Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
beste tweakers

recent ben ik verhuist. hier heb ik beschikking over wifi van het pand tegen over mij en pas in juni ben ik gelegen om glasvezel aan te leggen. tot die tijd moet ik het doen met de huidige omstandigheden wat erg vervelend is. de situatie ziet er als volgt uit:

router: tp-link TD-W8970
adsl: 8mb solcon
adapter: intel dual band wireless-ac 7260

door het testen heen lijkt de ping via www.speedtest.net wisselend te zijn. van een nette 12 ping tot 1241. maar is over het algemeen rond de 20ping.
als ik curse of lol aan heb staan/speel lijkt de ping op te bouwen. te beginnen rond 86 ping stijgend naar een stabiele 350-450. waarbij lol spijkt tot 5800ping. ook een cmd test naar de router lijkt wisselend te zijn. het begint rond 350 ping en blijft wisselen tussen 2 en 20 ping. ik heb alles uitgezet wat internet kan gebruiken en ook dat helpt niet. verder heb ik de handleiding voor lagg van lol gevolgd maar ook dat heeft geen resultaat. iemand advies?

groet
jos

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Is dit op wifi op op een kabel?

Probeer het als eerste eens op de kabel. Wifi is niet de meest stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 11:31
Je zou nog iets kunnen doen met richtantenne's, alleen de vraag is of dat rendabel is gezien het een tijdelijke situatie is. (een optie zal zijn Uniquiti)

Heb je niet de mogelijkheid om iets met Ziggo te doen ? (Deze biedt als ik het goed gezien heb ook maand abbonementen aan ipv een jaar abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
@rolfie
helaas is er geen mogelijkheid tot kabel

@lightstar
beide kanten zijn al naar de juiste kant gericht en helaas heb ik keus van provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

darkmagic schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:06:
@rolfie
helaas is er geen mogelijkheid tot kabel
Je router staat in een afgesloten ruimte ingemetseld? 8)7

Onzin dus.

Om te testen is er ALTIJD mogelijkheid tot kabel. Trouwens ook voor definitieve oplossing, alleen moet je er dan eenmalig wat meer moeite doen.
@lightstar
beide kanten zijn al naar de juiste kant gericht en helaas heb ik keus van provider.
Als je de keuze hebt, waarom dan deze?

Sowieso, geef eens wat meer info:
- hoe sterk ontvang je het WiFi-signaal op je laptop? (RSSI, in dBm)
- op welke tijdstippen ervaar je problemen en welke tijdstippen gaan goed? (log bijhouden!)
- merk je verschil alsje van WiFi-kanaal wisselt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:55
dion_b schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:31:
[...]

Je router staat in een afgesloten ruimte ingemetseld? 8)7

Onzin dus.

Om te testen is er ALTIJD mogelijkheid tot kabel. Trouwens ook voor definitieve oplossing, alleen moet je er dan eenmalig wat meer moeite doen.

[...]

Als je de keuze hebt, waarom dan deze?

Sowieso, geef eens wat meer info:
- hoe sterk ontvang je het WiFi-signaal op je laptop? (RSSI, in dBm)
- op welke tijdstippen ervaar je problemen en welke tijdstippen gaan goed? (log bijhouden!)
- merk je verschil alsje van WiFi-kanaal wisselt?
Zijn router is misschien niet zijn router. Hij staat in het pand tegenover zijn eigen huis... Het is dus niet zijn eigen internetverbinding neem ik aan, maar van de overbuurman? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jesserr schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:47:
[...]

Zijn router is misschien niet zijn router. Hij staat in het pand tegenover zijn eigen huis... Het is dus niet zijn eigen internetverbinding neem ik aan, maar van de overbuurman? Of begrijp ik het verkeerd?
Dan nog bestaan er dingen als 'ramen'...

In NL zijn mensen zo gruwelijk verwend, star en oncreatief als het op dit soort dingen aankomt. Ik ken dorpen in de bergen in Romania waar iemand op een of ander manier een internetverbinding heeft geregeld en vervolgens het hele dorp aangesloten is, soms over waslijnen, soms door afwateringsbuizen - je kunt het zo gek niet verzinnen, maar waar een wil is, is een weg. En dat is dan hoe ze in RO gemiddeld hogere internetsnelheden over FTTx halen dan in NL. bron, pagina 90

Dat je allicht niet permanent een kabel buiten wilt hebben hangen kan ik nog wel inkomen, maar om even uit te sluiten of het probleem aan WiFi zit lijkt het me allerminst een overbodige luxe om tijdelijk even te kijken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:31

Compizfox

Bait for wenchmarks

dion_b schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:23:
[...]

Dat je allicht niet permanent een kabel buiten wilt hebben hangen kan ik nog wel inkomen, maar om even uit te sluiten of het probleem aan WiFi zit lijkt het me allerminst een overbodige luxe om tijdelijk even te kijken.
Ik snap niet wat je daar dan mee wilt bereiken. Het lijkt me nogal voor de hand liggend dat het probleem aan WiFi ligt; wie verwacht nou een stabiele verbinding over WiFi met z'n overbuurman? 8)7

Een kabel zou het probleem wel oplossen, maar is niet echt een optie. Je kunt geen kabel dwars over de weg gaan leggen.

