Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 17:39
Beste Tweakers,

Ik heb van het weekend de Asus N551JB-CN049T aangeschaft.

Nu zat ik erover na te denken om de HDD te vervangen voor een Samsung 850 Evo 250 GB en dan de HDD door middel van een HDD Caddy op de plek van de DVD Drive te plaatsen.

Op dit moment heeft de laptop ook al een 24 GB SSD, deze wordt gebruikt als ExpressCache.
Nu vind ik de laptop al heel snel opstarten enz.

Maar als ik er nu een SSD bij plaats, ga je dan later echt merken dat hij veel sneller is?
Of werkt die 24 GB SSD zo dat je het verschil niet heel erg merk?

Dus zou ik er voor €115,- een 250 GB SSD bijplaatsen, of zeggen jullie dat het dat niet waard is?

Ik wil het liefst nu die keuze maken zodat ik niet over een maand ofzo alles weer opnieuw kan installeren. Vandaar dat ik niet wacht en kijk of een SSD nodig is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardbol_23564
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 22:08
Als je vind dat je laptop al snel opstart, waarom dan een vervanging overwegen?

Ik neem aan dat je ook games speelt op je laptop, dan zou ik het zeker wel aanraden om een volledige ssd te installeren. Met de tweaks die je via de software van Samsung kan uitvoeren, krijg je nog een extra boost erbij. Zo heb ik al goede ervaringen. De bottleneck van de overplaatsing van cache naar harde plaat is er dan ook niet meer.

Ik vermoed dat de ssd zijn theoretische snelheden ook hoger zullen liggen dan je hybrid, wat de vervanging dan des te meer interessanter laat blijken. Maar of je in praktijk zo'n grote verschillen zult merken is wat anders.

Grootste voordeel is de geluidloosheid van de ssd en de lagere temperaturen.

Mijn suggestie is dus: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hitmetomaat
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 17:39
Aardbol_23564 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:23:
Als je vind dat je laptop al snel opstart, waarom dan een vervanging overwegen?

Ik neem aan dat je ook games speelt op je laptop, dan zou ik het zeker wel aanraden om een volledige ssd te installeren. Met de tweaks die je via de software van Samsung kan uitvoeren, krijg je nog een extra boost erbij. Zo heb ik al goede ervaringen. De bottleneck van de overplaatsing van cache naar harde plaat is er dan ook niet meer.

Ik vermoed dat de ssd zijn theoretische snelheden ook hoger zullen liggen dan je hybrid, wat de vervanging dan des te meer interessanter laat blijken. Maar of je in praktijk zo'n grote verschillen zult merken is wat anders.

Grootste voordeel is de geluidloosheid van de ssd en de lagere temperaturen.

Mijn suggestie is dus: doen!
Bedankt voor je reactie.

Nee ik speel geen games op mijn laptop, ik heb hem gekocht om te gebruiken voor school.
Ik ga er vooral op programmeren en waarschijnlijk virtual machines draaien enz..

Maar als ik die HDD er evengoed nog bij plaats, dan maakt dat qua geluidsverschil niet zoveel uit denk?
Of gaat hij alleen aan als je hem ook daadwerkelijk gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardbol_23564
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-07 22:08
Hij zal wel aanstaan in idle modus als je hem er nog in laat steken. Maar hij begint enkel te werken wanneer hij gebruikt wordt.

Ik heb een ssd + hdd setup. Ssd primair en hdd voor grote opslag. De hdd hoor ik nauwelijks.

Daarnaast, voor virtuele machines zou ik de ssd ook aanraden als deze tientallen GBs groot kunnen worden. Elke snelheidswinst voor virtuele machines is meer dan welkom bij mij