Downgrade systeem

Pagina: 1
Acties:

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:44

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Videokaart, Kast en moederbord

Wat is je budget?
)0,00

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moet vooral mooi zijn, het liefst een behuizing met Window.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 116,-€ 116,-
1MSI H81M-P33€ 41,95€ 41,95
1Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD€ 214,95€ 214,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Sharkoon VS4-W Window€ 29,95€ 29,95
1TP-Link TL-WN881ND€ 13,85€ 13,85
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,80€ 29,80
1Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz CL10€ 40,95€ 40,95
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,90

Dit is mijn huidige systeem. Ik merk aan alles dat mijn videokaart overkill is. Een paar maanden geleden speelde ik nog wel eens zware spellen, maar nu speel ik enkel nog af en toe minecraft of een racegame. Daarom wil ik mijn systeem gaan Downgraden. Enige echte nadelen van mijn systeem nu zijn de kast en het mobo. Het moederbord is micro atx, maar ik vind ATX er net wat gaver uit zien in een ATX kast. De kast is qua demping, en maakt dus ook een hoop lawaai. Daar wil ik dus ook vanaf. Ik wil er financieel wel op vooruit gaan, de downgrade moet geld gaan opleveren, ander is het zonde.

Dit was mijn idee:
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC) (of een andere tweedehands kaart met goed design)
En dan in combinatie met
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85 Anniversary€ 62,-€ 62,-
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 124,95

Een kaart met reference design vind ik altijd ook wel vet trouwens.

Is nog best een soort van lastig. Ik denk dat ik voor de oude videokaart een kleine 175 euro kan verkopen, de kast moet nog zo'n 20 euro opleveren, net als het moederbord. Totaal zo'n 215 euro, wat toch best weinig is. Dan ga ik er financieel dus niet op vooruit. Iemand vernieuwende ideeën?

Laten we het financiele aspect vergeten, en ons richten op de looks, zo lang het mij maar geen extra geld kost. Dus een ATX MoBo, videokaart en kast voor CA €215. Tweedehands mag.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Hoezo wil je downgraden? Verkoop en dan een nieuwe kaart kopen levert je tijdelijk wat geld op. Maar dan heb je volgend jaar oid weer niks.

Als je het voor het stroom gebruik doet, dan moet je het al helemaal laten.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
legendareN schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:40:
Hoezo wil je downgraden? Verkoop en dan een nieuwe kaart kopen levert je tijdelijk wat geld op. Maar dan heb je volgend jaar oid weer niks.

Als je het voor het stroom gebruik doet, dan moet je het al helemaal laten.
Design is ook belangrijk. De downgrade is omdat ik aan alles merk dat ik een overkill GPU heb, maar het design van de build laat nu te wensen over, net als de geluidproductie.

• legendareN
Ja maar wat is er zo erg aan je overkill gpu? Het gaat je geen geld opleveren het inruilen en zoveel kracht verschil zit er niet in.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
4GB VRAM, waar ik de 2 amper haal, omdat ik game op 1080x1650. Ik kan de games die ik speel maxen met meer dan 60fps, waar medium 60fps al voldoende is voor mij etc.

• legendareN
Ja maar nogmaals, wat heb je er aan om te downgraden? Je gaat je geld niet meer terug krijgen.

En voor het stroom verbruik hoef je het ook niet te doen. Maar goed je wilt het zo graag, dan moet je t zelf weten :p

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02 08:43
legendareN schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:59:
Ja maar nogmaals, wat heb je er aan om te downgraden? Je gaat je geld niet meer terug krijgen.

En voor het stroom verbruik hoef je het ook niet te doen. Maar goed je wilt het zo graag, dan moet je t zelf weten :p
hij krijgt er design voor terug. of dat een downgrade waard is hangt van de persoon af.

Maar dan neem je een zwart/blauw mobo en een zwart met rood GPU. dat gaat er natuurlijk niet uitzien.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
loki504 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:04:
[...]

hij krijgt er design voor terug. of dat een downgrade waard is hangt van de persoon af.

Maar dan neem je een zwart/blauw mobo en een zwart met rood GPU. dat gaat er natuurlijk niet uitzien.
GPU was maar een voorbeeldje, een reference kaart zou natuurlijk nog gaver zijn.

Op zich is een GTX 750 (Ti) of een 7850 voldoende voor mijn gebruik. Die zijn ruim onder de 100 euro te krijgen.
Een rood MoBo kan natuurlijk ook.
Of zo iets: pricewatch: Gigabyte GA-H81-D3

[ Voor 12% gewijzigd door Johan9711 op 02-02-2016 15:08 ]

• legendareN
Wij kunnen dus niet kiezen wat jij mooi vind. Dat ligt aan je zelf, en met GPU precies hetzelfde. Daar weten wij ook niet waar je voldoende aan hebt :p

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
Persoonlijk zou ik zelf nooit voor een downgrade gaan. Dat is nu verlies slikken op je onderdelen, en later terug geld uitgeven om op je huidige niveau te komen. Iets dat nu overkill is, is binnen een paar jaar minimum requirement
Waarom nu niet een kleine investering en je kast vervangen naar eentje die voldoet naar je normen qua design en geluidsdemping? En als je dan terug wat hebt kunnen sparen, een vervanging van je mobo?
Ik kan natuurlijk niet voor iemand anders portefeuille spreken, maar je voorstellen lijken mij toch zo'n niet een onoverkomelijk bedrag om je aanpassingen in 1 keer te doen (nieuwe kast, nieuw mobo, geen vervanging van je GPU)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Verwijderd

Zou ook niet gaan downgraden, over een jaar kan een langzamere videokaart zo maar te traag zijn, moet je weet geld uitgeven, downgraden kost ook altijd geld, ipv dat het geld oplevert.

De huidige PC moet trouwens gewoon heel erg stil kunnen zijn. Misschien is niet goed ingesteld of aangesloten?

Heb je ook nog foto's van het systeem?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Zolang je maar lang genoeg wacht downgrade je systeem automatisch uit zichzelf.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:29:
Zou ook niet gaan downgraden, over een jaar kan een langzamere videokaart zo maar te traag zijn, moet je weet geld uitgeven, downgraden kost ook altijd geld, ipv dat het geld oplevert.

De huidige PC moet trouwens gewoon heel erg stil kunnen zijn. Misschien is niet goed ingesteld of aangesloten?

Heb je ook nog foto's van het systeem?
Het is gewoon de kast die niet genoeg dempt. Goedkoop materiaal. Alleen de CPU koeler maakt nu geluid, de voeding en de GPU zijn nu niet of nauwelijks te horen.
Downgraden is misschien het verkeerde woord. Ik ga onderdelen veranderen ten koste van prestaties en ten goede van de looks. (Wat heb ik nu aan die overkill, dat geld kan ik net zo goed gebruiken voor de looks)
Misschien moet ik het financiele aspect achterwege laten, en gewoon zorgen dat de balans op 0,- uitkomt.
GoT schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:34:
Zolang je maar lang genoeg wacht downgrade je systeem automatisch uit zichzelf.
Maar mijn looks upgraden zichzelf niet.

TL;DR:
Ik wil zonder extra geld uit te geven graag een beter ogend systeem, en dat is puur omdat ik het mooi vind. (en leuk om aan te passen). Ik heb daar een downgrade voor over.

Verwijderd

De demping van een behuizing is niet heel groot ook bij een high-end behuizing niet. Daarnaast moet de CPU koeler gewoon stil zijn werking kunnen doen i.s.m. die CPU, mits goed bevestigd en goed ingesteld in UEFI. Je hebt immers maar een Intel Core i3 4160, deze neemt niet veel dus de CPU koeler kan waarschijnlijk in bijna alle omstandigheden om de laagste snelheid van ~600 RPM kunnen blijven draaien en dit is amper tot niet hoorbaar op een afstand van een kleine meter.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Varieert het toerental van die CPU-fan? Hoe hoog is die in rust? Nuttig om eerst te checken of daar door instellingen wat aan te verbeteren valt.

Verder zou je ook je huidige case wat kunnen gaan modden. Kan geen kwaad eens te kijken wat daar voor mogelijkheden voor zijn. Met zo'n venster in de case kiest men o.a. vaak voor een leuk kleurtje verlichting. Hoeft helemaal niet duur te zijn.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:57

Zerora

Ik Henk 'm!

Kan je niet gewoon beter kijken naar een andere kast om wel de looks te krijgen die je wilt, zonder te downgraden. Dan is het enkel maar wat hardware overzetten en klaar.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Je hebt het over geluidsproductie, maar wat maakt er dan zoveel geluid? Als ik naar je specs kijk, zie ik eigenlijk niets wat veel geluid kan maken (behalve die waardeloze C-merk behuizing dan). Ik heb zelf de Cooler Master Hyper 412 en hoor hem echt zo goed als nooit (tenzij de CPU hard moet werken). Ik zou dan ook zeker niet voor een downgrade gaan, je systeem is hartstikke zuinig en stil (of zou dat moeten zijn), maar wat geld investeren in een in ieder geval degelijke kast (hoeft ook echt geen honderden euro's te kosten). En eventueel een wat betere/stillere processorkoeler. Moederbord vervangen kan altijd nog, als je het echt niet mooi vindt.

Waarom eigenlijk geen micro-atx kast, als je ook zo'n moederbord hebt?

[ Voor 34% gewijzigd door adamvansanten op 04-02-2016 14:08 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
adamvansanten schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:05:
Je hebt het over geluidsproductie, maar wat maakt er dan zoveel geluid? Als ik naar je specs kijk, zie ik eigenlijk niets wat veel geluid kan maken (behalve die waardeloze C-merk behuizing dan). Ik heb zelf de Cooler Master Hyper 412 en hoor hem echt zo goed als nooit (tenzij de CPU hard moet werken). Ik zou dan ook zeker niet voor een downgrade gaan, je systeem is hartstikke zuinig en stil (of zou dat moeten zijn), maar wat geld investeren in een in ieder geval degelijke kast (hoeft ook echt geen honderden euro's te kosten). En eventueel een wat betere/stillere processorkoeler. Moederbord vervangen kan altijd nog, als je het echt niet mooi vindt.

Waarom eigenlijk geen micro-atx kast, als je ook zo'n moederbord hebt?
Geluid is inmiddels onder controle, minimale fan snelheid stond op 2100 RPM 8)7 , blijft over het design. Een micro ATX moederbord vind ik persoonlijk minder mooi, hoewel een micro ATX case optie open blijft. Ik vind persoonlijk wel dat een Micro ATX case echt klein moet zijn.

Pagina: 1