Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kan iemand mij hier helpen.
Ik heb een iPhone 4S van 8GB. Ik krijg regelmatig het signaal dat ik geen geheugen meer heb, nochthans heb ik al alle trucjes geprobeerd om geheugen vrij te maken. Er staat geen muziek op, slecht een 20-tal foto's en geen video's. Ik heb ook niet zoveel apps staan.

MAAR als ik naar mijn instellingen ga en mijn opslaggeheugen bekijken zie ik het volgende staan:
- In gebruik: 4,8GB
- Beschikbaar: 305MB

Ik snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je kunt doorklikken 'beheer opslag' waarbij je per app kunt zien hoeveel ruimte het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik reeds gedaan en dat zijn geen overdreven hoeveelheden...
Het hoogste is Mail met 556 MB
Als ik mijn iPhone aansluit op mijn Mac, dan geeft iTunes aan dat mijn capaciteit 5,31GB is
Heb je daar toevallig een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 20:17
Wat dacht je van ruimte voor het systeem? Mijn 4S met 8 GB heeft standaard 5,2 GB opslag. iOS neemt zelf ook ruimte in om überhaupt te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel eens het antwoord kunnen zijn :) , bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Een update voor iOS kan ook ruimte in beslag nemen, die worden automatisch gedownload en zolang je die niet installeert blijven ze op je systeem staan.

Je kunt ze handmatig verwijderen, maar iOS download het daarna wel weer opnieuw.... niet echt een goede manier om het permanent te stoppen volgens mij.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Telefoons met 8GB zou je vandaag de dag (en eigenlijk jaren geleden ook al) moeten vermijden. Vooral als er geen sd-kaart in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Als je al iOS 9 hebt kan je iCloud-fotobibliotheek gebruiken om je foto's online of op een pc/Mac te plaatsen.
Haal belangrijke data eens uit je backup, kiep de rest weg en doe eens een factory reset met iOS 9.2.1.

Of zet er een compleet nieuw image op, ipsw.me met iTunes DFU mode op pc of Mac. Je bent dan zeker alle oude restanten van OTA updates kwijt.

Hier een iPhone 4 in gebruik met 578 MB in gebruik en 5,6 GB vrij. Toestel 8 GB, iOS 7.1.2

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:38:
Hopelijk kan iemand mij hier helpen.
Ik heb een iPhone 4S van 8GB. Ik krijg regelmatig het signaal dat ik geen geheugen meer heb, nochthans heb ik al alle trucjes geprobeerd om geheugen vrij te maken. Er staat geen muziek op, slecht een 20-tal foto's en geen video's. Ik heb ook niet zoveel apps staan.

MAAR als ik naar mijn instellingen ga en mijn opslaggeheugen bekijken zie ik het volgende staan:
- In gebruik: 4,8GB
- Beschikbaar: 305MB

Ik snap er niks van...
8gb so 2008 capacity for iphones dacht dat alleen 16gb uit was gekomen van de 4s

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:37:
[...]

8gb so 2008 capacity for iphones dacht dat alleen 16gb uit was gekomen van de 4s
Ten tijden van de 4s release waren er 3 "smaken", 16/32/64 GB.
Later toen de 5 (of 5s dat weet ik even niet meer) uit kwam zijn ze de 4s gaan dumpen en is de opslag verlaagd naar 8 GB.

Zelfde truukje deden ze al eerder bij de 4.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:46:
[...]

Ten tijden van de 4s release waren er 3 "smaken", 16/32/64 GB.
Later toen de 5 (of 5s dat weet ik even niet meer) uit kwam zijn ze de 4s gaan dumpen en is de opslag verlaagd naar 8 GB.

Zelfde truukje deden ze al eerder bij de 4.
ik heb die cheapskate modellen nooit begrepen. ook de 5c man man man koop dan gewoon lekker een high end android voor dat geld zit je met beperkt ios en dan ga je ook nog lopen kloten met ruimte 8)7 (begrijp mij niet verkeerd hoor heb de 3g gehad in 2008 net na release bij tmobile en nu weer terug naar flink wat toestellen bij de 6s)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:03:
ook de 5c man man man koop dan gewoon lekker een high end android voor dat geld zit je met beperkt ios en dan ga je ook nog lopen kloten met ruimte 8)7
Zeg dat tegen mijn werkgever...

Ik zou willen dat ik 5 GB kon gebruiken, ik kan van mijn 8 GB maar 1,7 GB gebruiken 8)7 Die getalletjes kloppen gewoon voor geen meter. Op geen enkele manier komt het uit...

Mijn telefoon geeft aan dat er 5.6 GB in gebruik is en dat er 437 MB beschikbaar is. Samen 6 GB, daar is dus al 2 GB *poef* in rook opgegaan. Ok, waarschijnlijk is dat in gebruik voor het OS zelf? Maar wat gebruikt dan die 5.6 GB? Want als ik de items optel die vernoemd staan dan kom ik op 1,3 GB, daar ben ik dus ook al 4,3 GB kwijt...

Al met al dus 6.3 GB weg, pleite, verdwenen. En dan heb ik er nul muziek of filmpjes op staan, mail, whatsapp en 9gag zijn de enige die meer dan 100 MB gebruiken, de andere 12 apps gebruiken minder...

Fake-edit (ik zit terwijl ik dit typ te kloten): Ik zie toch dat die getalletjes niet kloppen? Ik verwijder het update-item voor iOS 9.2.1, volgens het Gebruik-schermpje is die 66 MB. Beetje raar alleen dat ik van 437 MB vrij naar 1.5 GB vrij ga 8)7

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:31:
[...]
Zeg dat tegen mijn werkgever...

