Belgische simkaart bestellen in nederland voor internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesle
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-07 03:11
Mijn vraag
Ik ga in de zomervakantie weg naar belgie,(een weekje) en soms kan het dan handig zijn om even snel wat op te zoeken. Maar met mijn simkaart uit Nederland kan dat behoorlijk prijzig worden. Daarom vraag ik mij af wat goede/goedkope belgische providers (prepaid) zijn die hun simkaartjes ook in Nederland leveren.

Het gaat vooral om internet, maar bellen/sms is ook wel handig.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gegoogeld, maar ik kon echt niks vinden over hoe het precies zit. Misschien heb ik de verkeerde trefwoorden gebruikt of heb ik iets over het hoofd gezien, maar ik kon er dus weinig over vinden :(

Mijn telefoon
Mischien is dat nodig voor de frequenties ofzo, maar ik heb een Motorola Moto G 2014 (dual-sim)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gast, 't is belgië. Dat is letterlijk de buurman en ze gebruiken hetzelfde geld als wij. Ga d'r heen en koop een sim in de winkel.

Also de meeste telco's hier in Nederland hebben een manier om voor een redelijke prijs in EU-landen te bellen. Vodafone bijvoorbeeld heeft bundels voor 2 (35MB) of 4 (100MB) euro per dag dat je 't gebruikt. Ik heb dat gewoon standaard aan staan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Je kan bij Mobistar een simkaart bestellen, deze opwaarderen met € 15,- (eerste keer opwaarderen gaat zelfs x2, dus heb je € 30,- beltegoed) en je kan daarmee 4GB verbruiken op een degelijk 4G netwerk.

Ik weet niet of je dit kan bestellen op een Nederlands adres trouwens. Anders via www.mobilevikings.be, maar ook daar zal je het probleem hebben dat het waarschijnlijk niet zonder Belgisch ID kan. (+ hun netwerk is lang niet zo goed als dat van Mobistar - spreek ik uit ervaring)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 02-02-2016 13:22 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:37
Ik heb vorig jaar in de vakantie de 1e de beste Aldi in belgie opgezocht en daar een prepaid startkit van 10,- opgehaald en daarmee een bundel van 1GB van €8,- aangezet. Dit voor een weekje internet werkte prima en goedkoper dan via een van onze NL providers.

Hierboven zie ik nog meer mogelijkheden staan die qua prijs nog interessanter zijn dan wat ik had :-). Maar bij mij was het uiteindelijk gewoon het gemakkelijkste om in Belgie zelf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:10

KrazyJay

www.bestetarief.be

Mobile Vikings is erg goed, maar alleen via het internet te bestellen. Verder inderdaad de bovengenoemde "Internet on Mobile" van Mobistar. Let wel even op de dekking, in de Ardennen wil dit soms nog wel eens wat minder zijn dan men in het platte Nederland gewend is. Daarvoor kan je hier kijken: http://www.bipt.be/nl/con...kwaliteit/dekkingskaarten

[ Voor 16% gewijzigd door KrazyJay op 02-02-2016 13:51 ]