Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Refurbished laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• twinkebel
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2023
Hoi jongens,

Ik ga morgen kijken bij een handelaar die refurbished msi laptops verkoopt.

Nou mag ik de laptop testen voor ik hem koop.. weet iemand een handig programma wat ik kan gebruiken om de laptop na te lopen?

Heeft iemand nog wat tips en of pointers waar ik op moet letten?

Bedankt!

Alle reacties

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:04

MsG

Forumzwerver

Draai even een poosje Prime95 in combinatie met een temperatuurmeetprogramma als Speedfan of iets anders, om te kijken of hij niet te warm wordt/danwel uitvalt /te veel lawaai gaat maken. Als hij rekenintensief bezig is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 19:33
Wat voor laptop ga je testen? Mijn ervaring met dit soort handelaren is dat het spul nogal erg duur uitvalt voor wat je krijgt, en refurbished gewoon een net woord voor tweedehands laptop is..

• twinkebel
Msi 970m i7 4720 met ssd. Voor zon 1200 euro.

• twinkebel
Prime95 ziet er redelijk makkelijk uit. Ik kom genoeg programmas tegen die de temp. Van je pc meten echter lijkt er nogal verschil te zitten tussen de temp. Die ze meten.. weet iemand een betrouwbaar programma daarvoor? En wat zijn dan acceptabele temperaturen?

EDIT: Ik heb ondertussen MSI europe Eindhoven gesproken en via hen achterhaald waarom de laptop in eerste instantie retour is gegaan. Er was volgens de consument sprake van lichte vlekken op het scherm maar zij hebben vervolgens niks gevonden. Er is dus eigenlijk niks met de laptop gedaan.
Misschien is het wijsheid om de laptop op pixels te controleren? Weet iemand hier misschien wat meer van, wat het zou kunnen zijn etc?

[ Voor 45% gewijzigd door twinkebel op 03-02-2016 11:03 ]

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Vlekken in scherm zijn goed te zijn als je een witte achtergrond hebt en de helderheid hoog zet, als ze er zijn zie je ze vanzelf

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:04

MsG

Forumzwerver

twinkebel schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:54:
Prime95 ziet er redelijk makkelijk uit. Ik kom genoeg programmas tegen die de temp. Van je pc meten echter lijkt er nogal verschil te zitten tussen de temp. Die ze meten.. weet iemand een betrouwbaar programma daarvoor? En wat zijn dan acceptabele temperaturen?

EDIT: Ik heb ondertussen MSI europe Eindhoven gesproken en via hen achterhaald waarom de laptop in eerste instantie retour is gegaan. Er was volgens de consument sprake van lichte vlekken op het scherm maar zij hebben vervolgens niks gevonden. Er is dus eigenlijk niks met de laptop gedaan.
Misschien is het wijsheid om de laptop op pixels te controleren? Weet iemand hier misschien wat meer van, wat het zou kunnen zijn etc?
Elk programma heeft volgens mij weer z'n eigen manier om de sensoren te intepreteren, er zal dus geen universeel beter programma zijn voor de temperaturen. Als je iets van MSI zelf kan wat bij de laptop hoort qua temperatuurmeting acht ik dat zelf altijd betrouwbaarder, omdat zij altijd het beste zelf weten hoe ze hun eigen temperaturen moeten intepreteren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 19:33
Het is refurbished van MSI zelf? Best een scherpe prijs inderdaad. Het gaat om een fhd paneel? Krijg je volle garantie mee? (Twee jaar)

[ Voor 17% gewijzigd door WouterL op 03-02-2016 13:06 ]

• MasterMaarten
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11 13:18
Ik zou zelf "Dead Pixel Tester" gebruiken. Hiermee kan je het volledige scherm van 1 kleur voorzien. Rood, Groen, Blauw, Wit, Zwart. Vaak zie je met 1 kleur geen vlekken en met de andere wel.
downloads: Dead Pixel Tester 3.00

• TeK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 21:27

TeK

Met msi afterburner kan je ook cpu temperaturen meten.
Verder is er bv http://www.ocbase.com/ om de cpu en ram te testen.
Misschien ook wel een idee om een ssd test proggie mee te nemen.

Die dead pixel tester is ook zeker een goed idee.

Verwijderd

Naast prime95 (met genoeg threats) ook ineens Furmark draaien + http://hcidesign.com/memtest/ Als hij die 3 tegelijk een kwartier kan draaien zonder fouten/uit te vallen/te smelten zal het wel in orde zijn. Harde schijven -> niet van wakker liggen kan toch beter een SSD in en als er een SSD inzit zou ik nog een SMART testje laten lopen.

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:08
OCCT en HWINFO64 zijn degendie ik gebruik om nieuwe laptops te testen.

OCCT > power supplytest (is alles tegelijk)
HWINFO64 > monitoring

voor het scherm heb ik nog niet iets goeds gevonden.

• yoshiwa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 20:23
mss ook eff cpu-z draaien, kijken of je hardware wel allemaal klopt?

• twinkebel
Laptop is ondertussen binnen. Zelfs nog wat kunnen afdingen ^^.
Lijkt allemaal goed te werken. Heb de pixeltest uitgevoerd en die was gewoon goed.
Zelf nog geen vlekken gezien. Windows update deed wel ff moeilijk en liep vast, heb hem via cmd gereset en nu lijkt alles naar behoren te werken.

Ben erg benieuwd naar de prestaties met gamen. Erg bedankt jongens!:D

• twinkebel
Hoi jongens,

Even een update. De laptop bevalt echt super. Windows 10 net geïnstalleerd en draait als een zonnetje.
Ik heb de lichte vlekken geïdentificeerd denk ik. Af en toe wat back-light bleeding aan de bovenkant. Ik vind het niet heel erg storen.

Ik heb echter één probleem waar ik niet één twee drie een oplossing voor weet. Het toetsenbord werkt goed, geen rare tekens etc. behalve als ik bij mijn bank wil inloggen. Als ik dan mijn gebruikersnaam en ww wil invoeren krijg ik iedere keer een andere letter. Bijvoorbeeld: ik druk de letter 'b' in, dan krijg ik eerst een a, als ik dan nog een keer druk een c, etc. Het is totaal random. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? Google heeft me nog geen oplossing geboden.
Pagina: 1