Ik zou willen dat ik 5 GB kon gebruiken, ik kan van mijn 8 GB maar 1,7 GB gebruiken 8)7 Die getalletjes kloppen gewoon voor geen meter. Op geen enkele manier komt het uit...

Mijn telefoon geeft aan dat er 5.6 GB in gebruik is en dat er 437 MB beschikbaar is. Samen 6 GB, daar is dus al 2 GB *poef* in rook opgegaan. Ok, waarschijnlijk is dat in gebruik voor het OS zelf? Maar wat gebruikt dan die 5.6 GB? Want als ik de items optel die vernoemd staan dan kom ik op 1,3 GB, daar ben ik dus ook al 4,3 GB kwijt...

Al met al dus 6.3 GB weg, pleite, verdwenen. En dan heb ik er nul muziek of filmpjes op staan, mail, whatsapp en 9gag zijn de enige die meer dan 100 MB gebruiken, de andere 12 apps gebruiken minder...

Fake-edit (ik zit terwijl ik dit typ te kloten): Ik zie toch dat die getalletjes niet kloppen? Ik verwijder het update-item voor iOS 9.2.1, volgens het Gebruik-schermpje is die 66 MB. Beetje raar alleen dat ik van 437 MB vrij naar 1.5 GB vrij ga 8)7
allereerst is 8gb geen 8gb lees eerst dit maar Wikipedia: Kilobyte bij iedere gigabyte mis je dus 4,8% i.v.m 1024 and 1000.apparaat heeft bijv 8miljard byte en het os rekent met 1024 per stapje kb>mb>gb. ipv 1000. dus mis je al 0.05gb per gb das 0.40gb bijna een half gig al minder. maar dat terzijde dan heeft het os nog flink wat ruimte en voordat je het weet mis je zo 3 a 4 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 23:03:
ik heb die cheapskate modellen nooit begrepen. ook de 5c man man man koop dan gewoon lekker een high end android voor dat geld zit je met beperkt ios en dan ga je ook nog lopen kloten met ruimte 8)7 (begrijp mij niet verkeerd hoor heb de 3g gehad in 2008 net na release bij tmobile en nu weer terug naar flink wat toestellen bij de 6s)
Ik heb mijn iPhone 4 voornamelijk om mee te communiceren, bellen, iMessage, sms, email lezen, agenda en soms navigatie. Gebruik mijn iPhone 4 al ruim 2 jaar en heb 5 van de 8 GB vrije ruimte!

Volgende iPhone word een 'slagje' groter, 4" 16 GB iPhone 5se, diegeen die nog moet uitkomen..

Om te consumeren een iPad, ja wel met 32 GB :)

tl:dr sommigen hebben op een phone gewoon niet meer nodig en dus is 'cheapskate' gewoon volwaardig.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
8GB is 8 GB, 8 GiB is 8 GiB... Ik weet niet welke van de twee Apple gebruikt maar ik mag er hopelijk vanuit gaan dat ze in ieder geval overal dezelfde variant gebruiken? Met andere woorden, als het goed is ben ik die 0.4 GB helemaal niet kwijt.

Als nu Seagate zegt dat ik 4 TB heb en Windows vindt dat het er maar 3.64 zijn OK, maar als Apple op locatie A 8 GB zegt dan neem ik aan dat ze dat op locatie B ook doen :)
maar dat terzijde dan heeft het os nog flink wat ruimte en voordat je het weet mis je zo 3 a 4 gb
1.5 GB vrij, 1.3 GB in gebruik door apps. Dan kom ik op 5.2 GB in gebruik voor wie weet wat... Ik lees hier dat iOS 7 zo'n 2.7 GB inneemt. Dan is er dus nog 2.5 GB niet verklaard...

Met andere woorden, mijn telefoon doet iets anders dan die van Vermeulen. Hij heeft inclusief al zijn apps 5 GB vrij terwijl ik maar 2.8 gb totaal heb... Dat ga je niet rechtpraten met GB vs. GiB :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:41:
[...]

Ik heb mijn iPhone 4 voornamelijk om mee te communiceren, bellen, iMessage, sms, email lezen, agenda en soms navigatie. Gebruik mijn iPhone 4 al ruim 2 jaar en heb 5 van de 8 GB vrije ruimte!

Volgende iPhone word een 'slagje' groter, 4" 16 GB iPhone 5se, diegeen die nog moet uitkomen..

Om te consumeren een iPad, ja wel met 32 GB :)

tl:dr sommigen hebben op een phone gewoon niet meer nodig en dus is 'cheapskate' gewoon volwaardig.
5se we zitten al bijna een half jaar met de 6s! En aderhalfjaar 6. Je kan ook een 2,5 jaar oude 5s kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:00:
[...]

5se we zitten al bijna een half jaar met de 6s! En aderhalfjaar 6. Je kan ook een 2,5 jaar oude 5s kopen?
Laat maar ;) iets met a9 processor..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:13:
[...]

Laat maar ;) iets met a9 processor..
Weer zon cheapskate/downgrade model. Doet mij denk aan de eerste ipod nano kwam eerst met4gb/2 en later 1gb(windowshopper uitvoering)lijkt mercedes wel van mclaren f1(jaren 90)naar slr McLaren(2003)sls(2009)en amg gt(2014) bij iedere nieuwe generatie goedkoper en helaas trager. Altijd knudde ben je jaren verder is er op het design beknibbelt wegens het/de'geld/prijs' dat heet vooruitgang, well. kijk eens naar een motorola?, of een nexus veel leukere dingen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We gaan wel heel erg offtopic, en de vraag van TS is inmiddels wel beantwoord, dus dit topic gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.