De kandidaten:

hier kan je al je verdachte gevens verzamelen in je persoonlijke mol boekje:
https://demol.vier.be/spel#login
let the games begin
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
^^
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
preciesKillerBee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:55:
[...]
^^
Al was het alleen maar omdat niemand het 'lieve huisvrouwke' verdenkt.
mijn vrouw vond het ook heel erg dat ze dat lieten gebeuren, maar dat zijn de programmamakers. En uiteraard is het TV, 99% zie je niet en wat je ziet is gemonteerd. Ruth zal wel een douche en nachtje hotel gehad hebben om op adem te komen.KillerBee schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:55:
[...]Ik weet dat het spel soms hard kan zijn, maar persoonlijk vind ik dat de programmamakers met afl. 2 té ver zijn gegaan met de manier waarop de 1e afvaller naar huis ging. Ik kan er de kandidaten eigenlijk niet eens op aankijken, zij zijn toch min of meer in die positie geforceerd (echter hoopt toch iets in mij dat Cathy er snel uit ligt, mede hierdoor).
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Thanks! Als je zin heb mag je de volgende afleveringen ook wel postenShitHappens schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:52:
Aflevering 2 staat ook op Youtube![]()
YouTube: 02.00
Of de mol speelt het spel juist zo dat hij de verdachtmaking overlaat aan de andere spelers. Op elk moment eruit gaan en de vrijstelling nemen zou iemand super verdacht maken dus beter hopen dat iemand anders het doet en jezelf zo snel mogelijk uit de voeten maken.DeadLock schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:26:
Een toffe aflevering inderdaad! Het verbaasde mij dat geen enkele van de fanatiekere spelers de vrijstelling heeft weggegritst (of de mol als "fanatieke speler"). Erg goed gespeeld door de kandidaten of heeft de mol een steek (en 5000 euro) laten vallen?
Zo gaat het erg snel met de pot. Rare actie van Gilles tijdens de paintbalopdracht om geraakt te zijn, zonder een spoor van verf. Is dat iets wat frequent voorkomt, dat zo'n bolletje verf niet uiteenspat?
Het was een emotionele dag voor de groep en om ze dan eigenhandig tot een nacht in die bouwval te veroordelen... Daarbij vestig je ook te veel aandacht op jezelf als mol. Het kon gewoon niet. De enige die daar wat over zei was Stijn ('ik kon het gewoon niet maken naar de groep').DeadLock schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:26:
Het verbaasde mij dat geen enkele van de fanatiekere spelers de vrijstelling heeft weggegritst (of de mol als "fanatieke speler"). Erg goed gespeeld door de kandidaten of heeft de mol een steek (en 5000 euro) laten vallen?
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
[ Voor 3% gewijzigd door razerBE op 16-02-2016 12:59 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik denk het niet hoor, in de vorige aflevering heeft hij in het voetbalspel veel centen binnen gehaald. Ook heeft hij de vrijstelling kaart in deze aflevering niet gepakt (alhoewel hij ook gegokt kan hebben dat een ander dit wel zou doen).Shifty47 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:05:
Vooralsnog verdenk ik vooral Stijn. Bij de opdracht met schakelaars doet die in het begin niet zo veel en na dat iedereen er uit is gaat die nog ff snel één schakelaar omzetten omdat die allang bedacht heeft die eerste schakelaar in ieder geval niet om te zetten. Zo lijkt het alsof die heel fanatiek was maar ik vermoed dat dat wel mee valt.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Is in België ontstaan, en naar ik me heb laten wijsmaken de beste versie van de mol. Wellicht ook omdat ze maar enkele seizoenen hebben gedaan, en het concept niet hebben doen verwateren.NeFoRcE schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:10:
Wut, de Mol in belgië? Is dit het zelfde als op de Nederlander, alleen dan met een ander spel, kandidaten en locatie?
De opnames gebeuren in Argentina, verder is het niet hetzelfde.NeFoRcE schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:10:
Wut, de Mol in belgië? Is dit het zelfde als op de Nederlander, alleen dan met een ander spel, kandidaten en locatie?
Daar heb je inderdaad wel gelijk in ja.. Daar had die de penalty voor het verdubbelen wel naast moeten trappenKillerBee schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:48:
[...]
Ik denk het niet hoor, in de vorige aflevering heeft hij in het voetbalspel veel centen binnen gehaald.
Gewoon naar:Shifty47 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:47:
Thanks! Als je zin heb mag je de volgende afleveringen ook wel posten
Leeg - Sinds 20180907
In het begin werkte die link steeds niet maar inmiddels wel had ik inderdaad ontdekt. Maar toch bedankt!Chillz schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:23:
[...]
Gewoon naar:
https://demol.vier.be/afleveringen/
Vanuit NL bereikbaar. De videos hier zijn gewoon gelinkt naar YouTube.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
een goede fundering draait op allesTektoon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:03:
Jammer, jammer, jammer; Bruno vond ik veruit de sympathiekste in de groep. Aan de andere kant is het zo kort voor de finale wel tijd voor ongeremd fanatisme. Iedereen die nu nog over is durft over lijken te gaan.
