Laserprinter non-oem cartridge lekt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Laat ik voorop stellen dat ik geen verstand heb van laser printers.
Ik heb van mijn schoonmoeder een Brother MFC-9440CN all-in-one laserprinter gekregen omdat ze een nieuwe had besteld na heel veel frustratie. Nu leek het me wel leuk om 'm weer "werkend" te krijgen. Na wat geprutst ben ik er achter gekomen dat printer eigenlijk goed functioneert, echter ligt de transferbelt constant vol met toner. Daardoor zitten er mooie strepen op de prints. Gelukkig is het niet moeilijk te identificeren waar de toner vandaan komt: hij heeft een mooie cyaan kleur. Nu blijkt dat die cartridge non-oem is en ik heb het vermoeden dat die enorm lekt. De problemen zijn begonnen na de installatie van die cartridge blijkbaar. Ik heb de oude cartridge ook, maar daarmee wil de printer niet meer. Ook heb ik een nieuwe transferbelt er bij gekregen. Vanzelfsprekend lost dat het probleem ook niet op.

Wat zijn de stappen die ik kan ondernemen om de non-oem cartridge niet te laten lekken? Moet ik dit gewoon voor lief nemen met dit soort non-oem dingen of is dit eventueel op te lossen?

Op internet kon ik niets vinden over problemen met die cartridges die niet van Brother komen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:14
Toner vervangen door een nieuwe? Het gebeurd wel vaker. Compatible toners zijn er is heel veel verschillende kwaliteitsklasses. Van gewoon troep tot probleemloos alternatief. Dus test het eens met een orginele of ander merk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Ik heb eerlijk gezegd geen zin om er geld aan uit te geven. Op de non-oem cartridge staat wel duidelijk het merk Brother op meerdere plekken. Ik heb het vermoeden dat het dus gaat om een refill van een gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb met refill toners (van een van de grootste Nederlandse winkels op dat gebied) de gekste problemen gehad.. ik koop voortaan origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
Bigs schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:16:
Ik heb met refill toners (van een van de grootste Nederlandse winkels op dat gebied) de gekste problemen gehad.. ik koop voortaan origineel.
Nog tips wat ik kan proberen?
Inmiddels lijken alle kleuren heel vaag geworden? Is dat eventueel de transferbelt die nu dan toch echt aan vervanging toe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
GWTommy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:23:
[...]
Nog tips wat ik kan proberen?
Inmiddels lijken alle kleuren heel vaag geworden? Is dat eventueel de transferbelt die nu dan toch echt aan vervanging toe is?
Ja probeer die transferbelt eens te vervangen. Toners lekken niet echt (geen natte inkt in ieder geval) maar kan best zijn dat non-oem problemen geeft. Anders lekker bij het klein chemisch afval zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door ToFast op 02-02-2016 16:28 ]

Pagina: 1