Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 14:36
Afbeeldingslocatie: http://www.vier.be/sites/default/files/styles/spotlight/public/spotlight_programmapagina_3.png

De kandidaten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0gmDL3o.jpg

hier kan je al je verdachte gevens verzamelen in je persoonlijke mol boekje:
https://demol.vier.be/spel#login

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Ontdek de 10 kandidaten | De Mol 2016

let the games begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
aflevering gemist ?
bekijk ze hier terug :)
https://demol.vier.be/afleveringen/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Met de laatste opdracht, het naar beneden springen, was veel geld te verdienen (5000 euro).
Ik zou zeggen dat je als mol probeert het zo 'spannend' mogelijk te maken voor de anderen.
Door helemaal niet te springen als mol val je waarschijnlijk heel erg op. Lijkt me een lastige opdracht voor de mol... iemand andere gedachten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
ja dit is nu eenmaal een opdracht dat je moet uitvoeren.
of je valt zowiezo door de mand :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04 14:33
Vaak is er bij zo'n opdracht wel iemand die zoiets toch niet durft te doen en kan je je als mol lekker kandidaat wanen. Ik denk dat de mol nu vooral pech had dat iedereen durfde te vallen :)
Als mol blijven hangen is geen optie lijkt mij, veel te verdacht.

Overigens leuk dat het geen BV'ers zijn, onbekende mensen zijn wat minder voorzichtig voor de camera en dat is leuker :).

Qua Mol heb ik echt nog geen idee. Mijn gevoel zegt Gilles maar dat is nergens op gebaseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-05 09:59
Was weer een leuke aflevering.. Vaes en zonen NV.. rare move van die Thibaud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-05 15:25
Wauw, ik had geen idee dat dit al begonnen was in België. Gaan we volgen, leuk!

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
yup was super :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LvRkibf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZinQ
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Cathy lijkt mij té fanatiek/opvallend als mol.
Stijn heeft veel geld verdient met de voetbal.
Manuella en thibaud lijkt me niet al is dat meer een gevoel.
Hanne lijkt oprecht en aanwezig.
Gilles en Bruno zijn de meest verdachte
Issabel kan ik niet zo goed pijlen.

Wat denkt de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
mijn opinie gaat naar Manuella nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

razerBE schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:32:
mijn opinie gaat naar Manuella nu :)
^^
Al was het alleen maar omdat niemand het 'lieve huisvrouwke' verdenkt :P .

Ik weet dat het spel soms hard kan zijn, maar persoonlijk vind ik dat de programmamakers met afl. 2 té ver zijn gegaan met de manier waarop de 1e afvaller naar huis ging. Ik kan er de kandidaten eigenlijk niet eens op aankijken, zij zijn toch min of meer in die positie geforceerd (echter hoopt toch iets in mij dat Cathy er snel uit ligt, mede hierdoor).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
KillerBee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:55:
[...]

^^
Al was het alleen maar omdat niemand het 'lieve huisvrouwke' verdenkt :P .
precies :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 06-05 15:06
KillerBee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:55:
[...]Ik weet dat het spel soms hard kan zijn, maar persoonlijk vind ik dat de programmamakers met afl. 2 té ver zijn gegaan met de manier waarop de 1e afvaller naar huis ging. Ik kan er de kandidaten eigenlijk niet eens op aankijken, zij zijn toch min of meer in die positie geforceerd (echter hoopt toch iets in mij dat Cathy er snel uit ligt, mede hierdoor).
mijn vrouw vond het ook heel erg dat ze dat lieten gebeuren, maar dat zijn de programmamakers. En uiteraard is het TV, 99% zie je niet en wat je ziet is gemonteerd. Ruth zal wel een douche en nachtje hotel gehad hebben om op adem te komen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-05 15:31
Bommetje recht van voren was wellicht een beetje cru, maar voor de rest...
Alhoewel ze eigenlijk haar eerst de keuze hadden moeten geven of ze het wilde proberen. Nu had ze geen keus.

Btw die Issabelle gaf toch als antwoord dat de goede nr plaat weg gehaalt moest worden?
Wel een goede optie als mol zijnde, foute info verstrekken waardoor het mislukt, maar wel medeleven tonen door te helpen.

Cathy is idd wel erg fanatiek, maar van de andere kant lukken de spullen ook niet echt bij haar volgens mij.