Ik zet m'n punten in op Stijn. Vandaag maakte 'ie weer mooi gebruik van Gilles' verkeerde voorzet bij de pizzakoeriers (coole opdracht trouwens, hoop dat de WidM makers meekijken) en lukte het hem als ingenieur niet om een torentje van stokjes te bouwen. Ik heb hetzelfde diploma; dit kan echt elke bouwko.
Stijn en Hanne hebben heel erg de schijn tegen om Mol te zijn inderdaad. Fanatiek, sportief en geld binnenbrengen.Tektoon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:20:
Hanne lijkt me zeer onwaarschijnlijk; bij de opdracht in het slachthuis was zij als laatste over en besliste zij over 5000e in/uit de pot. Als de mol hier als laatste is neemt hij/zij altijd de vrijstelling om het geld uit de pot te houden.
Ik kijk net het een en ander terug en kom tot de conclusie dat Stijn als mol nooit die laatste penalty had raak geschoten. Gilles brengt daarentegen geen grote bedragen binnen en is betrokken bij een hoop gemiste kansen. Hmm..
Leeg - Sinds 20180907
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Fanatisme is een mol-kwaliteit.Chillz schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:41:
[...]
Gilles is wel heel erg fanatiek, maar heeft ook wel mol-kwaliteiten.
En dan is er Cathy... Waarvan het soms best opvallend is dat ze zo lang in het spel zit
hoe zit het met de vergelijking opdrachten winnen ?Bv202 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:56:
Als Belg heb ik voor het eerst het seizoen in Nederland gevolgd en nu ook de Belgische versie. De Belgische versie is echt zoveel keer beter
In Nederland wordt véél minder gewonnenrazerBE schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:03:
[...]
hoe zit het met de vergelijking opdrachten winnen ?
Onze BE versie is niet zo schitterend zo te zien![]()
Hoe staat NL hierover? Paar dagen geleden eerste aflevering van NL bekeken.
Klopt het ook dat de NL versie met bekende personen is?
Het feit dat er gewoon veel meer fanatiekelingen tusen de onbekenden zitten, zegt al wel iets. 'Onze' bekenden (al is BN een groot woord in deze) lijken het te doen om zo lang mogelijk in t spel te blijven. Zo veel mogelijk exposure. Dat ze daar de pot voor opofferen, vinden ze niet zo erg lijkt het.Barns schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:13:
Tof dat WIDM in België niet met bekende personen is. Dat aspect vond ik altijd zo leuk in de eerste WIDM seizoenen in NL.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
[ Voor 167% gewijzigd door Pjotrik op 16-03-2016 21:33 ]
Idd, gisteren de aflevering waar alles werd uitgelegd. In het logo dat bij de mol verscheen kon je niet uit het doolhof ontsnappen dat van de andere kandidaten wel. Subtiel maar toch goed. Verder had de mol ook telkens een kledingstuk aan van het dagboekje van de kandidaat die het spel als laatste had moeten verlaten. En in zijn playlist zaten allemaal verwijzingen naar de opdrachten van de kandidaten. Wel straf dat uiteindelijk maar 2 kandidaten echt doorhadden wie de mol was. Top editie.Poekie schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:00:
Ik had het gewoon goedIk had lang getwijfeld tussen Issabel (blijft een rare spelling) en wie nu de Mol blijkt maar toen die eerste er uit ging was t voor mij duidelijk.
Het schijnt dat het Mollogo op t groene scherm anders was voor de Mol dan voor de de kandidaten.
Leeg - Sinds 20180907
Ja. Ze laten het niet zien omdat ze in Nederland 12 seizoenen voorlopen. De tijd dat het 'verrassend' is om te zien hoe een mol geholpen wordt door de redactie hebben we hier al gehad. Sterker nog; de geoefende WidM kijker weet dat de mol alles van te voren weet en gebruikt dat als hulpmiddel om 'm te ontmaskeren.Chillz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:39:
Hoe een mol was hij geweest als hij vooraf niet echt alles al had geweten?
(Zouden alle NL mollen ook zoveel geholpen worden? Ze laten het achter in ieder geval niet in deze mate zien)
Ja, het werd gezegd dat ze alles terug had gekeken (door Hanne geloof ik)Tektoon schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:27:
Ja. Ze laten het niet zien omdat ze in Nederland 12 seizoenen voorlopen. De tijd dat het 'verrassend' is om te zien hoe een mol geholpen wordt door de redactie hebben we hier al gehad. Sterker nog; de geoefende WidM kijker weet dat de mol alles van te voren weet en gebruikt dat als hulpmiddel om 'm te ontmaskeren.
Ik kreeg overigens de indruk dat Cathy de WidM seizoenen heeft teruggekeken. Termen als 'trust nobody' komen hier vandaan.
Er komt zeker weer een Vlaamse versie.Als er nog meer seizoenen volgen (is dat al bekend?) zal De Mol zich qua fanatisme snel optrekken aan WidM denk ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Chillz op 31-03-2016 15:10 ]
Leeg - Sinds 20180907
Nu!Tektoon schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:20:
We gaan weer beginnen! Komend voorjaar op Vier een nieuwe reeks van 'De Mol'. Dit keer in Zuid Afrika!
Persbericht. Helaas nog geen precieze uitzend datum maar goed. Het eerste nieuws is er.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq