Toon posts:

Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog aan het twijfelen over AMD of INTEL. Help me a.u.b. de knoop door hakken.
(Ik ken niets van hardware :( )

Dit wou ik me nieuw gaan kopen (prijzen zijn in Duitse mark):

AMD Thunderbird 1.4 GHz Socket 266 MHz 519.-
(4x) 128 MB 266 MHz DDR-Ram 95.-
(2x) Maxtor 60 GB 7200 465.-
MSI KT7 PRO 266 DDR Raid 389.-
Plextor PX-W 161040 IDE Kit 40x16x10x Retail 429.-
Toshiba DVD 10/40fach SD-M1401 SCSI bulk 265.00 DM
GeForce 2GTS DDR TV Out Retail 64MB 369.-
Soundblaster Live Player PCI 114.-
Bigtower Design (mit abnehmbaren Seitenteilen) 300W 219.-
CPU Kühler Alpha Silent 85.-
1.44 3,5" Diskettenlaufwerk Teac 26.-
ATX Netzteil 300W PFC 75.-
19'' IIYAMA A902MT VM-PRO 451 115KHZ 1149.00
-----------------------------------------------------------------------------------
Totaal: 4949 DM (99000 fr)
(Dan heb ik dus 512 Mb DRR-ram & 2x 60 Gb HD)

Dit heb ik nu en ga ik overzetten:
Ultraplex40max
Plexwriter 12/10/32s
Yamaha 8424s
HP8100 IDE
Scsi kaart (symbois 10Mbit). Is deze kaart nog snel genoeg? Er komt namelijk de Toshiba DVD 10/40fach scsi bij.

Heeft iemand opmerkingen of verbeteringen?

Verwijderd

Misschien een Pro Ultra of Gf3???

Monitor heb ik ook,is een goed ding,voor de rest is het een erg mooi pc'tje??

Waarom koop je hem in Duitsland hier kost 512mb ook maar iets van 250piek en die monitor kost hier 1200 gulden

Verwijderd

Topicstarter
Duitsland is niet zo ver van mij (ben Belg).
In Belgie is er 21% belasting op PC stuff enzo. In Nederland meende ik 19% en in Duitsland 6%.
Weet jij dan ene goedkope winkel in Nederland? (Liefst in Nederlands Limburg).
Gf3 kost 3 keer zoveel als die wat ik heb gekozen (beetje naar de prijs kijken he :) )

Verwijderd

Ik dacht ook al dat is lekker goedkoop is het in DM. Ja ik denk dat die grafische kaart goed genoeg is . Geforce 3 is echt nog duur over een tijdje zal die prijs wel zakken. ;)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Op donderdag 21 juni 2001 14:47 schreef plexy het volgende:
[..]
(4x) 128 MB 266 MHz DDR-Ram 95.-
(2x) Maxtor 60 GB 7200 465.-
MSI KT7 PRO 266 DDR Raid 389.-
[..]
Op een MSI K7T266 past maximaal 3 DDR-Dimmetjes op, dus als je 512Mb wil hebben moet je 2x 256 (of 1x256+2x128 :? ) kopen.

Zie ook http://tw.msi.com.tw/showroom/mainboard/eng/6380.htm

Verwijderd

Ik heb dit besteld ,iemand opmerkingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rimond/Bestelling.jpg

• Marcj
Op donderdag 21 juni 2001 15:38 schreef Stellarc het volgende:
Ik heb dit besteld ,iemand opmerkingen:

[afbeelding]
:9~
behalve die AOpen DVD, die zou ik voor een ander merk vervangen (pioneer ofzo), want ik heb slechte ervaringen met AOpen (ze werken wel, maar traag/slecht en lawaaierig)

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:29
Zijn er al UDMA66 of 100 DVD-spelers?

Nature will strike back.....

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 15:39 schreef Marcj het volgende:

[..]

