Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 12:52
Hoi allemaal, een kennis van mij heeft -mede op mijn aanraden- een jaartje geleden een nieuwe Philips blu-ray speler gekocht waarbij ook een smart tv functie zat (nadruk op zat).
Nu heeft hij deze altijd met veel plezier mogen gebruiken omdat ook zijn TV geen Smart TV mogelijkheid had dus YouTube en met name NetFlix via deze speler gebruikt.
Nu heeft hij dit weekend een update gehad waarbij het complete Smart deel uit de speler is verdwenen, nu staat in het hoofdmenu nog wel deze functie maar als je deze start dan krijg je een vage melding;"Complete Smart tv Sign-in please switch your TV set off and on again."
Dus ik gisteravond maar eens langs gegaan hard reset, ander netwerk, kabel, WiFi, VPN etc etc ook niets kunnen vinden op website van Philips en Google.
Dus kennis heeft vandaag met Philips gebeld, die zegt doodleuk; "Ja we hebben deze functie uitgeschakeld om de afspeel ervaring te optimaliseren van dvd's en blu-ray."
Waarop mijn kennis dus heeft aangegeven dat hij hem destijds gekocht had vanwege de media toepassingen.
Daarop zei men dat Philips ten alle tijden was gerechtigd om deze functie uit te schakelen en dat deze ook nooit meer in deze speler zou terug komen.

Mijn strekking is dat de speler ter reparatie aangeboden moet worden omdat hij niet doet wat hij -ook volgens de opgave ten tijde van de aankoop- zou moeten doen.

Ik vergelijk het een beetje met een auto waarvan mijn 5e en 6e versnelling is verwijderd bij de laatste onderhoudsbeurt en de garage zegt dat ik er wel nog steeds mee kan rijden.

Mag dit zomaar ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen idee in hoeverre dit is toegestaan volgens de kleine lettertje die bij het product horen. Maar echt netjes is het in ieder geval niet. Persoonlijk vind ik het wel een vreemd advies om die Philips aan te raden als product om "smart-tv" te ervaren. Waarom niet zoiets als een Chromecast? Is goedkoper en werkt beter. En zo zijn er genoeg betere alternatieven. Philips staat toch niet bepaald bekend als fabrikant van goede software.

Ik zou je aanraden om met het ding terug te gaan naar de winkel, de situatie uit te leggen en kijken wat je daar kan bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:58
Wij hebben jaren geleden ook een bd-speler met smart functies aangeschaft omdat onze tv dit nog niet had. Weliswaar een samsung, maar zelfde reden. Ondertussen hebben we een smart tv, maar de functies hebben we bij beide nooit gebruikt.

Volgens mij bestond toen de chromecast nog niet eens. Maar kan me het aanraden van zo'n speler wel voorstellen. 1 apparaat voor zowel smart als blu-ray en DVD ipv 2.
Daarnaast heb je geen smartphone nodig om de chromecast aan te sturen enzovoorts.

Terugkomend op de stelling. Ben bang dat ze het wel mogen, alhoewel ze je wellicht de optie zouden kunnen bieden om een stap terug te gaan in de.firmware waardoor de functie er weer in zit. Nadeel, niet elke nieuwe blu-ray zal nog werken ivm beveiligingen. Kan meevallen, maar disney is ruk daarin.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 03-02-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
De reden was dat die kennis helemaal niet zat te wachten om met zijn smartphone de boel te sturen; hij wilde gewoon een afstandsbediening, deze keuze was ook mede ivm het defect gaan van zijn vorige DVD speler en maximale HDMI poorten (ja je kan een spitter daar weer op zetten).

En opzich toen het werkte werkt het ook goed en stabiel, oke was niet super snel maar vond het ook niet traag en hij heeft nooit uitval of hikjes gehad dus voor hem voldeed het. En daar gaat de vraag ook niet over.
Het werkt prima en opeens zet Philips een knop om en dan werkt het niet meer, begrijp helemaal dat als het apparaat jaren oud is dat het een keer over is maar een model wat nu nog steeds nieuw wordt verkocht dat vind ik onbegrijpelijk.
Inmiddels heeft hij via facebook ook contact met Philips dus kijken wat dat gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisperar
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-07-2018
Hallo, we zijn op de redactie bezig met een artikel over dit probleem, maar ik heb hierover een vraag. Op de Philips-fora wordt door Philips de semi-oplossing aangedragen om gebruik te maken van http://www.hbbig.com/ op de televisie via de Smart TV-functie. Is dit daadwerkelijk in enige zin een oplossing of is de website uberhaupt niet meer te bereiken omdat ook de browser niet meer te bereiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 20:16
Leuk dat jullie hierover een artikel schrijven. Toen ik de redactie tipte had ik deze thread gemist.