Qua non verbaal bij de executies heb ik het idee dat ik in elk geval Giles, Hanne, Manuela en Stijn al af kan schrijven.
Cathy reageerde gestressed, maar keek wel redelijk over de top opgelucht. Wellicht een beetje te geforceerd. Rest niet echt positief of negatief iets kunnen zien.
Ben heel slecht in lezen van lichaamstaal ^^

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Heeft iemand een idee waar ik aflevering 2 kan kijken buiten België? De vorige aflevering stond op youtube maar ik kan nu helaas niets vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:31
Aflevering 2 staat ook op Youtube ;)

YouTube: 02.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Thanks! Als je zin heb mag je de volgende afleveringen ook wel posten ;)

• razerBE
nog een paar exclusive filmpjes van dat zelde channel:

YouTube: 02.06

YouTube: 02.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
mooie aflevering weer
heerlijk die paintball :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-05 19:25

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Een toffe aflevering inderdaad! Het verbaasde mij dat geen enkele van de fanatiekere spelers de vrijstelling heeft weggegritst (of de mol als "fanatieke speler"). Erg goed gespeeld door de kandidaten of heeft de mol een steek (en 5000 euro) laten vallen?

Zo gaat het erg snel met de pot. Rare actie van Gilles tijdens de paintbalopdracht om geraakt te zijn, zonder een spoor van verf. Is dat iets wat frequent voorkomt, dat zo'n bolletje verf niet uiteenspat?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
DeadLock schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:26:
Een toffe aflevering inderdaad! Het verbaasde mij dat geen enkele van de fanatiekere spelers de vrijstelling heeft weggegritst (of de mol als "fanatieke speler"). Erg goed gespeeld door de kandidaten of heeft de mol een steek (en 5000 euro) laten vallen?

Zo gaat het erg snel met de pot. Rare actie van Gilles tijdens de paintbalopdracht om geraakt te zijn, zonder een spoor van verf. Is dat iets wat frequent voorkomt, dat zo'n bolletje verf niet uiteenspat?
Of de mol speelt het spel juist zo dat hij de verdachtmaking overlaat aan de andere spelers. Op elk moment eruit gaan en de vrijstelling nemen zou iemand super verdacht maken dus beter hopen dat iemand anders het doet en jezelf zo snel mogelijk uit de voeten maken.

Van die paintball zag je wel dat hij geraakt was, maar heb het vaak genoeg meegemaakt dat een balletje niet uiteenspat of gewoon je afkaatsing van op de muur voelt alsof het echt is.

Je merkt wel dat de mensen die het minst met het spel bezig zijn er het snelst uit liggen. Vermoed dat bij de volgende aflevering het wel eens heel erg competitief zou kunnen gaan worden en het mollen werk echt zal gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 10:59

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik vond het ook een mooie aflevering. De eerste opdracht was heel cool, vooral omdat de ene groep de andere beïnvloedde zonder het door te hebben. Moest ook erg lachen om Hanne en haar opmerkingen over de ondertiteling.
DeadLock schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:26:
Het verbaasde mij dat geen enkele van de fanatiekere spelers de vrijstelling heeft weggegritst (of de mol als "fanatieke speler"). Erg goed gespeeld door de kandidaten of heeft de mol een steek (en 5000 euro) laten vallen?
Het was een emotionele dag voor de groep en om ze dan eigenhandig tot een nacht in die bouwval te veroordelen... Daarbij vestig je ook te veel aandacht op jezelf als mol. Het kon gewoon niet. De enige die daar wat over zei was Stijn ('ik kon het gewoon niet maken naar de groep').

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h01N12t.jpg
Ik dacht echt dat het de huisvrouw was, zou mooi geweest zijn :)
Ik blijf erbij dat het een vrouw is :p
Dan ga ik maar voor de onschuldlijkende Hanne/issabelle.
Hanne leek echt wel op haar gemak bij de ketting proef, even lekker koken lol :p