:9~
behalve die AOpen DVD, die zou ik voor een ander merk vervangen (pioneer ofzo), want ik heb slechte ervaringen met AOpen (ze werken wel, maar traag/slecht en lawaaierig)
Ze hadden geen Pioneer op voorraad :(
Nou dan haal ik die wel ergens anders ;)

Verwijderd

Topicstarter
Welk moederbord raad je me dan aan?
Ik heb gehoord dat ASUS niet zo goed is voor AMD en dat MSI beter is ervoor.
In de asus moederborden moet je ook ene nieuwe bios in flashen heb ik zo gehoord. Dit schrikt me wat af omdat ik niet te veel van hardware ken.
Toshiba DVD is toch beter dan pioneer of niet ? Is beter voor met clonecd te werken,dat is ook de reden dat ik me ene toshiba (scsi) koop i.p.v. pioneer (deze is een stuk goedkoper).

PS: ik ben nog maar een newbie op dit board.
Ik ben hier terecht gekomen via cdfreaks, daar zit ik al een hele tijd. Ik heb hier altijd problemen in dit forum. Kan pagina niet vinden enzo. Heeft iemand daar nog last van?
Op donderdag 21 juni 2001 15:37 schreef Marcj het volgende:

[..]

Op een MSI K7T266 past maximaal 3 DDR-Dimmetjes op, dus als je 512Mb wil hebben moet je 2x 256 (of 1x256+2x128 :? ) kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 15:37 schreef Marcj het volgende:

[..]

Op je URL stond:
Main Memory
Support six memory banks using three 184-pin DDR DIMM.
Support a maximum memory size up to 3GB.
Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM

Support six memory banks?? Of is het dat niet?

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 18:05 schreef plexy het volgende:

[..]
Waar heb je dat gehoord :? Check mijn nieuwe systeem.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op donderdag 21 juni 2001 18:14 schreef plexy het volgende:

[..]

Op je URL stond:
Main Memory
Support six memory banks using three 184-pin DDR DIMM.
Support a maximum memory size up to 3GB.
Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM

Support six memory banks?? Of is het dat niet?
6 banken gebruik makende van 3 dimmen
een dimm slot = 2 banken
een enkelzijdige dim gebruikt 1 bank, dubbezeidige 2 banken

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

plexy:

het lijkt me inderdaad niet echt snugger om je al je dimm-bankjes vol te gaan proppen met 128mb reepjes, dan kan je bijna niet meer uitbreiden
Wat moet je trouwens met een cd-speler, 2 cd rewriters en een dvd speler in een pc, ga je een handeltje beginnnen ofzo?

stellarc:
Ik weet niet hoor, maar heb je al aan geluid gedacht?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 18:22 schreef muvs_nl het volgende:
plexy:

het lijkt me inderdaad niet echt snugger om je al je dimm-bankjes vol te gaan proppen met 128mb reepjes, dan kan je bijna niet meer uitbreiden
Wat moet je trouwens met een cd-speler, 2 cd rewriters en een dvd speler in een pc, ga je een handeltje beginnnen ofzo?

stellarc:
Soundblaster Live Player PCI
Is dat dan geen geluid ? :)
Ps: het zijn (worden) 4 writers + 1cdrom + 1DVD-cdrom :)

Dat Asus moederbord kan ik daar meer geheugen latjes in steken ?

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 18:22 schreef muvs_nl het volgende:
plexy:

stellarc:
Ja, dat heeft ie: Soundblaster Live Player PCI 114.-

En over dat BIOS flashen, als je pecht hebt (nou ja, pech, het stelt niks voor) dan moet je dat bij elk mobo doen. Maar daar hoef je niet bang voor te zijn.
En waarom heb je 2 voedingen (1 in je kast en een losse)? Of zie ik dat fout?
En waar ga je je computer voor gebruiken? Waarom ontbreekt die info altijd? Anders zou ik misschien wel voor de Matrox G400 gaan (of 450).