Er lijkt(!) een aantal apparaten te zijn waarop de semi-oplossing werkt. Maar daarnaast zijn er apparaten, onder meer de Fidelio Sound systems, waarop het niet kan werken, omdat deze geen browser hebben. Dat wil zeggen, de browser-functie zit in de SmartTV, maar omdat SmartTV niet meer werkt kun je niet bij de browser. Een Catch22.

Ik vraag me af in hoeverre een software-update dit probleem kan hebben veroorzaakt, of hoe een software-update het probleem kan verhelpen. Ik zit zelf al een hele tijd op de laatste firmware-versie, maar het probleem doet zich voor sinds een aantal weken. Het adres van de SmartTV-portal zit wel keihard in de firmware, en wanneer die server wordt uitgeschakeld werkt het dus niet meer.
Philips kan het probleem oplossen door een firmware-update uit te brengen die naar een werkende portal verwijst, maar lijkt dat niet van plan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
Whisperar schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:46:
Hallo, we zijn op de redactie bezig met een artikel over dit probleem, maar ik heb hierover een vraag. Op de Philips-fora wordt door Philips de semi-oplossing aangedragen om gebruik te maken van http://www.hbbig.com/ op de televisie via de Smart TV-functie. Is dit daadwerkelijk in enige zin een oplossing of is de website uberhaupt niet meer te bereiken omdat ook de browser niet meer te bereiken is?
Hoi, dit gaat over de tv maar ik heb als probleem dat het over een speler gaat.
En zonder smart is een browser niet mogelijk, ik begreep dat er op Facebook een klacht was gemeld door mijn kennis men (Philips) vroeg wel om serie nummer en case nummer (nooit gehad) en aantal andere gegevens maar verder is het stil.
Belachelijk dat er vanuit zo'n bedrijf niet gewoon een contact mogelijkheid is.
Kennis overweegt om een domein als philips-zuigt.nl te registeren misschien dat men dan wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisperar
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-07-2018
Bedankt voor de informatie. Ik neem het mee in een verder onderzoek, ik hoop zo snel mogelijk antwoord te krijgen voor het artikel om jullie weer mee te kunnen voorlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk het niet. Je krijgt dan hoiguit een dure advocaat op je dak die je klauwen met geld kost.
Wat ik zou doen: voor drie tientjes een Chromecast kopen en de BR speler als statement de deur uit.
Je kunt je heel druk maken mar uiteindelijk win je dat toch niet.

Zelfde als toen met de LG smart TV's die data naar LG stuurden over kijkgedrag. LG zou met een update komen. Die update hield een aanpassing van de algemene voorwarden in waarbij je akkoord ging met het gedrag. En anders kon je de TV niet meer gebruiken - dus dat ging zelfs nog verder dan dat wat Philips nu kennelijk doet.

Het is schandalig dat electronicafabrikanten dit soort grappen uit halen, dat staat buiten kijf. Maar blijkbaar zijn ze groot genoeg om dit te kunnen doen. En zeg eerlijk: als je ziet hoeveel smart TV's er verkocht worden in verhouding tot normale TV's, dan kan ik ook begrijpen dat ze denken dat er niet veel meer zonder smart TV zullen zijn en dus die functie wel uit de BR kan. Jammer dan van die anderhalve consument die toevallig die functie wel gebruikte.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
The Eagle schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:21:
Het is schandalig dat electronicafabrikanten dit soort grappen uit halen, dat staat buiten kijf. Maar blijkbaar zijn ze groot genoeg om dit te kunnen doen. En zeg eerlijk: als je ziet hoeveel smart TV's er verkocht worden in verhouding tot normale TV's, dan kan ik ook begrijpen dat ze denken dat er niet veel meer zonder smart TV zullen zijn en dus die functie wel uit de BR kan. Jammer dan van die anderhalve consument die toevallig die functie wel gebruikte.
Ik ben dit in grote lijnen wel met je eens, een andere vriend van me vergelijk het met Windows Xp, alleen vind ik dat op 2 manieren mank gaan, Xp heeft sinds eind 2001 tot begin 2014 ondersteuning gekregen.
Daarnaast werkt het nog steeds, ik vind dat je als consument mag verwachten dat als je iets koopt dat het ook een aantal jaren die in redelijkheid van de gebruikerstijd ligt het ondersteund moet worden en ook dus volledig functioneel. Dit model wordt gewoon nog verkocht, staat zelfs op de site van Philips met Smart TV functie, dat is toch niet te geloven.
Ja kijk als het nu 5 of 6 jaar oud was en al een jaar of 2 a 3 niet meer te koop is en dat men dan besluit om een keer de boel -aangekondigd- te stoppen oké,..
Ik gunde Philips heel veel, maar er komt bij mijn kennis -en zeker ook bij mij- geen Philips meer in.
Dus bij de volgende aanschaf van hardware in de pricewatch staat Philips niet meer aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
The Eagle schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:21:
En zeg eerlijk: als je ziet hoeveel smart TV's er verkocht worden in verhouding tot normale TV's, dan kan ik ook begrijpen dat ze denken dat er niet veel meer zonder smart TV zullen zijn en dus die functie wel uit de BR kan. Jammer dan van die anderhalve consument die toevallig die functie wel gebruikte.
Voor de duidelijkheid, in dit geval maakt het niet uit of je een 'echte' Smart-TV hebt (een televisie, dus), of een ander apparaat met Smart-TV-functionaliteit (een blue-ray-speler of een soundbar). In beide gevallen open je een portal op Internet, maar is die portal niet meer bereikbaar omdat Philips dat zo heeft besloten.

