elke router gaat hier goed mee overweg.
Mijn experia box doet het wel......maar alleen als ik eerst via het thuisnetwerk een WOL doe.
Dan heeft hij de gegevens gecached en werkt het ook van buitenaf.........maar helaas voor een uurtje.
Daarna gooit hij de cache leeg. En kom ik er vanbuiten niet meer bij. Totdat ik het weer eerst intern doe.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47

MsG

Forumzwerver

Veel routers onthouden de IP-mac-adrestabel maar even. dan werkt het bijvoorbeeld een uur nadat je je PC uit hebt gedaan nog wel, maar niet een hele nacht bijvoorbeeld. Ben hier ook mee bezig geweest. Je zou een raspberry of een ander device of de router zelf kunnen gebruiken om daar vanaf het pakket te sturen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 23:19
MsG schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:55:
Veel routers onthouden de Ip-mac-adrestabel maar even. dan werkt het bijvoorbeeld een uur nadat je je PC uit hebt gedaan nog wel, maar niet een hele nacht bijvoorbeeld. Ben hier ook mee bezig geweest. Je zou een raspberry of een ander device of de router zelf kunnen gebruiken om daar vanaf het pakket te sturen.
Dit is inderdaad exact het probleem. Ik heb een raspberry pi 24/7 aan, even via SSH verbinden en het WOL commando staat altijd in de history. Dus kwestie van 1 commando 'omhoog' en enter drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
MsG schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:55:
Veel routers onthouden de IP-mac-adrestabel maar even. dan werkt het bijvoorbeeld een uur nadat je je PC uit hebt gedaan nog wel, maar niet een hele nacht bijvoorbeeld. Ben hier ook mee bezig geweest. Je zou een raspberry of een ander device of de router zelf kunnen gebruiken om daar vanaf het pakket te sturen.
Dat is de grap. Als ik mijn computer een paar uur uit heb gehad, echt uit. Ookal is het meerdere dagen uit geweest dan werkt het vanaf het interne netwerk wel.

[ Voor 38% gewijzigd door Robbie T op 03-02-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47

MsG

Forumzwerver

Intern wel ja. Daar hebben we het niet over, maar extern werkt het dan vaak niet meer helaas.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41

DarkSide

theres no place like ::1

Robbie T schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:07:
[...]

Dat is de grap. Als ik mijn computer een paar uur uit heb gehad, echt uit. Ookal is het meerdere dagen uit geweest dan werkt het vanaf het interne netwerk wel.
Intern werkt het wel ja. Buitenaf ook. Maar alleen als het in de cache staat.
Dus ik gebruik het nooit vanaf buiten. Je moet dan kijken naar iets van een RP die altijd aanstaat en die je vanaf een VPN kunt benaderen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Nog even een aantal dingen veranderd. Kijken of het nu gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24

M-ThijZ

Riding on Rails

Als je static DCHP voor een specifieke host configureert, krijgt je router vaak ook een permanente ARP-table entry.
Pagina: 1