• aaydemir
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-01 15:32
Gek vraagje misschien. mijn MSI A68hi moederbord heeft Bios versie 1.1. Ik had wat problemen in het begin. Bauwe scherm tijdens installatie. Bleek een geheugen module te zijn achteraf. toen dacht ik dat het misschien aan de bios lag. Op site van msi hebben ze alleen 1.0. vond ik vreemd. Maar dacht probeer het toch. "geupdate" naar 1.0 = geen verschil.

hoe kan ik een latere update hebben. en op de site van msi een oude?

ik heb de 1.1 op een usb opgeslagen. Kan het weer terug zetten. of raden jullie dit af?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
https://www.msi.com/produ...t/A68HI-AC.html#down-bios

Ik vind anders ook nog een 1.2 versie? Mits ik natuurlijk het juiste moederbord heb gevonden.
Problemen liggen zelden aan een biosversie, behalve soms compatabiliteitsproblemen zoals niet ondersteunde processoren of videokaarten.

Als de boel nu goed werkt: NIET veranderen. Het veroorzaakt vaak meer problemen dan dat er zaken worden opgelost.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 23:32
De vraag is, heb je nog last van BSOD's?

De tijdlijn in je verhaal lijkt niet helemaal te kloppen, maar ik denk dat je het had opgelost door het geheugen te vervangen/verwijderen

Ja je kunt overwegen de update weer terug te draaien.

Wel vreemd dat je een nieuwere versie hebt dan MSI op de website beschikbaar heeft staan. Er kan alleen echt iets worden aan- of afgeraden worden om iets te updaten a.d.h.v. de fixes of improvements die een hogere versie met zich mee brengt.

dus lang verhaal kort, als het werkt.. lekker laten zitten.

• aaydemir
stin00 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:45:
https://www.msi.com/produ...t/A68HI-AC.html#down-bios

Ik vind anders ook nog een 1.2 versie? Mits ik natuurlijk het juiste moederbord heb gevonden.
Problemen liggen zelden aan een biosversie, behalve soms compatabiliteitsproblemen zoals niet ondersteunde processoren of videokaarten.

Als de boel nu goed werkt: NIET veranderen. Het veroorzaakt vaak meer problemen dan dat er zaken worden opgelost.
ik heb de A68hi. De link is van de a68hi ac met wifi en bluetooth (duurdere versie)

maar zolang het werkt zal ik het zo houden. altijd een risico bios update. thanks

• aaydemir
rieshjart schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:46:
De vraag is, heb je nog last van BSOD's?

De tijdlijn in je verhaal lijkt niet helemaal te kloppen, maar ik denk dat je het had opgelost door het geheugen te vervangen/verwijderen

Ja je kunt overwegen de update weer terug te draaien.

Wel vreemd dat je een nieuwere versie hebt dan MSI op de website beschikbaar heeft staan. Er kan alleen echt iets worden aan- of afgeraden worden om iets te updaten a.d.h.v. de fixes of improvements die een hogere versie met zich mee brengt.

dus lang verhaal kort, als het werkt.. lekker laten zitten.
Nee BSOD zijn opgelost. geen problemen meer. Ik had niet gedacht dat een nieuwe geheugen module zo snel defect kon raken (of was defect). Ze geven altijd levenslang garantie(moet ergens op gebaseerd zijn)

Bios laat ik gewoon zo. ik vind het ook altijd een risico. En heb ook geen dubbele bios/uefi
thanks

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Er is bij elk component een kans op een DOA. Levenslange garantie is dan een mooi middel om het gratish en voor nietsh te laten vervangen :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1