Puur juridisch zal het wel in orde zijn. Er zal wel ergens in de kleine lettertjes staan dat Philips naar believen de functionaliteit mag veranderen of uit mag schakelen. Maar puur marketing-gezien is het een heel stomme actie. Niet alleen voor Philips zelf, maar in feite kan iedere leverancier op een bepaald moment besluiten om de service te beëindigen. En dan wordt het voor consumenten wel heel aantrekkelijk om voor een paar tientjes een Raspberry of een HDMI-stick aan te schaffen, dan voor honderden Euro's extra een apparaat waarvan je nooit zeker weet of het volgend jaar nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny forgeron
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-12-2021
Heb zelf een BDP5200 en kwam er gister achter dat net tv niet meer werkt. Op het Philips Support forum staan boze reacties van over de gehele wereld, blijkbaar hebben toch velen net als ik het ding voor de smart functie gekocht. Had recent al slechte ervaring met de Philips BDP 3250, reageerde niet meer op afstandsbediening, opgestuurd en kreeg terug (na betaling!) met bericht dat onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn. Na 3 jaar.
Na veel gebel kon ik kortingcheck voor de Philips Store krijgen, maar daar liggen de prijzen veel hoger dan elders
De Philips Streamium internet radio site van TP Vision was er ook een paar dagen uit in januari, maar die is gelukkig weer actief maar nu vanuit Frankrjk ipv België
Maar kom er gelukkig achter net nu een ik een nieuwe BDP ipv de 3250 wilde kopen, maar dat gebeurt dus niet, Philips dus eigenlijk de opvolger Gibson heeft voor mij afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Als er op de doos staat wat hij allemaal kan, dan moet dat gewoon werken(ongeacht wat voor kleine letterjtes in de voorwaarde staan) dus zou gewoon terug gaan naar waar gekocht en gewoon uitleggen hoe en wat, best kans dat hun wat kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
devil-strike schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:00:
Als er op de doos staat wat hij allemaal kan, dan moet dat gewoon werken(ongeacht wat voor kleine letterjtes in de voorwaarde staan) dus zou gewoon terug gaan naar waar gekocht en gewoon uitleggen hoe en wat, best kans dat hun wat kunnen doen.
Heb je ook enige juridische onderbouwing bij deze stelling? Hoe groot schat je de kans dat hun ze wat kunnen doen?

Een citaat uit de algemene voorwaarden van NetTV gekopieerd vanaf http://www.philips.nl/c-e/terms/nettv.html:
3. Gebruik van het Serviceportaal

Het gebruik van het Portaal en de toegang tot de Diensten zijn afhankelijk van de installatie van een werkende internetaansluiting op uw Apparaat. Philips biedt het Portaal aan behoudens beschikbaarheid en “as is” (zoals het is). Philips behoudt zich het recht voor om het aanbieden van de internettoegang of het Portaal op enig tijdstip naar eigen goeddunken zonder voorafgaande kennisgeving te beperken of te beëindigen.