[ Voor 3% gewijzigd door razerBE op 16-02-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Idd, Hanne begon met opstoken van de groep om dan gezellig de rest te laten discussieren...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Vooralsnog verdenk ik vooral Stijn. Bij de opdracht met schakelaars doet die in het begin niet zo veel en na dat iedereen er uit is gaat die nog ff snel één schakelaar omzetten omdat die allang bedacht heeft die eerste schakelaar in ieder geval niet om te zetten. Zo lijkt het alsof die heel fanatiek was maar ik vermoed dat dat wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wut, de Mol in belgië? Is dit het zelfde als op de Nederlander, alleen dan met een ander spel, kandidaten en locatie?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Shifty47 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:05:
Vooralsnog verdenk ik vooral Stijn. Bij de opdracht met schakelaars doet die in het begin niet zo veel en na dat iedereen er uit is gaat die nog ff snel één schakelaar omzetten omdat die allang bedacht heeft die eerste schakelaar in ieder geval niet om te zetten. Zo lijkt het alsof die heel fanatiek was maar ik vermoed dat dat wel mee valt.
Ik denk het niet hoor, in de vorige aflevering heeft hij in het voetbalspel veel centen binnen gehaald. Ook heeft hij de vrijstelling kaart in deze aflevering niet gepakt (alhoewel hij ook gegokt kan hebben dat een ander dit wel zou doen).
Ik ben het wel met je eens dat hij tijdens de schakelaar opdracht vreemd bezig is geweest, vooral ook in de laatste 30 seconden. Hij blijft gewoon stil staan, terwijl er toch niets te verliezen is, hij had dus gewoon moeten rennen naar de schakelaar, had ie dan toch geraakt geweest, dan is het pech, maar heeft ie het in elk geval wél geprobeert.

Jammer van Manuella... ;(

@NeFoRcE: het spel is hetzelfde, dus net als Wie Is De Mol Nederland (sterker nog: België is ooit met dit programma begonnen, Wie Is De Mol is dus gebaseerd op de voormalige Belgische variant), met -uiteraard- andere kandidaten. De locatie is Argentinië

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
NeFoRcE schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:10:
Wut, de Mol in belgië? Is dit het zelfde als op de Nederlander, alleen dan met een ander spel, kandidaten en locatie?
Is in België ontstaan, en naar ik me heb laten wijsmaken de beste versie van de mol. Wellicht ook omdat ze maar enkele seizoenen hebben gedaan, en het concept niet hebben doen verwateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
NeFoRcE schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:10:
De opnames gebeuren in Argentina, verder is het niet hetzelfde.
Alleen is het niet met bekende personen van op tv, maar met gewone mensen.
En ja alles wordt ondertiteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
KillerBee schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:48:
[...]

Ik denk het niet hoor, in de vorige aflevering heeft hij in het voetbalspel veel centen binnen gehaald.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in ja.. Daar had die de penalty voor het verdubbelen wel naast moeten trappen :)
Mmh.. Blijkbaar weet ik dan helemaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34
Shifty47 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:47:

Thanks! Als je zin heb mag je de volgende afleveringen ook wel posten ;)
Gewoon naar:
https://demol.vier.be/afleveringen/

Vanuit NL bereikbaar. De videos hier zijn gewoon gelinkt naar YouTube.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Chillz schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Gewoon naar:
https://demol.vier.be/afleveringen/

Vanuit NL bereikbaar. De videos hier zijn gewoon gelinkt naar YouTube.
In het begin werkte die link steeds niet maar inmiddels wel had ik inderdaad ontdekt. Maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Jammer, jammer, jammer; Bruno vond ik veruit de sympathiekste in de groep. Aan de andere kant is het zo kort voor de finale wel tijd voor ongeremd fanatisme. Iedereen die nu nog over is durft over lijken te gaan.

Ik zet m'n punten in op Stijn. Vandaag maakte 'ie weer mooi gebruik van Gilles' verkeerde voorzet bij de pizzakoeriers (coole opdracht trouwens, hoop dat de WidM makers meekijken) en lukte het hem als ingenieur niet om een torentje van stokjes te bouwen. Ik heb hetzelfde diploma; dit kan echt elke bouwko.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
Tektoon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:03:
Jammer, jammer, jammer; Bruno vond ik veruit de sympathiekste in de groep. Aan de andere kant is het zo kort voor de finale wel tijd voor ongeremd fanatisme. Iedereen die nu nog over is durft over lijken te gaan.

Ik zet m'n punten in op Stijn. Vandaag maakte 'ie weer mooi gebruik van Gilles' verkeerde voorzet bij de pizzakoeriers (coole opdracht trouwens, hoop dat de WidM makers meekijken) en lukte het hem als ingenieur niet om een torentje van stokjes te bouwen. Ik heb hetzelfde diploma; dit kan echt elke bouwko.
een goede fundering draait op alles :D :p
Ik blijf bij hanne, ziet ze zo onschuldig uit ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Hanne lijkt me zeer onwaarschijnlijk; bij de opdracht in het slachthuis was zij als laatste over en besliste zij over 5000e in/uit de pot. Als de mol hier als laatste is neemt hij/zij altijd de vrijstelling om het geld uit de pot te houden.

