Tweedehands macbook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil graag een macbook kopen, voornamelijk voor studie en video- en muziekbewerking. Omdat nieuwe macbooks vrij duur zijn zit ik er over te denken om een tweedehands macbook te kopen. Ik heb begrepen dat de laptops van Apple relatief lang meegaan en dat die dus prima tweedehands te gebruiken zijn.

Op internet worden op verschillende plekken tweedehands macbooks aangeboden, maar ik vind het aanbod een beetje verwarrend. Sommige nieuwe modellen (2015) worden voor 500 euro te koop aangeboden, terwijl voor sommige oudere (en minder snelle) modellen 1000 euro wordt gevraagd.

Ik vraag me daarom af waar ik op een betrouwbare manier aan een tweedehands macbook kan komen. Het mag een wat ouder model zijn. Liefst macbook pro, ik hoef niet per se een klein of dun model zoals de macbook air. Zoals gezegd zal ik hem vooral gebruiken voor internet, tekstverwerken en multimedia. Dat moet hij dus wel aankunnen, maar voor de rest vind ik het vooral belangrijk dat hij degelijk is en eventueel uit te breiden met extra geheugen of een betere geluidskaart. Zijn er dingen waarop ik moet letten in advertenties en zijn er modellen die als degelijk bekend staan en die eventueel te upgraden zijn?

Sites die ik bekeken heb zijn o.a. marktplaats, tweedehandsmac, iused en leapp. Leapp en iused komen professioneel over, maar zijn ook wat duurder. Op sites als marktplaats, tweedehandsmac' en iused worden goedkopere macbooks aangeboden, maar ik vind het lastig om in te schatten hoe betrouwbaar verkopers op deze sites zijn. Mijn budget is ongeveer 700 euro.

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven. Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,

r3dl0b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Volgens mij is Leapp een betrouwbare winkel voor refurbished Apple-spul:

http://leapp.nl/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kijk gewoon hier eens in V&A.

Even Leapp erbij gepakt:

MacBook Pro 15" C2D 2.66
€ 771,00, voor een simple Core 2 duo en een 9600M. :o
Dit model komt uit Late 2008/Early 2009*, even tellen.. we zitten nu in 2016. :P

Ik zou het i.d.g.v. niet aanraden, je betaald veel te veel voor wat je krijgt.
Verder ben ik bang dat de nieuwe OS X dit mogelijk niet meer gaat ondersteunen, al blijft Apple opzicht wel oudere modellen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Vergeet niet dat je bij Leapp er gewoon een jaar garantie op krijgt... Dat is, zeker voor een tweedehands laptop, ook wat waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
weebl schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:44:
Vergeet niet dat je bij Leapp er gewoon een jaar garantie op krijgt... Dat is, zeker voor een tweedehands laptop, ook wat waard :)
In mijn ogen is het helemaal niks waard. :P
Je krijgt garantie op een oude hardware, die meestal nog het net prima doet en dan vervolgens buiten de garantie kapot gaat.

Ik zie op V&A mensen Macbooks aanbieden met een i5, model uit 2013>, goed uitziet, etc. dan zou ik die garantie lekker laten zitten. In hoeverre kan je garantie claimen op een refurbished model?
Ik zou het nog een keer herhalen: een MB uit 2008, 8 jaar geleden, en dan nog zoveel duren te vragen? :?

Mocht een MB uit 2012 en later kapot gaan, dan kun je hem altijd in onderdelen verkopen.
Om maar een voorbeeld te geven waarom je beter een later model kunt kopen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 02-02-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Ja, en als die Macbook van de V&A binnen een maand stuk gaat heb je helemaal niks. Terwijl als de laptop die je bij Leapp hebt gekocht na 11 maanden stuk gaat je nog gewoon garantie hebt. Tis maar net hoeveel risico je wilt lopen. Ieder z'n ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
weebl schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:56:
Ja, en als die Macbook van de V&A binnen een maand stuk gaat heb je helemaal niks. Terwijl als de laptop die je bij Leapp hebt gekocht na 11 maanden stuk gaat je nog gewoon garantie hebt. Tis maar net hoeveel risico je wilt lopen. Ieder z'n ding :)
Nou, dan koop je gewoon een nieuwe Macbook over één/twee jaar (al ga ik uit van min. 3 jaar).
Liever 2x 500 euro uitgeven, dan 790 euro voor een model uit 2008, die op zijn laatste benen loopt. ;)

1 jaar garantie is echt niks, geloof me. Hardware problemen krijg je meestal in het tweede jaar, en daar zit je dan met je 770 euro, waardeloze onderdelen. |:(

Achja, wacht de reactie van TS af, hij moet de beslissing nemen. ;)
Vergeet gewoon niet dat (goedkopere) Apple producten erg gewild zijn, maar de vraagprijs meestal te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Misschien een tip: http://www.tweedehandsmac.nl/

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die website heeft de TS zelf al meermaals genoemd in de OP. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:32
Wel boven budget, maar nieuw:
pricewatch: Apple MacBook Air 2015 13,3" 4GB, 128GB

Nu voor 821€ bij Computer Pirates

//Edit, dat is bijzonder na posten schiet de prijs weer naar 1071€, pagina bij Computer Pirates ook aangepast 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door ArnoutV op 02-02-2016 15:06 ]

Pagina: 1