6. Beperkingen aan de toegang

Philips garandeert niet dat er toegang is tot het Portaal of een of meer van de Diensten. Philips mag geheel naar eigen goeddunken op enig tijdstip een bepaalde Dienst toevoegen of de toegang daartoe opheffen. Hoewel Philips streeft naar een goede selectie van Diensten, garandeert Philips niet dat er onafgebroken toegang tot een bepaalde Dienst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
even terug naar de basis, ik koop een apparaat waarbij staat dat deze Netflix ondersteund, van de een op de andere dag doet hij dat niet meer omdat Philips deze mogelijkheid heeft gesloten en dan verwijst men naar de kleine lettertjes.
Ik ben geen jurist, heb wel beperkte ervaring met wat rechtszaken maar kan mij -als consument- niet voorstellen dat het zo zwart wit is.
Zelfde is bij een wasmachine in de prijsklasse van 900 euro daarbij mag je verwachten dat deze een aantal jaar meegaat, als deze na 2 jaar defect raakt en een reparatie kost je 550 euro dan zal je daar wel enige kosten bij krijgen maar is het onredelijk dat jij daar helemaal voor op draait, dat is met dit ook, je mag verwachten -in alle redelijkheid- dat dit blijft werken zeker als dit model nog nieuw wordt verkocht.

Enige nuance hierin, er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door GB2 op 14-02-2016 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSteverink
Leuke vergelijking. Ik denk dat een fabrikant die in de kleine lettertjes heeft staan dat de kookwas-mogelijkheid op ieder moment uitgeschakeld kan worden geen machine meer zal verkopen. Maar in je wasmachine-voorbeeld gaat het om een apparaat dat stuk gaat, in de garantieperiode of daarbuiten.

We hebben het hier niet over een apparaat dat stuk gaat, maar om een apparaat dat niet meer functioneert. Dat ligt niet aan het apparaat, maar aan een portal die voor dat apparaat niet meer bereikbaar is. En de bereikbaarheid van die server wordt in de kleine lettertjes nadrukkelijk NIET gegarandeerd.

Ik wens je veel succes bij een eventuele rechtszaak, maar ik doe niet mee. Niet omdat ik het niet met je eens ben, maar omdat ik de kans op succes heel gering acht. Juridisch heeft Philips het recht om deze service af te sluiten. Het is echter wel onfatsoenlijk, en uit marketing-oogpunt onverstandig. Ik denk dat de publieke opinie bespelen succesvoller kan zijn dan een procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny forgeron
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-12-2021
Tot heden verkoopt de Philips store gewoon nog de apparaten (blue-ray spelers en fidelio) met de aanbeveling Smart tv / Nettv.....
Die dus niet meer het internet op kunnen. Omdat Gibson die de sound afdeling incl. de blue-ray spelers van Philips heeft overgenomen zo besloten heeft. En de software, die dus nu gedowngrade is niet geupgrade, komt van TP Vision, een Taiwanees bedrijf waar Philips een 30% belang in heeft.
Men weet van elkaar niet wat men doet, slechte communicatie dus, met als resultaat rampzalige communicatie naar de consumenten.
Hebben al die jonge marketing mensen eigenlijk wel enig verstand van marketing? Als je alle ervaren ouderen eruit trapt krijg je dus dit soort kamikaze acties.
Als gepensioneerd sales en marketing manager kijk ik hier met stijgende verbazing naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamannetje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-04-2023
Meer info: (In het duits)
http://www.heise.de/newst...abgeschaltet-3102716.html

Super lastig dat philips z'n zaken verkocht heeft:

Officieel statment: http://toengel.net/philipsblog/2016/02/02/11722/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 18:37
Wat me opvalt is dat ze op de site nog steeds adverteren met deze Smart TV functie!

In het kort; dit is aanvechtbaar.

Er zal vooral worden gekeken naar redelijkheid en billijkheid. Hoe wordt hierover naar consumenten toe gecommuniceerd (geeft Philips deze functie een grote plek in hun reclamecampagnes). Maar vooral; Is de functie een essentieel onderdeel van het apparaat? Beinvloedt het verwijderen of toevoegen van deze functie het wezenlijke karakter van de BDP5510.

Dat is helaas een antwoord die ik je niet kan geven, maar een consumentenbond of rechter. En die weg bewandelen kan lang en kostbaar zijn. Met een onzekere uitkomst. Zie Sony met de PS3 en Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb een BDP3490 en helaas ook hier is al een paar weken geen Smart TV meer op te zien. Ik had op de productsite van Philips gekeken en er was geen firmware update en ook geen melding in de FAQ over deze beslissing. Nee, hier trek je klanten mee... :( Het zou vriendelijker geweest zijn dat ze bij het openen van de SmartTV tijdig een melding hadden gegeven dat de service stopt. Ook niet om blij van te worden maar zeker vriendelijker om tijdig actie te ondernemen.
Nu heb ik gelukkig geen Netflix abbo lopen maar ik kan mij voorstellen dat je hierdoor schade oploopt omdat je wel betaalt maar niet meer kan kijken.