Ik kijk net het een en ander terug en kom tot de conclusie dat Stijn als mol nooit die laatste penalty had raak geschoten. Gilles brengt daarentegen geen grote bedragen binnen en is betrokken bij een hoop gemiste kansen. Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 13:55
Wat een fantastische laatste aflevering! Zo moet (wie is) de mol zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Tektoon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:20:
Hanne lijkt me zeer onwaarschijnlijk; bij de opdracht in het slachthuis was zij als laatste over en besliste zij over 5000e in/uit de pot. Als de mol hier als laatste is neemt hij/zij altijd de vrijstelling om het geld uit de pot te houden.

Ik kijk net het een en ander terug en kom tot de conclusie dat Stijn als mol nooit die laatste penalty had raak geschoten. Gilles brengt daarentegen geen grote bedragen binnen en is betrokken bij een hoop gemiste kansen. Hmm..
Stijn en Hanne hebben heel erg de schijn tegen om Mol te zijn inderdaad. Fanatiek, sportief en geld binnenbrengen.

Gilles is wel heel erg fanatiek, maar heeft ook wel mol-kwaliteiten.
En dan is er Cathy... Waarvan het soms best opvallend is dat ze zo lang in het spel zit

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Als Belg heb ik voor het eerst het seizoen in Nederland gevolgd en nu ook de Belgische versie. De Belgische versie is echt zoveel keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik zit al vanaf t begin op Gilles, en mijn tunnel wordt met elke aflevering kleiner ... Blij dat de Vlamingen het via hun site gewoon in goede kwaliteit via YT te streamen hebben!

Maar inderdaad, deze versie is wel veel beter dan wat 'wij' er van gemaakt hebben. Betere opdrachten, meer balans door +/- bedragen tegenover vrijstellingen/pasvragen (jokers) te zetten, wat vroeger bij WIDM ook was. Dan moest je vaak een vrijstelling verdedigen, en kon de groep geld winnen als t lukte die af te pakken (of als niemand m pakte dat er geld bij kwam). Dan geef je motivatie aan de groep. En het is leukere tv voor ons :P

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Chillz schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:41:
[...]
Gilles is wel heel erg fanatiek, maar heeft ook wel mol-kwaliteiten.
En dan is er Cathy... Waarvan het soms best opvallend is dat ze zo lang in het spel zit
Fanatisme is een mol-kwaliteit. ;)

Er is trouwens ook een spotify play-list met muziek uit de serie. Ik moet zeggen dat een van de fijnste perks van het in-België-wonen, naast de killer mayonaise, de muzieksmaak van onze buur is. Ik word erg blij als ik DJ Krush voorbij hoor komen, of een van de kandidaten Hozier blijkt te luisteren.

(er staat natuurlijk ook een hoop Hans 'beter-goed-gejat-dan-slecht-verzonnen' Zimmer op, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
Bv202 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:56:
Als Belg heb ik voor het eerst het seizoen in Nederland gevolgd en nu ook de Belgische versie. De Belgische versie is echt zoveel keer beter :)
hoe zit het met de vergelijking opdrachten winnen ?
Onze BE versie is niet zo schitterend zo te zien :P
Hoe staat NL hierover? Paar dagen geleden eerste aflevering van NL bekeken.
Klopt het ook dat de NL versie met bekende personen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
razerBE schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:03:
[...]

hoe zit het met de vergelijking opdrachten winnen ?
Onze BE versie is niet zo schitterend zo te zien :P
Hoe staat NL hierover? Paar dagen geleden eerste aflevering van NL bekeken.
Klopt het ook dat de NL versie met bekende personen is?
In Nederland wordt véél minder gewonnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
Bv202 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:05:
[...]

In Nederland wordt véél minder gewonnen :p
Cancellen dan maar
:+ :+ :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:14
Tof dat WIDM in België niet met bekende personen is. Dat aspect vond ik altijd zo leuk in de eerste WIDM seizoenen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Barns schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:13:
Tof dat WIDM in België niet met bekende personen is. Dat aspect vond ik altijd zo leuk in de eerste WIDM seizoenen in NL.
Het feit dat er gewoon veel meer fanatiekelingen tusen de onbekenden zitten, zegt al wel iets. 'Onze' bekenden (al is BN een groot woord in deze) lijken het te doen om zo lang mogelijk in t spel te blijven. Zo veel mogelijk exposure. Dat ze daar de pot voor opofferen, vinden ze niet zo erg lijkt het.
Ook dat ze elkaar niet kennen helpt denk ik met het spel - als je iemand persoonlijk al kent, al is t maar een beetje, is het een heel ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik vind het ook leuk dat er mensen meedoen die niet gewend zijn om op tv te komen, maar ik weet niet zo zeker of er in de Belgische versie meer fanatiekelingen zitten en of het gedrag van de bn'ers vooral komt door drang naar exposure.

