Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraag namens mij ouders ze ondervinden een probleem met hun huidige netwerk dat de Wifi niet sterk genoeg is en dat de verbinding zo nu dan weg valt of tijdelijk geen internet.
Mijn ouders hadden van hun ISP Caiway mee kregen dat ze nieuwe router of modem moesten aanschaffen.

Ik vermoed de hoeveelheid apparaten er aangesloten zijn aan het netwerk maar met 150 Mbit/s glasvezel internetsnelheid van Download en Upload zou het meer dan voldoende moeten zijn.
In totaal zijn er 3 smartphones, één tablet, 2 digital tv kasjes, één computer en laptop en een soort dreambox.

Mijn ouders en mijn zus dagelijkse internet gebruikers buiten Netflix en andere streaming site doen ze niks bijzonders.
Wat voor een soort modem of router hebben mijn ouders nodig?

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-02-2016 18:34)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Caiway is de provider en die geeft aan dat jullie een nieuwe modem/router moeten kopen....?

Dan zou ik vragen aan caiway om deze te leveren en dan te kijken hoe het gaat. (Al is het eerder gebruikelijk dat bij een technische storing de provider kosteloos een goed werkende modem/router levert)

Zonder concrete informatie over het huidig type modem/router, plaatsing, drukte op de WiFi frequentie, ondernomen eigen handelingen, randapapratuur, geconnecteerde devices en gebruikte software etc, is er niets zinnigs te vertellen over ren mogelijke oorzaak.

Lees eerst eens de tig soortgelijke topics in dit forum en probeer alle tips/tricks eens die daar in staan ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:41
Vraagje terug,
Zijn er veel ''SSID`s'' in de omgeving?

gr

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • Beste antwoord

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Caiway is de provider en die geeft aan dat jullie een nieuwe modem/router moeten kopen....?

Dan zou ik vragen aan caiway om deze te leveren en dan te kijken hoe het gaat. (Al is het eerder gebruikelijk dat bij een technische storing de provider kosteloos een goed werkende modem/router levert)

Zonder concrete informatie over het huidig type modem/router, plaatsing, drukte op de WiFi frequentie, ondernomen eigen handelingen, randapapratuur, geconnecteerde devices en gebruikte software etc, is er niets zinnigs te vertellen over ren mogelijke oorzaak.

Lees eerst eens de tig soortgelijke topics in dit forum en probeer alle tips/tricks eens die daar in staan ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

lier

MikroTik nerd

Ik verwacht dat Caiw een Sitecom router heeft meegeleverd. Niets bijzonders maar ook niet een heel slecht apparaat. Het zou helpen in het kader van informatie om inSSIDer te installeren (even zoeken op de gratis versie) en dan een screen shot te maken en die hier te posten. Dan kunnen we in ieder geval iets zinnigs vragen... zie ook de reactie van Breezers.

Eerste stap is óf je verdiepen in de materie (en dan ben je op GoT aan het juiste adres) óf een IT vriendje moet zoeken die je verder kan helpen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor informatie allemaal! :)

Ik heb aan mijn ouders doorgeven dat ze Caiway moesten bellen.
Omdat ze ook voor die wifi router 70 euro hebben betalen als die niet werkt is het hun probleem.
Ik bemoei niet met hun computer zaken in het algemeen omdat ik in verleden ook schuld kreeg dat online game potje CS of lol het internet opslokte. :P

En de lange wachtrij voor de klanten service Caiway zit ook niet wachten.
En daarna vervolgens iemand aan lijn te kregen die vraag om de modem aan en uitzetten.
Terwijl dat het eerste wat ik altijd doe voordat ik wel :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Het wel of niet werken van wifi kan je amper aan je ISP (caiway) KUNT aanrekenen, ze zullen ook vast een clausule hebben dat wifi geen garantie bied... Babyfoons, garagedeuropeners, buren, hyperactieve bluetooth apparaten, de lucht zelf, dikke betonnen muren... allerlei dingen waar ze geen rekening mee kunnen houden. Breezers geeft tot nu toe een goed antwoord... En verdiep je eens in de materie: wifi.