Maar zie ik hier een rechtzaakje aankomen?
MSteverink schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:07:

Een citaat uit de algemene voorwaarden van NetTV gekopieerd vanaf http://www.philips.nl/c-e/terms/nettv.html:
Leuk die voorwaarden maar dat wil niet zeggen dat het juridisch in orde is, we hebben dit oa. ook bij de Xbox gezien waar de voorwaarden in strijd waren met de EU regels.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Jep hier een Philips blu ray speler waar ook geen smart functies meer beschikbaar zijn, Gebruikte 'm veel voor digitale radio. Netflix / Youtube werken nog wel merk ik, de rest van de functies is er helemaal uit. browser doet het ook niet meer..

Zeer slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
memphis schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:56:

Maar zie ik hier een rechtzaakje aankomen?

[...]

Leuk die voorwaarden maar dat wil niet zeggen dat het juridisch in orde is, we hebben dit oa. ook bij de Xbox gezien waar de voorwaarden in strijd waren met de EU regels.
Kijk, je bent van plan om een product aan te schaffen, of hebt dat net gedaan. Als je voor aankoop, of net na aankoop, erachter komt dat er aanvullende voorwaarden - waarmee je niet akkoord wilt gaan - zijn kan dat reden zijn om niet tot aankoop over te gaan of om de koop te ontbinden. Je kunt ook NIET akkoord gaan met de voorwaarden, en het apparaat toch gaan gebruiken. Maar dat doe je dan wel voor eigen risico.
Je kunt best proberen de rechter te overtuigen dat de voorwaarden onredelijk zijn, en dus nietig. Maar met mijn juridische kennis durf ik het niet aan, het risico dat Philips in zijn recht staat is me veel te groot.

En daarbij, als je wint, wat dan? Wordt Philips dan verplicht tot vergoeding van 100% van de aanschafwaarde, ook bij oudere apparatuur? Wordt de overeenkomst dan ontbonden? Geldt de schadeloosstelling alleen bij aankoop van een ander apparaat van Philips?
Het zijn mij te veel onzekerheden. De enige zekerheid is in het vervolg alleen maar apparatuur te kopen waarbij je zelf enige invloed hebt op de werking ervan. Een RaspberryPI, of soortgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Als jij een product koopt omdat je gebruik wilt maken van de SmartTV functies ga je er vanuit dat dat gewoon kan. Mij verbaasd het dat nu blijkt dat de Interface niet lokaal draait maar extern.
Dat Philips in zijn recht staat is nog te bezien en als hij in zijn recht staat is het nog de vraag of zo'n onaangekondigde ingreep met grote gevolgen zo makkelijk afgedaan kan worden. Een bijkomende vraag is natuurlijk of de dienst niet opgenomen kan worden bij de TV portal of door externe opgevangen kan worden.

Een rechter zou nog kunnen beslissen om de dienst terug te brengen en een jaar of 2 jaar verplicht te laten draaien, TV zenders zijn ook verplicht een periode op het oude systeem uit te blijven zenden als ze willen overstappen naar een nieuw systeem.

[ Voor 19% gewijzigd door memphis op 16-02-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Ik heb de BDP 6100, heb em ook aangeschaft vanwege de smartfunctie.. mijn vorige tv had dat namelijk helemaal niet, en mijn huidige had het deels (enkel toegang tot Netflix en YouTube, en niet tot KIJK en dergelijke).

Als ik een simpele BluRay-speler wou, had ik er wel 1 gehaald zonder smart-functies. Ik vind het echt een naaistreek i.i.g.

