Voorkomen dat Tweak mijn DSL modem reset?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddt3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 17:42
Hallo,

Af en toe wordt mijn DSL modem (VMG8324-B10A) op afstand opnieuw ingesteld door Tweak.
Iedere keer als dat gebeurt moet ik een aantal instellingen opnieuw doen (bijv. static DHCP voor mijn server, firewall uit). Na deze reset is mijn modem vanaf het internet te bereiken met standaard user name en password (wat tweak overigens totaal geen security risico vindt).

Ik heb geen idee langs welke route deze reset plaatsvindt maar zou dat wel erg graag willen kunnen tegenhouden.. Iemand enig idee hoe?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
TR069, waarschijnlijk niet uit te schakelen. Je kan een eigen modem kopen waar geen TR069 op zit. Het kan zijn dat het CWMP heet in jouw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Static IP kan je natuurlijk ook op je server instellen, en firewall uit?!? Why :/
Zou zeggen bel even met Tweak, kijken of ze er iets aan kunnen doen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddt3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 17:42
Firewall uit omdat mijn server/gateway dat allemaal zelf wel kan en ik niet 2 keer firewall settings wil doen..Gaat daarnaast ook over port forwards, vanuit het modem, firmware updates (laatste reset was inc. downgrade).

Zelf een modem kopen lijkt me sowieso wel wat (niet zo tevreden met Zyxel) maar vraag me af of ik de ip_tv instellingen dan wel werkend krijg op een ander modem..

Iemand ervaringen met een eigen dsl modem, tweak en sparql?

Mail gestuurd aan tweak, kijken wat ze zeggen

[ Voor 18% gewijzigd door ddt3 op 02-02-2016 22:16 ]