Samsung Smart TV zonder abonnement melding uit te zetten?

Pagina: 1
Acties:

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Hello,

Sinds kort heb ik een smart tv van Samsung. Nu heb ik geen tv abonnement want het is 2016 en er is toch nooit iets op tv (wie heeft er überhaupt nog een tv-abbonement? Oké ander discussie). Maar nu telkens als ik de TV opstart krijg ik een melding dat het signaal zwak is en hij naar zenders wilt gaan zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_IMG_0374_zpsqnwmcnak.jpg

Kan deze melding uit? Ik heb echt overal lopen zoeken maar kan het niet vinden. Boeiend dat ie geen signaal heeft.

Degene die het weet eeuwige roem! 8)7

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:14
Kan je hem niet standaard op hdmi laten starten?

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Ik hoopte inderdaad dat ik hem standaard vanaf mijn NAS of Smart Hub kon laten starten maar kan die optie niet vinden. Misschien kan het gewoon weg niet.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:14

MsG

Forumzwerver

Als ik mijn Samsung Smart TV op HDMI heb afgesloten, gaat hij daar ook weer op als ik hem aan doe, mits het device nog aan staat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Ik heb dus nog niets aangesloten op composiet/hdmi.. O-) ik heb nog geen ps4 of iets dergelijks die had ik gepland voor de volgende maand ;-)

(overigens goed om te weten dat je dan die melding niet meer hebt)
Als ik afsluit vanaf mijn NAS blijf ik de melding helaas nog wel krijgen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:14

MsG

Forumzwerver

Wat had je dan nu verwacht als melding? Gewoon zwart-scherm? Het lijkt me vrij logisch dat als er niks externs aan hangt, hij het primaire proces van een televisie probeert te weer geven :).

Of je kan instellen dat hij standaard naar Smart Hub gaat, weet ik niet. Dat verschilt denk ik ook enorm per model. Ik vond die smart-functionaliteiten toch meer een gimmick bij mijn televisie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:58
Underworld schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:05:
Ik hoopte inderdaad dat ik hem standaard vanaf mijn NAS of Smart Hub kon laten starten maar kan die optie niet vinden. Misschien kan het gewoon weg niet.
Als het met standaard instellingen niet kan en het je echt irriteert kan je nog kijken maar een nieuwe afstandsbediening zoals een Logitevh Harmony, volgens mij kan je daarbij vaak wel instellen dat de TV gelijk naar een bepaalde input gaat. Is de moeite waard om even te bekijken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:14
Google even op 'samsung $JE_MODEL_NAAM service menu' en zoek in dat service menu naar iets als 'set startup input'. Dat zou wel moeten bestaan.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Met de waarschuwing, dat je van je tv een duur fotolijstje kan maken.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56
Idd, als je aan het klootzakken bent in dat menu, dan heb je meer een zwarte spiegel zeg maar.
Laat die melding voor wat het is en straks met je ps4 ben je er van af.

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
@MsG ik had inderdaad gehoopt op een zwart scherm met Samsung Smart Hub.

Maar oké ik leg me erbij neer, ik ben teveel Apple's logica gewend. Thanks iedereen!

Pagina: 1