• Marcj
Op donderdag 21 juni 2001 18:05 schreef plexy het volgende:
In de asus moederborden moet je ook ene nieuwe bios in flashen heb ik zo gehoord. Dit schrikt me wat af omdat ik niet te veel van hardware ken.
Toshiba DVD is toch beter dan pioneer of niet ? Is beter voor met clonecd te werken,dat is ook de reden dat ik me ene toshiba (scsi) koop i.p.v. pioneer (deze is een stuk goedkoper).

PS: ik ben nog maar een newbie op dit board.
Ik ben hier terecht gekomen via cdfreaks, daar zit ik al een hele tijd. Ik heb hier altijd problemen in dit forum. Kan pagina niet vinden enzo. Heeft iemand daar nog last van?
[..]
Het moederbordje is heel goed, je kunt er alleen geen 4 dimmetjes opgooien (kan trouwens met geen enkele chipset voor ddr tot nu toe dacht ik)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 18:29 schreef plexy het volgende:

[..]

Soundblaster Live Player PCI
Is dat dan geen geluid ? :)
Ps: het zijn (worden) 4 writers + 1cdrom + 1DVD-cdrom :)

Dat Asus moederbord kan ik daar meer geheugen latjes in steken ?
Heb je in die kast wel plaats voor 6 5,25" apparaten?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 18:32 schreef Michiel_H het volgende:

[..]En waarom heb je 2 voedingen (1 in je kast en een losse)? Of zie ik dat fout?
En waar ga je je computer voor gebruiken? Waarom ontbreekt die info altijd? Anders zou ik misschien wel voor de Matrox G400 gaan (of 450).
Ik ben van plan om alles hier te kopen http://www.bora-computer.de/index_aachen.html
en de "Bigtower Design (mit abnehmbaren Seitenteilen) 300W" was de grootste kast wat ze hadden (denk ik toch). Als ik de pc ga kopen en ik zie dat de kast te klein is dan koop ik me een server kast. Zit dan in die kast al de voeding bij? Cool, wist ik niet in eens. PC dient min of meer om te gamen (online), downloaden ! Moet ook lang kunnen aanstaan.
Heb ik ook genoeg PCI slots? (denk dat dat op het moederbord zit). Is dit een goed systeem om gemakkelijk uit te bereiden?
Matrox G450 is dat i.p.v. de Geforce2??

Verwijderd

Topicstarter
Welk besturings systeem zou ik daar op draaien? Mijn verkeur gaat naar Win Mil (zullen ter hier niet veel gaan bevallen denk ik :) ). Naar het schijnt als je meer dan 256 Mb Ram heb dan gebruik Win Mil dat niet zo goed als Win 2000. Onzin ?

Zit ik met een AMD wel goed? Of beter een intel? (ik heb altijd intel gehad en ken niemand die ene amd heeft)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 18:45 schreef plexy het volgende:

[..]

Ik ben van plan om alles hier te kopen http://www.bora-computer.de/index_aachen.html
en de "Bigtower Design (mit abnehmbaren Seitenteilen) 300W" was de grootste kast wat ze hadden (denk ik toch). Als ik de pc ga kopen en ik zie dat de kast te klein is dan koop ik me een server kast. Zit dan in die kast al de voeding bij? Cool, wist ik niet in eens. PC dient min of meer om te gamen (online), downloaden ! Moet ook lang kunnen aanstaan.
Heb ik ook genoeg PCI slots? (denk dat dat op het moederbord zit). Is dit een goed systeem om gemakkelijk uit te bereiden?
Matrox G450 is dat i.p.v. de Geforce2??
Er staat 300 W bij, dus er zal wel een voeding inzitten.
Die Matrox G450 heeft een veel betere 2D kwaliteit, maar een slechte kwaliteit in games. De keuze is aan jou.
Waarom bestel je je systeem niet gewoon online en laat je het opsturen? Belgie heeft toch ook online shops?
Ik zie zo 3 kaarten die je op PCI sloten aansluit, dus je hebt genoeg sloten.
[edit]
En AMD is inderdaad goed. Photoshop en dergelijke schijnt beter te draaien op een Intel, maar ja, die zijn ook weer wat duurder. Gewoon voor AMD gaan.
[\edit]

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 20:13
die ipv 4x128 liever 2x 256. dan heb je later altijd nog uitbreidings-mogelijkheden.

