Windows 10 accountkeuze bij inloggen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45
Ik heb de 'familie computer' geupgrade naar windows 10 en nu heb ik (of beter gezegd de rest van het gezin) problemen met het aanmelden.

De digibeten in dit huishouden konden onder windows 7 gewoon kiezen voor hun eigen account, maar nu start het systeem gelijk door naar de gebruiker die het laatst actief is geweest.

En dat is dus niet helemaal de bedoeling. Er zit niet overal een wachtwoord op (wat ook niet nodig is), maar ik heb liever dat ongeacht hoe is opgestart eerst het aanmeld/login scherm komt waar je de juiste gebruiker kunt kiezen.

Ik kan het zo snel niet in het configuratiescherm vinden, iemand die advies heeft?

Edit: En blijkbaar is dit wel te fixen met allerhande 'hacks' en registeredits, maar dat moet makkelijker (officiëler) kunnen lijkt me...

[ Voor 9% gewijzigd door BLACKfm op 02-02-2016 19:56 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Beste antwoord (via BLACKfm op 02-02-2016 22:20)

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Laat de accounts inloggen met een pincode; bij de accounts die eigenlijk geen wachtwoord nodig hebben mag dat best pincode 0000 zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt rechtsklikken op het Windows-logo linksonder in beeld om het configuratiescherm te vinden. Bij mij selecteert die ook de laatst ingelogde gebruiker om wachtwoord in te voeren. Een wachtwoord is tegenwoordig wel op zijn plaats helaas.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Laat de accounts inloggen met een pincode; bij de accounts die eigenlijk geen wachtwoord nodig hebben mag dat best pincode 0000 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45
Gemiste kans... als alleen gebruiker let je daar niet op, maar met een multi-user computer in de huiskamer wil je dat soort 'gezeik' gewoon niet hebben.

Het hele internet staat vol met mensen die er 'last' van hebben. Een wachtwoord lijkt het enige alternatief, al dan niet een soort pincode...

Litebit.eu voorraad check :).