De enige draadloze oplossing zou misschien iets met richtantennes zijn, maar dat wordt (voor een tijdelijke oplossing) veel te duur. Is het niet zinniger om te kijken of die eigen glasvezelverbinding niet sneller opgeleverd kan worden? Eventueel iets anders (DSL of DOCSIS) in de tussentijd?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoogstwaarschijnlijk heeft hij last van interferentie, niet demping (muren en ramen hebben - zeker in de winter - niet de neiging om van ene moment op andere te verdwijnen of verschijnen), dus er zijn wel degelijk zat draadloze opties over, niet in de laatste plaats een 5GHz AP aan de andere kant van de straat (die TP-Link is 2.4GHz only). Maar het kan ook zijn dat de schamele 8Mbps down 1Mbps up (theoretisch, nog maar de vraag of dat in praktijk behaald wordt) platgetrokken wordt door combinatie van zijn verkeer en die van buren. Vooral als upload platgetrokken wordt kun je deze symptomen krijgen.

Bedraad testen sluit uit of dat het probleem is (in welk geval een of andere vorm van QoS de uitkomst zal moeten bieden) of dat het inderdaad WiFi interferentie is (en hij dus een 5GHz AP nodig heeft).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
goede morgen. mijn excuses voor het late reageren. hert betreft een wifi verbinding waar ik inderdaad niet bij kan en ook geen kabel kan aanleggen. mijn desktop staat letterlijk op de vensterbank richting de router. zelf heb ik gekeken naar een verleng kabel van de antenne's. Zodat ik ze buiten het raam kan hangen. zou dat een goed alternatief zijn?

overigens wil ik ook vermelden dat dit de enigste wifi verbind is in de buurt.

[ Voor 10% gewijzigd door darkmagic op 03-02-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 08:25

MrManuel

The impossible is easy...

dion_b schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:41:
Hoogstwaarschijnlijk heeft hij last van interferentie, niet demping (muren en ramen hebben - zeker in de winter - niet de neiging om van ene moment op andere te verdwijnen of verschijnen), dus er zijn wel degelijk zat draadloze opties over, niet in de laatste plaats een 5GHz AP aan de andere kant van de straat (die TP-Link is 2.4GHz only). Maar het kan ook zijn dat de schamele 8Mbps down 1Mbps up (theoretisch, nog maar de vraag of dat in praktijk behaald wordt) platgetrokken wordt door combinatie van zijn verkeer en die van buren. Vooral als upload platgetrokken wordt kun je deze symptomen krijgen.

Bedraad testen sluit uit of dat het probleem is (in welk geval een of andere vorm van QoS de uitkomst zal moeten bieden) of dat het inderdaad WiFi interferentie is (en hij dus een 5GHz AP nodig heeft).
Overigens is het wel zo dat hoe verder je van de 5GHz AP af zit hoe slechter deze gaat functioneren.
Ja hij is "Sneller" maar dat neemt snel af in bereik.

Ik betwijfel of een 5GHz een uitkomst gaat bieden voor een router aan de overkant van de straat in een ander gebouw ;)

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, je weet hopelijk dat 2.4GHz WiFi rustig 450m kan reiken en 5GHz nog steeds dik 300m. Bij "overkant van straat" heb je geen enkel last van bereik-issues tenzij jouw straat breder is dan de Champs Elysees Boulevardul Unirii ofzo? :+ .

Demping door muren of andere obstakels is wel mogelijk, maar het is het proberen minimaal waard in een situatie waarin 2.4GHz instabiel werkt en een permanente bedrade verbinding blijkbaar onwenselijk geacht wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 08:25

MrManuel

The impossible is easy...

dion_b schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:50:
Eh, je weet hopelijk dat 2.4GHz WiFi rustig 450m kan reiken en 5GHz nog steeds dik 300m. Bij "overkant van straat" heb je geen enkel last van bereik-issues tenzij jouw straat breder is dan de Champs Elysees Boulevardul Unirii ofzo? :+ .

Demping door muren of andere obstakels is wel mogelijk, maar het is het proberen minimaal waard in een situatie waarin 2.4GHz instabiel werkt en een permanente bedrade verbinding blijkbaar onwenselijk geacht wordt.
Ik weet dat het een flink bereik is, maar ik weet helaas (uit praktijk) ook dat het bij 5GHz snel af neemt door betonnen muren. Bij moet mij hij door 3 muren waar dan tussendoor bijna geen stoorfactor zit en dan is het bereik al half weg. (lees max 20m afstand van router).

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:31

Compizfox

Bait for wenchmarks

MrManuel schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:30:
[...]
Ik weet dat het een flink bereik is, maar ik weet helaas (uit praktijk) ook dat het bij 5GHz snel af neemt door betonnen muren. Bij moet mij hij door 3 muren waar dan tussendoor bijna geen stoorfactor zit en dan is het bereik al half weg. (lees max 20m afstand van router).
Jullie verwarren hier bereik met line-of-sight (dus zonder muren of iets er tussen) en demping door muren.

5 GHz heeft inderdaad een veel slechtere penetratie, wat betekent dat het minder goed door muren e.d. heengaat. Maar volgens mij is er met lucht niet echt een verschil.

Het is dan natuurlijk wel zo handig als TS zijn radio buiten zet, en niet binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 03-02-2016 11:36 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1