Zeker de eerste afvallers van De Mol 4 waren voorstander van een gezellig avontuurtje en er ontstond zelfs ruzie omdat Cathy en Gilles in de ogen van de groep te fanatiek waren. Je ziet de kandidaten uit De Mol gewoon een ontwikkeling doormaken en langzaamaan beseffen dat ze in een gelaagd spel zitten waarin ook wordt vals gespeeld. Het fanatisme en het mollen is nu 'ok'.

De bn'ers stappen al met die ervaring in. WidM loopt 12 jaar voor. Ik denk dat je hierin de komende seizoenen ook wel een verandering zal zien bij de Belgen. Het fanatisme krijgt met de tijd een ander gezicht; de pot spekken is eruit vliegen dus als je wilt winnen zul je slimmer moeten zijn.

Maar het verschil tussen wel/geen bn'ers of bv's blijft groot. Het een werkt beter in Nederland (de versie zonder bn'ers trok geen kijkers meer) en het ander beter in België. Zie ook Expeditie Robinson bijvoorbeeld; dat werd in Nederland een groter succes door de bekende koppen terwijl de Belgen daardoor afhaakten. Een programma als 'Komen Eten' zou in Nederland ook met bn'ers zijn, denk ik (als het hier* al zou worden uitgezonden).

EDIT *daar. Nederbelg zijn is soms wat verwarrend. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En dan ligt net degene eruit waarvan je al sowieso wist dat die eruit zou gaan.

Ik kan theorieën voor elke persoon bedenken die er nog in zit waarom ze de mol zouden kunnen zijn.

Mijn grootste twijfel zit tussen Hanne en Gilles eigenlijk. Ik neig richting Gilles.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-05 23:04

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

En het is dan Cathy. Zat op Issabel maar in de aflevering dat ze eruit ging al geswitched naar Cathy.
Ik vind deze Wie is de mol zo veel leuker dan de Nederlandse. De opdrachten zitten soms zo goed in elkaar.

[ Voor 167% gewijzigd door Pjotrik op 16-03-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Morgen de finale! Toch? Of komt er de week erop nog een uitzending? In ieder geval, zie hier voor wat pre-show hype uit De Standaard.

Ik kan zowel Cathy als Gilles nog altijd niet wegstrepen als kandidaat. De laatste keer dat ik dit probleem in de finale had was in 2008 met Dennis en Edo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Het zit erop. Ik vond het een mooie ontknoping! Van mij had Hanne mogen winnen, maar voila. Volgende week nog een hele aflevering met onthullingen, die vind ik stiekem altijd het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik had het gewoon goed :D Ik had lang getwijfeld tussen Issabel (blijft een rare spelling) en wie nu de Mol blijkt maar toen die eerste er uit ging was t voor mij duidelijk.

Het schijnt dat het Mollogo op t groene scherm anders was voor de Mol dan voor de de kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Poekie schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:00:
Ik had het gewoon goed :D Ik had lang getwijfeld tussen Issabel (blijft een rare spelling) en wie nu de Mol blijkt maar toen die eerste er uit ging was t voor mij duidelijk.

Het schijnt dat het Mollogo op t groene scherm anders was voor de Mol dan voor de de kandidaten.
Idd, gisteren de aflevering waar alles werd uitgelegd. In het logo dat bij de mol verscheen kon je niet uit het doolhof ontsnappen dat van de andere kandidaten wel. Subtiel maar toch goed. Verder had de mol ook telkens een kledingstuk aan van het dagboekje van de kandidaat die het spel als laatste had moeten verlaten. En in zijn playlist zaten allemaal verwijzingen naar de opdrachten van de kandidaten. Wel straf dat uiteindelijk maar 2 kandidaten echt doorhadden wie de mol was. Top editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Gister heb ik de slotaflevering gekeken. Top!
Naar mijn mening een stuk beter uitgevoerd dan de Nederlandse slotafleveringen van de laatste jaren.
Geen gehype en eerst een hoop tijdrekken naar de ontknoping. Maar gewoon lekker veel tijd voor het laten zien van sabotages en gesprekken met kandidaten en mol.
Ook mooi dat ze eens wat statistieken en weetjes tonen. Dat zijn leuke dingen om te weten te komen.

