CPU 100% door random processen na systeemcrash

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 16:29

musicer

Press any key to continue....

Topicstarter
Sinds mijn windows 10 laptop vanmorgen tijdens het draaien van Matlab crashte werkt deze niet meer zoals het zou moeten.
De taskmanager zegt dat de CPU constant op 100% draait waardoor ook de fan meteen vol aan gaat. Dit door verschillende random aps als taskmanager zelf of bijvoorbeeld Desktop Window Manager. Zie onderstaand plaatje

tskmngr

Dit zijn programma's die normaal nog geen fractie van de CPU gebruiken. Zeker omdat er een quadcore I7 processor in de laptop zit

Ik heb de PC al in safemode opgestart en geprobeerd zo veel mogelijk processen af te sluiten, maar ik krijg de CPU met geen mogelijkheid lager dan 100%.

Heeft iemand suggesties over waar het probleem in zou kunnen zitten? Dit kan ik momenteel namelijk erg slecht gebruiken tijdens mijn afstuderen

EDIT:

Speedfan geeft vervolgens totaal andere waarden zodra ik net opgestart ben en nog niets bijzonders heb draaien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f475sVpqE5dnhbI7JjuBpA7D/full.png

Wel wordt de laptop erg warm voor wanneer deze net is opgestart

[ Voor 15% gewijzigd door musicer op 02-02-2016 14:47 ]

Beste antwoord (via musicer op 03-02-2016 09:36)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Laat Windows eens chkdsk /f draaien vanaf de command prompt. Mocht dat niet helpen laat dan system file checker de integriteit van de Windows installatie eens nagaan door sfc /scannow uit te voeren vanaf de command prompt.

Draai eens een aantal scanners om te zien of het probleem niet door een beest wordt veroorzaakt dat zich in processen nestelt. Scan eens met:
TDSS Killer
Hitman Pro
Super Antispyware
Malwarebytes Antimalware
Norton Power Eraser

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:53

The_Worst

Unox

Setting synchronization proces wordt gebruikt om de instellingen te synchroniseren met andere apparaten. Maak je gebruik van een Microsoft-account? Indien ja, koppel deze is los, herstart en kijk wat er dan gebeurt.

Als je inlogt met een nieuw gebruikersprofiel?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Topicstarter
Het probleem is dat de processen die leiden tot de constante 100% (of af en toe 99%) heel wisselend zijn. Als ik nu een nieuwe screenshot zou maken staat Setting synchronization proces er helemaal niet meer tussen op 0%. Het zijn dus telkens verschillende processen die even heel veel CPU gebruiken. Terwijl deze to voor vandaag maar een fractie van de totale cpu gebruikten.

Ook gebeurt het probleem ook in safe mode wanneer deze dus ook niet het gebruikersaccount kan synchroniseren

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Laat Windows eens chkdsk /f draaien vanaf de command prompt. Mocht dat niet helpen laat dan system file checker de integriteit van de Windows installatie eens nagaan door sfc /scannow uit te voeren vanaf de command prompt.

Draai eens een aantal scanners om te zien of het probleem niet door een beest wordt veroorzaakt dat zich in processen nestelt. Scan eens met:
TDSS Killer
Hitman Pro
Super Antispyware
Malwarebytes Antimalware
Norton Power Eraser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer

musicer

Topicstarter
Ik had inderdaad sfc /scannow gedraaid, masr helaas zonder succes. Ook malwarebytes en hitman pro gaven geen resultaat.

Als laatste redmiddel toch Windows maar helemaal opnieuw geïnstalleerd. Dat lijkt het probleem in ieder geval voorlopig opgelost te hebben. Toch bedankt voor de suggesties