Waar ligt het aan; Windows Defender of Emisoft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:00
Opmerkelijk iets gisterenavond meegemaakt. Ik wou weer eens Emisoft Emergency Kit updaten en laten scannen. Doe ik zo nu en dan eens. Tijdens het updaten van Emergency Kit sloeg Windows Defender alarm. Hij vond "Virus:DOS/Dodgy.a" , Windows Defender had uitzichzelf al de actie ''opgeschoond'' uitgevoerd.

Er staat ook: De volgende fout is opgetreden: Foutcode 0x80508023. Op deze computer zijn geen schadelijke software en andere mogelijk ongewenste software gevonden.

Het lijkt erop dat dit een false positive is, of zou emisoft perongeluk een foute update hebben uitgerold die daadwerkelijk een virus bevat?

De locatie was:
Items:
file:C:\Users\Dennis\AppData\Local\Temp\EEK\a2temp\_up_\bin32\Signatures\BD\cevakrnl.rv0.diff->(SCRIPT0000)

Ik heb voor de zekerheid wat acties uitgevoerd. Ik heb een aangepaste scan met Windows Defender (alleen de C: schijf gescand), Malwarebytes bedreigingsscan, adwcleaner, Emisoft Emergency kit scan, Hitman Pro, Ccleaner laten opschonen. Ook heb ik even proces explorer gecheckt. Ook heb ik een online scan doen, ik wou Eset online scan draaien, maar op de een of andere manier werkt dit de laatste tijd niet goed bij mij meer. Heb nu even kaspersky en f secure online scan gedraaid. Zijn redelijk veel acties, maar ik dacht, waarom niet :P

Ik ben benieuwd of jullie hier meer van weten, wellicht iemand dit dit ook heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Misschien Win Defender uitschakelen, EEK, en Eset Online Scanner opnieuw hier http://www.eset.com/int/download/utilities/ downloaden en beide uitvoeren, ik heb wat meer vertrouwen in de juistheid van Eset :)

Welke Windows versie heb je? Eset online scanner doet het hier prima op een Windows 7 Pro 32-bit

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:00
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:28:
Misschien Win Defender uitschakelen, EEK, en Eset Online Scanner opnieuw hier http://www.eset.com/int/download/utilities/ downloaden en beide uitvoeren, ik heb wat meer vertrouwen in de juistheid van Eset :)

Welke Windows versie heb je? Eset online scanner doet het hier prima op een Windows 7 Pro 32-bit
Windows 8.1, ik heb inderdaad gisteren even EEK verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik vandaag nog eens gekeken naar Eset online. Nu bleek het dat hij het niet deed doordat hij nog een oude versie had staan in configuratiescherm. Ik start Eset online altijd op via de downloadmap (in gebruikersmap) :P Heb die versie verwijderd uit het configuratiescherm. En daarna opnieuw gedraaid vanuit de downloadmap. Toen deed hij het wel, 0 infecties gevonden.

Ik denk dat het eerder een false positiv is van Defender, dan dat Emisoft een foute update uitgerolt heeft. Heb ook ff gegoogled, lijkt erop dat dit virus ook al ongeveer 10 jaar oud is... En wat me ook opviel dat het geen trojan/worm is maar een klassiek virus.