Vraag

• Agnes74v
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-09-2024
Mijn vraag
Twijfel in keuze...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb momenteel een huawei g700 (5 inch scherm) waar ik zeer over te spreken ben. Nu ben ik na 2 jaar op zoek naar een nieuwe telefoon en dacht dat ik er uit was. De huawei g7 zou het worden. Grootste voordeel vind ik het lekker grote scherm en natuurlijk de specs en prijs. Echter zag ik nu ook de Wiko fever langskomen. Volgens mij ook een prima telefoon. Echter met "maar" een 5.2 inch scherm. Nu heb ik me een beetje verdiept in het verschil tussen beide schermen. Huawei 5.5" komt uit op een ppi van 267, de Wiko 5.2" op 441.

Is het beeldscherm van de huawei echt zichtbaar slechter dan de wiko of valt het best nog wel mee? Filmpjes en gamen doe ik eigenlijk niet op mn telefoon. Internet, social media en foto's/filmpjes maken is het voornaamste voor mij.

Wie kan advies geven?!

Beste antwoord (via PaT op 13-03-2017 13:51)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
move [AND] --> [MAA]

Ik heb je topic even verplaatst naar aankoop advies.
Even voor de volledigheid, je vraag is alleen welke van de 2 toestellen qua schem aansluit bij je gebruik?

Indien er nog meer factoren mee spelen, (formaat, geheugen, snelheid, prijs, ....) is het handig om dit ook aan te geven zodat je een vollediger advies kan krijgen.

Puur op scherm, de g7 heeft een 720p scherm wat op 5,5" niet heel hoog is.. zoals mflameling al aangeeft, bij spellen en media zie je dit niet eens zo erg, juist bij statische content (met name kleine letters) is een hoge resolutie prettig: scherpere en beter leesbare kleine letters, meer "ruimte" omdat de content kleiner weergegeven kan worden.

Of dit ook voor jou van toepassing is zal je zelf moeten proberen, in theorie kan je elk 5,5" 720p scherm daarvoor gebruiken, hoewel de kleur, helderheid en spiegeling natuurlijk nog wel per type kan verschillen.

/edit
hmm waarschijnlijk niet heel relevant meer, aangezien het topic meer dan 1 jaar oud is. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 13-03-2017 13:15 ]

Strava

Alle reacties

• mflameling
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-10 15:27
Wiko Fever is een prima telefoon met haarscherp beeld. Het ligt ook lekker in de hand.
Huawei g7 heeft duidelijk een slechter scherm dan de Fever ALS je ze naast elkaar ligt. Als je alleen maar de Huawei vergelijkt me je huidige telefoon, dan is het goed genoeg. Kwestie van wat je gewend bent. Je kan altijd naar betere kwaliteit toe, maar nooit terug.
Wat je gebruik betreft heb je niet per se een betere resolutie nodig. Dat is leuk voor spelletjes. Voor filmpjes kijken maakt het meestal niet uit want dan stream je toch lagere kwaliteit. Voor het gebruik van social maakt het ook niet uit. Voor internetten maakt het WEL uit. Ondanks het kleinere scherm kan de Fever meer tonen omdat de resolutie veel beter is.

Acties:
  • Beste antwoord

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
move [AND] --> [MAA]

Ik heb je topic even verplaatst naar aankoop advies.
Even voor de volledigheid, je vraag is alleen welke van de 2 toestellen qua schem aansluit bij je gebruik?

Indien er nog meer factoren mee spelen, (formaat, geheugen, snelheid, prijs, ....) is het handig om dit ook aan te geven zodat je een vollediger advies kan krijgen.

Puur op scherm, de g7 heeft een 720p scherm wat op 5,5" niet heel hoog is.. zoals mflameling al aangeeft, bij spellen en media zie je dit niet eens zo erg, juist bij statische content (met name kleine letters) is een hoge resolutie prettig: scherpere en beter leesbare kleine letters, meer "ruimte" omdat de content kleiner weergegeven kan worden.

Of dit ook voor jou van toepassing is zal je zelf moeten proberen, in theorie kan je elk 5,5" 720p scherm daarvoor gebruiken, hoewel de kleur, helderheid en spiegeling natuurlijk nog wel per type kan verschillen.

/edit
hmm waarschijnlijk niet heel relevant meer, aangezien het topic meer dan 1 jaar oud is. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 13-03-2017 13:15 ]

Strava