spoiler:
Gilles was wel aardig als mol. Maar ik heb het idee dat hij toch ook wel heel veel is geholpen door de regie. Hoe een mol was hij geweest als hij vooraf niet echt alles al had geweten?
(Zouden alle NL mollen ook zoveel geholpen worden? Ze laten het achter in ieder geval niet in deze mate zien)

Cathy en Hanne hebben het beide goed gedaan. Als enige de mol gevonden en dan echt met een minimaal verschil de vragen uit de finale spelen.
Van Cathy is het ook wel super hoe ze omgaat met de winst en het delen en plannen maken voor het prijsgeld.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik weet nog dat de beste mol ever George toen had geoefend om hoogtevrees te faken - met een team van de redactie, en dus inderdaad ook op de hoogte was van (vrijwel) alle opdrachten. Maar toen lieten ze dat ook wel meer zien.
Zo'n sleutel onder die kist zoals bij die bergklimopdracht dit seizoen - natuurlijk redactie. Die briefjes in dat dierenparkhotel vorig seizoen - redactie (dat de Mol ze wel zelf plaatst is niet meer dan logisch eigenlijk - anders is het echt redactie vs. de deelnemers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Chillz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:39:
Hoe een mol was hij geweest als hij vooraf niet echt alles al had geweten?
(Zouden alle NL mollen ook zoveel geholpen worden? Ze laten het achter in ieder geval niet in deze mate zien)
Ja. Ze laten het niet zien omdat ze in Nederland 12 seizoenen voorlopen. De tijd dat het 'verrassend' is om te zien hoe een mol geholpen wordt door de redactie hebben we hier al gehad. Sterker nog; de geoefende WidM kijker weet dat de mol alles van te voren weet en gebruikt dat als hulpmiddel om 'm te ontmaskeren.

Ik kreeg overigens de indruk dat Cathy de WidM seizoenen heeft teruggekeken. Termen als 'trust nobody' komen hier vandaan. Als er nog meer seizoenen volgen (is dat al bekend?) zal De Mol zich qua fanatisme snel optrekken aan WidM denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Tektoon schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:27:
Ja. Ze laten het niet zien omdat ze in Nederland 12 seizoenen voorlopen. De tijd dat het 'verrassend' is om te zien hoe een mol geholpen wordt door de redactie hebben we hier al gehad. Sterker nog; de geoefende WidM kijker weet dat de mol alles van te voren weet en gebruikt dat als hulpmiddel om 'm te ontmaskeren.

Ik kreeg overigens de indruk dat Cathy de WidM seizoenen heeft teruggekeken. Termen als 'trust nobody' komen hier vandaan.
Ja, het werd gezegd dat ze alles terug had gekeken (door Hanne geloof ik)
Aan de hand daarvan had ze haar plan en 'checklist' opgesteld. Slim
Als er nog meer seizoenen volgen (is dat al bekend?) zal De Mol zich qua fanatisme snel optrekken aan WidM denk ik. :)
Er komt zeker weer een Vlaamse versie.
Sterker nog, je kunt je al inschrijven... *D
=> https://www.shortaudition.com/De-Mol

(Je kunt alle landen opgeven bij woonplaats, dus Nederlanders zouden in principe ook in kunnen schrijven. Geen idee of ze daar dan ook voor open staan... Ik zou wel willen, maar weet nu al dat ik dan niet ga kunnen, helaas... :) )

[ Voor 11% gewijzigd door Chillz op 31-03-2016 15:10 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

We gaan weer beginnen! Komend voorjaar op Vier een nieuwe reeks van 'De Mol'. Dit keer in Zuid Afrika!

Persbericht. Helaas nog geen precieze uitzend datum maar goed. Het eerste nieuws is er. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41
Tektoon schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:20:
We gaan weer beginnen! Komend voorjaar op Vier een nieuwe reeks van 'De Mol'. Dit keer in Zuid Afrika!

Persbericht. Helaas nog geen precieze uitzend datum maar goed. Het eerste nieuws is er. oOo
Nu! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 00:37

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm beetje jammer dat het terugkijken ('herbekijken') niet meer op YT is maar via een eigen player die maximaal 720x404 doet ipv de geweldige 1080p van vorig seizoen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Nieuw topic is er al. Misschien een slotje op deze?

Pagina: 1