Combinatie slechte wifi én concurrent connections is eigenlijk funest. Het is toch al half-duplex per design, met enorme overhead, een shared medium, en laten we wel zijn: in Nederland is in veel bevolkte gebieden eigenlijk geen plek meer op de 2,4GHz band...

Idealiter zou iedereen minder sterk uitzenden, en zou iedereen een accesspoint per ruimte installeren... maar het is nou eenmaal niet ideaal. Ik zou je van harte aanraden zo veel mogelijk wat bekabeld kan, bekabeld aan te sluiten. Test de verbinding overigens ook bekabeld. Op het moment dat er niks mis is daar mee, dan weet je eigenlijk al dat je boos kan worden op je buurman/magnetron/garagedeur/netflix/torrent/etc...

[ Voor 30% gewijzigd door Umbrah op 03-02-2016 18:38 ]

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:54
Ten eerste: Caiway levert (godzijdank imho) geen routers, alleen het modem. Als je router niet naar wens werkt dien je dus inderdaad zelf een nieuwe aan te schaffen. Dat gezegd hebbende moet ik toegeven dat de Sitecom routers die door Caiway worden verkocht waardeloos zijn. Compleet achterhaald en niet geschikt voor glas. Naar mijn mening verzaakt Caiway wel een zekere zorgplicht, omdat een hoop mensen denken dat deze router 'door Caiway wordt aangeraden' of 'verplicht moet worden aangeschaft'.

Desalniettemin, mochten je ouders inderdaad deze Sitecom router hebben aangeschaft, dan is het gewoon een geval van pech. In dit forum zijn, zoals Breezers al zei, genoeg gelijksoortige topics te vinden, ook met aankoopadviezen. Mijn tip: kijk voor een router van merken als Asus, D-link, Netgear, TP-link... Lees wat reviews... Dan zit je meestal wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
jordje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:58:
Ten eerste: Caiway levert (godzijdank imho) geen routers, alleen het modem. Als je router niet naar wens werkt dien je dus inderdaad zelf een nieuwe aan te schaffen. Dat gezegd hebbende moet ik toegeven dat de Sitecom routers die door Caiway worden verkocht waardeloos zijn. Compleet achterhaald en niet geschikt voor glas. Naar mijn mening verzaakt Caiway wel een zekere zorgplicht, omdat een hoop mensen denken dat deze router 'door Caiway wordt aangeraden' of 'verplicht moet worden aangeschaft'.

Desalniettemin, mochten je ouders inderdaad deze Sitecom router hebben aangeschaft, dan is het gewoon een geval van pech. In dit forum zijn, zoals Breezers al zei, genoeg gelijksoortige topics te vinden, ook met aankoopadviezen. Mijn tip: kijk voor een router van merken als Asus, D-link, Netgear, TP-link... Lees wat reviews... Dan zit je meestal wel goed.
Caiway deed het wel in Twente/Overijssel vorige jaar toen Ziggo weg ging.
Je had optie om een Wifi router te kopen omdat de modem geen Wifi had.
Het is een router van Sitecom Wi-Fi Router N300 ik heb hem zelf ook aangeschaft via Caiway :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 20:09 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:50

Umbrah

The Incredible MapMan

jordje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:58:

Nog steeds een gevaarlijk om te zeggen; want hetgene wat voor de één werkt, hoeft niet voor de ander te werken... Wifi valt niet te voorspellen, en als er bereik is: valt de snelheid en de continuiteit van die snelheid niet te garanderen. Zelfs al scan je een band op andere netwerken, het hoeft nog geen garantie te zijn dat je snelheid hebt op band 6 (waar maar één ander netwerk op zit), want dat éne netwerk kan net een netflixer/torrenter zijn, terwijl de vijf netwerken op band 1 alleen wat mailen en chatten!.
Pagina: 1