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Op donderdag 21 juni 2001 15:49 schreef coolgoza het volgende:
Zijn er al UDMA66 of 100 DVD-spelers?
Yep, die Pioneer gevalletjes zijn tegenwoordig gloof ik allemaal UDMA66 (correct me if i'm wrong), bij ons in de zaak beginnen pc's namelijk altijd moeilijk te doen dat ze aan 'n 80-aderige kabel motte... :P

If it ain't broke, fix it till it is...

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op donderdag 21 juni 2001 19:27 schreef -LoOneY- het volgende:

[..]

Yep, die Pioneer gevalletjes zijn tegenwoordig gloof ik allemaal UDMA66 (correct me if i'm wrong), bij ons in de zaak beginnen pc's namelijk altijd moeilijk te doen dat ze aan 'n 80-aderige kabel motte... :P
jaja, een cd-rom speler die 66MB/s erdoorheen jaagt??? dan moet je toch echt minstens een 150 speed hebben hoor...

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 18:32 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Ja, dat heeft ie: Soundblaster Live Player PCI 114.-
Als je goed had gekeken had je gezien dat ik het tegen stellarc had, niet tegen plexy. Stellarc heeft geen geluidskaart bij zijn offerte staan!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 19:39 schreef muvs_nl het volgende:

[..]

Als je goed had gekeken had je gezien dat ik het tegen stellarc had, niet tegen plexy. Stellarc heeft geen geluidskaart bij zijn offerte staan!
Sorry, foutje, maar Stellarc moet gewoon zijn eigen topic beginnen ipv de boel hier een beetje onoverzichtelijk maken.
Over die DVD UDMA 66 van Pioneer. De 105 van Pioneer is UDMA 33, de 106 is 66.

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 vraagje:
Dat MSI moederboard of dat ASUS (welk dan juist) ?

Ik wil je allemaal bedanken voor de medewerking. Echt waar, heel vriendelijk van jullie en hier zitten allemaal FREAKS denk ik, cool :)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:06 schreef plexy het volgende:
Nog 1 vraagje:
Dat MSI moederboard of dat ASUS (welk dan juist) ?

Ik wil je allemaal bedanken voor de medewerking. Echt waar, heel vriendelijk van jullie en hier zitten allemaal FREAKS denk ik, cool :)
MSI. Waarom? Tja, weet ik veel. Toen ik een 2 maanden terug voor de keuze stond bleek uit de reviews dat de MSI K7T Turbo stabieler was dan de Asus tegenhanger. Maar in jouw geval weet ik het zo niet. Lees maar eens wat reviews.
Graag gedaan en ik ben geen freak!!!

Verwijderd

Topicstarter
Jij hebt de MSI en Dee-ehn (de harde nieuws poster op cdfreaks) ook. Hij had me die ook aanbevolen dus zal dat OK zijn zeker!

Big thx all !!! Hopelijk heb ik hem volgende week :)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:45 schreef plexy het volgende:
Jij hebt de MSI en Dee-ehn (de harde nieuws poster op cdfreaks) ook. Hij had me die ook aanbevolen dus zal dat OK zijn zeker!

Big thx all !!! Hopelijk heb ik hem volgende week :)
Mij straks niet de schuld geven als het niet naar je zin is.
3 maanden terug had ik nog niet eens een idee wat een multiplier was en dergelijke. Niks wist ik er van. Gelukkig kan ik je nu een beetje helpen.
Pagina: 1