Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 731715

Topicstarter
Hoi,
In mei 2014 kocht ik mijn huawei g510. Nooit problemen mee gehad, totdat ik de telefoon een paar dagen terug opstartte en ik allerlei meldingen kreeg over gecrashte apps (dat had ik dan wel al eens eerder gehad, maar was op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten). Iedere app stopt. Maakt niet uit of de app gedownload is, of een systeemapp is, iedere app geeft een melding dat ze gestopt zijn (deze meldingen kreeg ik al zonder dat ik een app aanklikte.)
Dus open ik instellingen om apps te verwijderen of te uit te schakelen, in hoop de meldingen weg te krijgen. Echter de telefoon zegt wel dat hij de app verwijdert/uitschakeld, maar wanneer je deze opnieuw opstart krijg ik weer crash meldingen van apps, en zijn de "verwijderde" apps gewoon weer op mijn telefoon. Trouwens, als eenmaal de instellingen zijn geopend (die enige app die soms nog werkt) gaat hij niet meer terug naar de startpagina--> huawei startscherm is dan ook gestopt. Dit is enkel te verhelpen door de accu eruit te halen, opstarten via de telefoon helpt niet.

Ook heb ik geprobeerd een factory reset te doen, maar hetzelfde probleem:
De telefoon geeft aan dat hij is gereset, maar is niet zo. Ook het proberen updaten/nieuwe firmware wil hij niet installeren, maakt niet uit of ik het via de telefoon probeer of via mijn laptop met usb of sd kaartje naar de telefoon. Overigens gaat de telefoon ook niet meer in safe mode, maakt niet uit hoe ik het probeer.

De garantie is verlopen. De telefoon draait op android 4.1. Verder heb ik mijn telefoon nooit laten vallen, geen illegale software, enkel mail, whatsapp en een enkele game.

De meest voorkomde melding is toch wel 'Het proces com.google.process.gapps is gestopt.'

Ik hoop dat iemand weet wat ik nog meer kan doen, alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

Gooi de cache en lokale data weg van Google Play Store (Settings -> Apps -> All), dat kan het euvel met de meest voorkomende melding oplossen.

Lukt dat, probeer daarna een factory reset via recovery mode.

Heb eens een complete kernel fail in m'n scherm gehad met de Huawei G700, enige dat hielp was een factory reset middels de recovery. Nog steeds stoppen sommige apps spontaan, met name Skype heeft er een handje van. Bij de Samsung S2 was uiteindelijk de flash chip overleden.. Maar tot zover blijft de Huawei nog werkbaar.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!

Maar helaas,
cache/ data wissen lukt ook niet. De telefoon doet wel alsof hij de data aan het verwijderen is maar is niet zo (de melding Het proces com.google.process.gapps is gestopt.' komt vaak naar boven als ik iets probeer te wissen).
Ook factory reset via recovery mode nept hij, hij zet niks terug naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Maak je toevallig gebruik van Swiftkey?

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Ok, kan je wel Google Play Store geforceerd stoppen en daarna de updates deinstalleren?

Werkt dat niet, bij Instellingen > Apps > Alle even zoeken naar Download Manager en deze uit- en aanzetten. Anders ook de cache/data weggooien.

Werkt dat niet, bij Instellingen > Apps > Alle op de menu-knop van je telefoon drukken en 'App voorkeuren' verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij doet alles (op cache/data verwijderen na).. maar de meldingen blijven, en zodra ik de telefoon opnieuw opstart om te kijken of deze daadwerkelijk alles heeft gedaan, is alles weer terug, niks is verwijdert/ gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

De cache en data zullen wel leeg zijn, op het moment dat je deze verwijdert moet je direct onder het kopje "opslag" de Data op 0.00B of misschien 4.00KB zien staan. Voor Cache geldt hetzelfde. Dit kan weer meer worden nagelang de App draait, ook na een herstart en zeker bij systeem apps.

Ook zullen de meeste Apps standaard weer gaan draaien na een reboot, het stoppen is effectief nodig om volledige data/cache verwijdering toe te laten.

Heb je ook de optie 'Appvoorkeuren herstellen' kunnen vinden?

En blijft de melding ook terugkomen nu, want dat lees ik niet terug..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De data/cache blijft exact hetzelfde als het eerst was, voor dat ik op het knopje drukte. Ook blijven de meldingen bestaan nadat ik de appvoorkeuren heb hersteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Anoniem: 731715 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:22:

De garantie is verlopen. De telefoon draait op android 4.1. Verder heb ik mijn telefoon nooit laten vallen, geen illegale software, enkel mail, whatsapp en een enkele game.
op producten die je koopt in de EU moet 2 jaar garantie zitten dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

^ dat ook.

Mocht je een SD kaart erin hebben zitten, probeer deze ook eerst eruit te halen.

Het enige wat ik anders via Google zo snel nog vind is een app als Clean Master Phone Boost gebruiken om alle caches van alle apps weg te gooien. Mocht ook dit niks uithalen misschien toch eens langs de winkel waar de telefoon vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zonder SD kaart maakt geen verschil.

Maar inderdaad. Ik heb zojuist de kassabon gevonden, 24 maanden garantie. Geen idee hoe ik erbij kom dat de garantie is verlopen... Sorry hiervoor.
Ik ga maar eens terug naar de winkel :)

UPDATE:
Ik ben vandaag terug naar de Kijkshop geweest, om daar mijn telefoon op te halen. Echter, de telefoon kon niet meer gemaakt worden en als vervangend toestel kreeg de veel nieuwere Huawei P8 Lite gratis.
Even een vergelijking: de G510 kostte 1,5 jaar geleden €99, de P8 Lite nu rond de €200. En of ik blij ben!

Dank jullie voor het herinneren aan mijn garantie _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 731715 op 18-02-2016 19:31 ]

Pagina: 1