• sandeerius
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-02-2021
Beste,

Ik heb juist volgende geheugenmodules besteld CORSAIR VENGEANCE 16 GB SODIMM DDR3-1600 CL10 2 X 8 GB maar na een poosje surfen op het internet zie ik nu dat er onder DDR3 2 verschillende versies bestaan namelijk DDR3 en DDR3L mijn vraag is nu of je deze door elkaar kan gebruiken want ik kan niet echt achterhalen met welk een rammodules ik moet plaatsen in mijn laptop.
Volgens de productfiche die ik vind op het internet is het DDR3L maar aangezien ik deze laptop via school heb moeten aankopen weet ik niet of er aanpassingen gebeurd zijn.

Mijn laptop is een HP Zbook 15. :|

Verwijderd

Welk geheugen qua latency en voltages zit er nu in dan? En wil je dat geheugen erbij prikken of het bestaande geheugen ermee vervangen?

• sandeerius
Ik wil het geheugen uitbreiden , ik heb 4 sloten en momenteel zijn er al 2 gebruikt volgens CPUZ zouden dit deze ram modules moeten zijn.

Slot1
slot2

Verwijderd

Dat is Low Voltage geheugen Latency 11, die Corsair Vengeance wat jij besteld hebt werkt op 1,5 Volt en heeft een lagere Latency. Volgens mij gaat dat niet werken. Je moet geheugen hebben wat werkt op 1,35 Volt met een latency van 11, aangenomen dat je een i7 hebt, anders is het geheugen gelimiteerd tot 16 GB volgens die product-sheet.

• sandeerius
Ah ok degene die ik besteld heb zal ik retourneren :P , ondertussen heb ik deze gevonden ik vroeg mij af of deze wel voldoet om te mogen plaatsen.

CRUCIAL 8 GB SODIMM DDR3-1600

En ik ben idd in het bezit van een i7 processor.

[ Voor 7% gewijzigd door sandeerius op 02-02-2016 20:10 ]

Verwijderd

Dat kun je proberen, maar er staat duidelijk bij single-channel. Blijft altijd lastig. Je gaat van 2 x 4 naar 2x 12 GB. Als je laptop het doet met 2 x die 8 GB dan kun je je oude 2 x 4 erbij proberen te pluggen (let op de volgorde geheugenbanken 1 en 3 en 2 en 4 of juist niet). Wellicht ben je beter af met een kit van 4 x 8 GB lat 12 (latency iets ruimer, maar moet je zelf effe informeren of opzoeken) en dan je oude geheugen van de hand doen.
Pagina: 1