Windows installeren op ssd middels usb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-07 16:30
Hallo allen,

Mijn vraag:

Ik heb een aantal jaar terug een samsung series 5 laptop gekocht (amd versie). Die voldoet prima voor hetgeen die gekocht is, maar nu toch bedacht er een ssd in te zetten. Deze besteld en binnen. Backup gemaakt van laptop en wil nu windows 10 installeren op de ssd (huidig windows 7). Nu heb ik eerder geprobeerd om windows via een usb op een ssd te installeren, en dat gaf eigenlijk altijd problemen. Ook als ik internet consulteer zie ik veel mensen met problemen bij deze combinatie.

De laatste keer dat ik een dergelijke install moest doen op een ssd, heb ik de ssd in mijn desktop geprikt en daar een schone windows installatie op gedaan. Dit nadat ik al tijden had zitten klooien met een usb en dat wilde maar niet. Het is wellicht niet de weg, maar werkte prima.

Mijn vraag is dus; hebben jullie tips om windows te installeren op een nieuwe ssd, zonder de mogelijkheid van een cd-drive in laptop.

Laptop: np535u3c
SSD: Crucial BX200.

Alvast hartstikke bedankt,

Daniel
...

Beste antwoord (via danielrene op 06-02-2016 17:23)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met de tool van MS een Windows 10 USB stick maken. Windows 10 installeren en je Windows 7 code gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-07 12:30
Harddisk clonen, Windows 7 updaten naar 10 en dan vanuit Windows 10 een nieuwe installatie doen?

Hallo

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met de tool van MS een Windows 10 USB stick maken. Windows 10 installeren en je Windows 7 code gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
mach2 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:42:
Harddisk clonen, Windows 7 updaten naar 10 en dan vanuit Windows 10 een nieuwe installatie doen?
Bedankt voor jullie antwoorden. Dat clonen zou je dan doen door de ssd via een sata-usb kabel aan de laptop te hangen? Die kabel mis ik namelijk, maar zou ik dan even moeten gaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-07 12:30
Ik heb een externe 2,5 inch behuizing die ik daarvoor gebruik. Ooit eens aangeschaft voor de harde schijf die uit een laptop kwam......Misschien handig om aan te schaffen, heb je meteen een externe harde schijf erbij. Kun je de oude schijf voor gebruiken.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
Beide bedankt. Uiteindelijk is het 'gewoon' gelukt met een usbstick. Wel weer een paar keer foutmelding over GPT partition bij installeren, maar alles in orde nu.

Vriendelijk bedankt!
Pagina: 1