Het is verkocht als smart-BluRay speler ( http://www.philips.nl/c-p...disc-dvd-speler/overzicht )

Je zou maar een smartphone kopen waarvan de maker opeens besluit dat je je geen apps meer kan gebruiken, de camera onbruikbaar wordt, want het draait toch om bellen en sms-en. :/

[ Voor 32% gewijzigd door GS88 op 17-02-2016 08:20 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvlierop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-04 18:47
Ik heb een Philips Home Mediaplayer HMP7100/12 aangeschaft die (nog steeds) op de Philips support site werd/wordt aangeprezen als 'Maak van uw TV een Smart TV'.
Het lijkt me dan toch dat dit de basis/core functionaliteit is waarvoor dat product bedoeld is.
Deze functionaliteit uitschakelen voelt alsof je een Tesla hebt gekocht, die je daarna alleen nog als USB lader voor je telefoon kan gebruiken met de mededeling dat die laadfunctie nu wel gegarandeerd snel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
Op de frontpage wordt gemeld dat Philips een compensatie biedt, en op zoek is naar een technische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
GS88 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:43:
Ik heb de BDP 6100, heb em ook aangeschaft vanwege de smartfunctie.. (...) ..en sms-en. :/
Hetzelfde geldt voor mij met m'n BDP 6000. En laten we nu net met een tweede zitten en de oudste mooi aan de 'gang' weten te houden met youtube-filmpjes.. :'(

Wij hebben ook contact opgenomen met Philips en daar kregen we na ongeveer een maand (!) een standaard reactie met opties als opnieuw opstarten, laatste firmware etc..

Hierna opnieuw een reactie gestuurd en sindsdien is het weer ................ stil ............. vanuit Philips. :-(

Wel blij met de info op tweakers :)

[ Voor 31% gewijzigd door Stiems4 op 24-02-2016 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Als Philips volgens hun voorwaarden in hun recht staat vraag ik mij af waarom ze met alle gedupeerden een regeling willen treffen. Ik heb het idee dat ergens op de achtergrond Philips wel degelijk weet dat ze ergens goed fout zitten. Immers zonder aankondiging de dienst stopzetten en gedurende een maand klanten afwimpelen is al zo'n situatie waarop ze heel hard op aangesproken kunnen worden.

Wel blij dat ze nog iets willen doen maar helaas zijn hun oplossingen niet bevredigend want ik heb juist de 3490 gekocht voor de composiet video aansluiting voor mijn Beovision 32" beeldbuis TV waar geen Chromecast (HDMI) op past en ook zeker niet vervangen gaat worden voor een Phillips smart TV met 30% korting.

Het is dus wachten op een technische oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
memphis schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:57:
Als Philips volgens hun voorwaarden in hun recht staat vraag ik mij af waarom ze met alle gedupeerden een regeling willen treffen. Ik heb het idee dat ergens op de achtergrond Philips wel degelijk weet dat ze ergens goed fout zitten.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen, en dat geldt in dit geval ook voor Philips. Ze zullen iets moeten doen om de imagoschade te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
Ik snap prima de irritatie als je specifiek voor die functionaliteit de speler(s) hebt aangeschaft, echter heeft Philips naar mijn mening toch wel een heel sterk argument als de additionele functionaliteit de primaire functionaliteit van het device verstoort. Het is en blijft natuurlijk een BluRay speler en als die functie niet goed werkt hierdoor snap ik hun stap hierin prima.
Ik vind het echter wel een tussen-stap tot een definitieve oplossing is gevonden of dat een passend alternatief wordt geboden.

Om het te vergelijken met de auto uit de openings-post, als de motor van je Volkswagen slecht loopt vanwege de 5e en 6e versnelling en een (zeer) groot deel van de eindgebruikers heeft die 5e en 6e versnelling nooit in gebruik, dan is het uitschakelen van die 5e en 6e versnelling tot het probleem gevonden en verholpen is toch niet meer dan logisch lijkt me.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Als het smart TV gewoon via een externe site verloopt zoals op het Philips forum aangegeven: http://servio1.arcus-connect.com/#/ , waarom zou dat de functionaliteit van de blueray beïnvloeden? Ik was al minder blij dat het spelen van Blueray over de analoge video werd geblokkeerd na een update, alsof een externe HDMI->CVBS converter dan een verschil maakt in de kopieerveiligheid.

Daarnaast blijft de vraag waarom men niet even de moeite heeft genomen om dit tijdig aan te kondigen.Het had gewoon bovenaan die SmartTV site kunnen staan. Toen RTL4 digitaal ging en de Nederlandse omroep TV uit de ether ging werd dit ook tijdig aangegeven zodat mensen actie konden ondernemen.

Of het een tussenstap is weet ik niet, als ze de spelers willen innemen tegen belachelijk lage restwaardes of 30% korting op een ander Philips product geeft mij niet het idee dat het iets tijdelijks is.

Ik las op dat Philips forum dat iemand nu een Samsumg Blueray speler met SmartTV heeft aangeschaft, die optie zit ik nu ook hard te overwegen.

Pagina: 1